Ga naar inhoud


50 HD zenders bij Telenet


zzzzzz

Aanbevolen berichten

Ik bedoel maar, fijn dat Frankrijk 2 of Ment in HD uitzenden, maar 95 procent van de Vlaamse kijker ligt er niet van wakker.

 

Dat Telenet nu 53 of 2900000 HD zenders heeft maakt voor hen geen bal uit, niemand zal hiervoor een abonnement nemen.

 

Met satelliet vergelijken is ook al totaal zinloos. Ik kijk bijvoorbeeld graag Britse zenders en ja, het is meegenomen dat BBC Four in HD uitzendt; maar als het "niet" in HD was zou ik er evenveel naar kijken. Ik ga niet NPO 3 kijken omdat het toevallig in HD is, maar omdat ik bijvoorbeeld Homeland wil zien. Als dat in HD is, fijn - maar anders keek ik ook.

 

De doorsneel kijker kijkt nu eenmaal naar één of vtm en dit zit bij alle providers in HD. Het laat hen dus koud of provider A nu meer HD zenders heeft dan provider B. So what :eek: .

Als het allemaal niet uitmaakt, waarom zouden providers dan moeite doen om naar HD over te schakelen?

Het komt mij eerder over als "mijn provider kan het niet, dus ga ik het bij een ander maar als nutteloos bestempelen."

Als satelliet met kabel vergeleken wordt hoor ik ook altijd over de fantastische beeldkwaliteit van BBC en Duitse zenders op satelliet.

Dan is het plots wél belangrijk.

Maar als het bij een ander is, dan doet het er niet toe.

 

Ik kijk niet graag naar SD zenders.

Toen CAZ uitkwam, en in het begin was dat SD, vond ik dat direct een reden om er niet naar te kijken.

Onlangs werd hij ook HD op de kabel.

Dat betekent niet dat ik er direct ga naar kijken, maar mocht ik nu fan van die zender zijn, zou ik dat toch wel aangenamer kijken vinden.

 

Zo hoop ik ook dat TVE internacional ook eens met een HD versie komt (zowel op sat als op kabel).

Idem ditto voor RDPi.

En ik hoop ook dat de extra geluidssporen ook eens toegevoegd worden aan Euronews HD.

Ze zitten wel in de SD versie, maar niet in de HD versie.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zullen we ons in dit onderwerp beperken met bijdragen met een relatie tot de titel, 50 HD zenders bij telenet?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Heb eindelijk mijn pa van 90 kunnen overtuigen om zo'n Digibox aan te schaffen, had nu Telenet met gewoon kabel rechtstreeks in tv en had hoop en al nog 20 zenders en hij klaagde soms dat hij dit of dat niet meer kon bekijken. In de kosten van nieuwe tv wilde hij niet komen, dus vanavond alles aangesloten met scart en kabel via Digibox naar oude beeldbuis tv en ik was verwondert welk degelijk beeld hij nog heeft op zo'n oude bak, kwaliteit van het beeld is beter dan sd op veel nieuwe tv's, komt natuurlijk ook door het kleinere scherm. heeft nu rond de 80 zenders, dat er daar 51 in HD zijn hoeft voor hem niet is toch instelling resolutie 576i. Een tevreden man, zit nu waarschijnlijk te zappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eindelijk mijn pa van 90 kunnen overtuigen om zo'n Digibox aan te schaffen, had nu Telenet met gewoon kabel rechtstreeks in tv en had hoop en al nog 20 zenders en hij klaagde soms dat hij dit of dat niet meer kon bekijken. In de kosten van nieuwe tv wilde hij niet komen, dus vanavond alles aangesloten met scart en kabel via Digibox naar oude beeldbuis tv en ik was verwondert welk degelijk beeld hij nog heeft op zo'n oude bak, kwaliteit van het beeld is beter dan sd op veel nieuwe tv's, komt natuurlijk ook door het kleinere scherm. heeft nu rond de 80 zenders, dat er daar 51 in HD zijn hoeft voor hem niet is toch instelling resolutie 576i. Een tevreden man, zit nu waarschijnlijk te zappen.

Er zIjn toch maar weinig mensen die nog op een beeldbuis TV kijken.

Maar goed, hij is tevreden met zijn beeld, dat is het belangrijkste voor hem.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

SInds kort een nieuwe CAID op de Belgische kabel. Geen idee wat er bijkomt. Een nieuwe box? Een nieuwe CI+?

 

(dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 0 CAID: 1801 ECM_PID: 07D5 PROVID: 000000
(dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 1 CAID: 1861 ECM_PID: 0839 PROVID: 000000
(dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 2 CAID: 4AC1 ECM_PID: 089D PROVID: 000000
(dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 3 CAID: 0500 ECM_PID: 0901 PROVID: 051C00
(dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 4 CAID: 1850 ECM_PID: 0965 PROVID: 000000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...