Ga naar inhoud


Vraag over interne cardsharing, hoeveel en welke CI+ modules ?


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik heb begrepen van CanalDigitaal dat de zwarte CI-modules met wereldbol nog een flinke tijd bruikbaar blijven. De kans is wel aanwezig dat bepaalde aanbieders van zenders eisen dat er een verzwaarde codering wordt toegepast met Nagravision3 waar je de witte module voor nodig hebt. Dat geldt momenteel voor de zenders Mezzo HD, Motors TV en de sportzenders van FOX en dat zouden er in de toekomst meer kunnen worden maar CanalDigitaal ziet ook wel in dat als ze op korte termijn alle zenders met Nagravision3 gaan coderen, ze de helft van hun klanten kwijt raken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Mimisiku

SmartWi is een hobbyproduct! Professioneel geproduceerd of niet... Ze hebben geen enkele licentie in bezit en de boel wordt verkocht 'as is'. Op de werking of inzetbaarheid wordt geen enkele garantie verleend....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Dreambox en VU  geven zelfs 2 jaar garantie op hun producten! Alleen zijn de softcams als onderdeel van het Linux besturingssysteem niet gegarandeerd.. Heeft naar mijn mening dan ook een andere waarde dan die van een los stukje hardware... In de Dreambox of de VU kun je een provider gecertificeerde CI steken waardoor ontvangst gewoon gegarandeerd wordt....

 

En over de support van de firmware hoef je je ook geen zorgen te maken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb begrepen van CanalDigitaal dat de zwarte CI-modules met wereldbol nog een flinke tijd bruikbaar blijven. De kans is wel aanwezig dat bepaalde aanbieders van zenders eisen dat er een verzwaarde codering wordt toegepast met Nagravision3 waar je de witte module voor nodig hebt. Dat geldt momenteel voor de zenders Mezzo HD, Motors TV en de sportzenders van FOX en dat zouden er in de toekomst meer kunnen worden maar CanalDigitaal ziet ook wel in dat als ze op korte termijn alle zenders met Nagravision3 gaan coderen, ze de helft van hun klanten kwijt raken.

 

 

Ik weet niet of deze in het HD-Light / 10 euro per maand pakket zitten, ik kijk nog via de Astra 1. Ik heb wel een duo LNB liggen, maar voor de schotel denk ik er wel uit te zijn dat er een triple kop op gaat, ik denk dat de Hotbird mij niet veel extra te bieden heeft, een extra ontvanger met opname mogelijkheid wel.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ze geven geen garantie. Dat doet Dreambox en VU+ ook niet dus die moet je dan zeker ook niet meer kopen.

 

 

Dat ben ik nog aan het uitzoeken, ik neig naar een VU+, maar weet niet welke vergelijkbaar is met het Gigablue als master met 4 ontvangers en 1 of meerdere slave ontvangers te vergelijken is.

 

Ik weet niet of 4K via de satelliet door gedrukt gaat worden, Canaldigitaal zie ik het niet snel doen, maar ik wil wel in wat leuks investeren waar ik lang plezier van kan hebben.

 

Niet dat er al veel 4K op de satelliet te ontvangen is, ik kijk niet alleen Canaldigitaal, ook FTA, dan denk ik straks vooral naar de vrij te ontvangen Engelse zender te gaan kijken.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox en VU  geven zelfs 2 jaar garantie op hun producten! Alleen zijn de softcams als onderdeel van het Linux besturingssysteem niet gegarandeerd.. Heeft naar mijn mening dan ook een andere waarde dan die van een los stukje hardware... In de Dreambox of de VU kun je een provider gecertificeerde CI steken waardoor ontvangst gewoon gegarandeerd wordt....

 

En over de support van de firmware hoef je je ook geen zorgen te maken....

 

VU+ geeft las ik 3 jaar garantie, alternatieve software geeft meer mogelijkheden, maar als daar geen Canaldigitaal meer mee te ontvangen is, dan standaard software er op en CI+ module er in en kijken is wel een veilig gevoel.

 

Waar ik ook fijn zou vinden is als de ontvanger(s) voor het internet te gebruiken zijn, maar heeft dat zin als je al een Smart TV hebt?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SmartWi werkt niet met de laatste drie M7 decoders.

Veel toekomst zit er niet meer in.

Maar na 10 jaar mag je een product daar niet op aankijken. Je mag al blij zijn dat het zolang gewerkt heeft.

 

 

Bedoel je de laatst 3 uitgebrachte, dus ontvanger met ingebouwde kaart, ontvanger met ingebouwde kaart en opname mogelijkheid en de oranje CI+ module met ingebouwde kaart?

 

Of bedoel je de verschillende versies die voor de Orca decoders op de markt zijn gekomen? (weet niet welke dat zijn)

 

SmartWi werkt als ik het goed begrepen heb op de 2,4 GHz, dat is een druk stukje band, is het mogelijk dat er storing door de drukte te verwachten is? Heeft iemand hier ervaring mee?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het alleen over de decoders van CanalDigitaal gehad.

