Ga naar inhoud


Root wachtwoord op SOLO2 en UNO achterhalen


Jürgen

Aanbevolen berichten

Dat laatste betwijfel ik.

Er is bij mijn buurman nauwelijks kennis op het gebied van Windows 10 en laat Linux.

Van beiden moet je toch wel enigszins iets weten om datgene te doen wat jij nu bedoeld.

Hij heeft altijd op mij geleund en als ik adviseerde om zich in te lezen was het antwoord geen tijd.

 

Nu kun je natuurlijk wel roepen eigen schuld dikke bult maar als je 33 jaar tegenover je buurman woont help je hem bij problemen, punt uit.

 

Ik zou op dit moment niet weten hoe ik hem met zijn beperkte kennis moet uitleggen hoe hij de Oscam files van beide VU's moet opzoeken, uitlezen en eventueel wijzigen.

Zoals ik al schreef heb ik de configuraties d.m.v. Oscam Butler tot stand gebracht.

 

Ik weet echter niet meer of ik naderhand nog aanpassingen heb verricht.

Ik weet zelf ook niet eens meer waar ik de door Oscam Butler aangemaakte files te vinden zijn.

 

Het helpt ook niet dat ik zelf geen 2 VU's meer in mijn bezit heb.

Voordien gebruikte ik ook Home. Sharing en dan kon ik e.e.a. zelf testen.

 

N.B.

Vergeet nog een vraag.

Stel dat om de een of andere reden op de 2 VU's verschillende en wellicht onbekende rootwachtwoorden zitten, kun je dan überhaupt noch Home Sharing gebruiken of heeft dit niets met elkaar te maken?

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

kijk

eigen schuld dikke bult is jou opmerking

daar ging het mij ook helemaal niet om (wie schuld is)

 

maar als je niets meer weet over de toedracht en of de aanpassingen van jou nog van die externe adviseur dan kun je kort en snel de kwestie oplossen

 

opnieuw flashen

en opnieuw je oscam butler downloaden en daarmee de share tot stand brengen

je hebt notabenele :grin:

zelf een howto geschreven over oscam butler

 

heel veel anders is er op dit moment niet als optie.

 

en ja een root wachtwoord heeft NIETS te maken met een oscam-share

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herinstallatie, die kant wilde ik ook al uit in mijn reactie #8.

Dit lijkt mij ook het meest veilige en in dit forum staat er inderdaad een redelijke leidraad.

Eventuele perikelen bij de herinstallatie kan ik wel op afstand redelijk ondersteunen.

 

Overigens goed om te horen dat een root wachtwoord niets met een Oscam share te maken heeft, bedankt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welke intentie had de buurman, wat beoogde hij te wijzigen?

Misschien kom je met reverse engineering verder?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is volstrekt onduidelijk en ik denk dat ik daar ook niet meer achter kan komen.

Het cruciale punt is waarschijnlijk de upgrade van de laptop naar Windows 10 en daarbij is ook naar de VU's gekeken omdat toen al de Home Sharing schijnbaar niet meer functioneerde.

Zoals gebruikelijk zegt men dat er niets gewijzigd is.

 

Is ook verder niet meer zo boeiend, ik ga nu inderdaad voor een volledige nieuwe flash van VTI, kan ook gelijk de nieuwste 9 versie geïnstalleerd worden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha

eindelijk

 

achterhalen en weken piekeren, heeft geen zin als er gewoon een heel goede remedie is

opnieuw flash uitvoeren en dan wel met het nieuwste image en daarna met de Updates

 

ik lees overigens ook in andere topics dat bij sommigen die remedie inmiddels overgenomen is

 

reverse engineering is leuk voor het forum maar meneer buurman zit al dagen zonder beeld op de client

:grin:

dus zal stress in huis hebben

 

2016 moet beter worden.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zie hier het nadeel van de Enigma ontvangers, en waarom er een markt is voor Canaldigitaal ontvangers.

Zo heeft elk nadeel zijn voordeel om met een bekend voetballer te spreken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, Jurgen, of je doet een poging met teamviewer, (wat kan daar nu mee mis gaan).

Kijken zou het niet erger mogen maken.

 

of er meldt zich hier een helpende hand die naar jouw oude woonplaats wil afreizen.

Ik meen mij te herinneren dat het ergens in de regio Arnhem was?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, in Huissen bij Arnhem maar dat schreef ik al in bericht # 15.

 

Als TeamViewer al vanuit een Apple op Windows 10 zou werken dan is het nog nauwelijks een optie omdat het netwerk hier in Spanje niet echt betrouwbaar is en vooral traag.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen

2 dingen : een paswoord heb je alleen nodig als je met telnet wil communiceren met je box. En in b.v. DreamEdit kun je al zien (testen) of je paswoord nog werkt.

Dan: uit eigen ervaring is inderdaad opnieuw flashen de enige mogelijkheid om terug toegang te krijgen tot je box.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

TS Panel graaft zich in het OS en verandert opstartbestanden. Dat heeft vaak geleid tot problemen.. Ik zou er heel ver van blijven.. Betere optie is dan gewoon TuxCommander installeren en het pasword bestand aanpassen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...