De laatste drie decoders van M7 zijn momenteel de M7 sat801 nagra decoder (wordt niet meer geleverd door CanalDigitaal) en de twee laatste Viacces orca decoders.

De witte nagra CI werkt niet met de SmartWi en de Viacces CI werkt ook niet met de SmartWi.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het alleen over de decoders van CanalDigitaal gehad.

De laatste drie decoders van M7 zijn momenteel de M7 sat801 nagra decoder (wordt niet meer geleverd door CanalDigitaal) en de twee laatste Viacces orca decoders.

De witte nagra CI werkt niet met de SmartWi en de Viacces CI werkt ook niet met de SmartWi.

 

Als het niet op de M7 SAT801 decoder werkt, dan neem ik aan dat het ook bij de DSR8141 ook niet werkt (met harde schijf), van de Orca codering verwacht ik het ook niet, die zit (nog) volledig dicht.

 

Witte CI+ module is duidelijk, de zwarte CI voorganger zo lang het ondersteunt wordt, klopt dat?

 

Wat is de voorganger van de M7 SAT801 die er wel op werken?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het niet op de M7 SAT801 decoder werkt, dan neem ik aan dat het ook bij de DSR8141 ook niet werkt (met harde schijf), van de Orca codering verwacht ik het ook niet, die zit (nog) volledig dicht.

 

 

De DSR8141 werkt wel met de SmartWi, maar van dat apparaat ga je niet vrolijk worden.

Veel bugs in de software en wil je hem in de slaapkamer gebruiken houd de harddisk je uit de slaap.

De voorganger van de sat 801 is de Pace 7141/22, de hardware was zo goedkoop dat er geen meer zijn die de tand des tijds hebben overleeft.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ben ik nog aan het uitzoeken, ik neig naar een VU+, maar weet niet welke vergelijkbaar is met het Gigablue als master met 4 ontvangers en 1 of meerdere slave ontvangers te vergelijken is.

 

Ik weet niet of 4K via de satelliet door gedrukt gaat worden, Canaldigitaal zie ik het niet snel doen, maar ik wil wel in wat leuks investeren waar ik lang plezier van kan hebben.

 

Niet dat er al veel 4K op de satelliet te ontvangen is, ik kijk niet alleen Canaldigitaal, ook FTA, dan denk ik straks vooral naar de vrij te ontvangen Engelse zender te gaan kijken.

Ik lees toch positieve dingen over de solo4k. Als je meer dan canal digitaal ziet, misschien het overwegen waard. Je draait oscam, zolang het nog werkt, en een smartwi is niet nodig. Misschien als je al een smartwi hebt, dan kan een delta cam twin deze misschien aan. Moest ik thuis zijn, dan zou ik het even proberen.

Maar volgens mij is een vu meer toekomst ondersteund, dan een smartwi. Als de softcams ooit passé composé zijn, dan hoop ik dat firmware bouwers werken aan een betere ci werking.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DSR8141 werkt wel met de SmartWi, maar van dat apparaat ga je niet vrolijk worden.

Veel bugs in de software en wil je hem in de slaapkamer gebruiken houd de harddisk je uit de slaap.

De voorganger van de sat 801 is de Pace 7141/22, de hardware was zo goedkoop dat er geen meer zijn die de tand des tijds hebben overleeft.

 

Raar dat de DSR8141 wel werkt met Smartwi en de M7 SAT801 niet, die 2 horen toch min of meer bij elkaar met dat verschil dat de DSR8141 een harde schijf en een uitgebreider display heeft?

 

De bugs van de DSR8141 zijn er nooit uitgehaald?

 

Ondersteunt de DSR8141 net als de M7 SAT801 met vernieuwde software ook 4K/UHD TV's?

 

Ik heb naar schatting 95% negativiteit over de DSR8141 gelezen, maar als die wel met SmartWi overweg kan, dan zou ik verwacht hebben dat de M7 SAT801 daar ook mee overweg kan, waarom is dat dan niet het geval?

 

De M7 SAT801 heb ik gekregen bij een verlening, maar naast de traagheid en het nog goed ontdekken van het opnemen bevalt het aardig, al zou het wat mij betreft beter kunnen, maar ik had al gelezen dat "eigen" apparatuur van Canaldigitaal erg brak is. Een gegeven paard kijk ik niet in de bek, het gaat wel een test apparaat worden zodra hier andere apparatuur komt te staan zodat CDS zich niet kan verschuilen als ik het via de gecertificeerde ontvanger problemen met ontvangst heb.

 

Dus als ik het goed begrijp zijn de oudere HD philips ontvangers zo slecht dat niemand ze meer in gebruik heeft?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...