Ga naar inhoud


MaxDigital XP1000 problemen na update openpli 09/01/2016


wolverine

Aanbevolen berichten

Neen het bootlogo is van openpli maar als je de ontvanger net opstart komt er een tijdje een logo in beeld dat vroeger gewoon xp1000 toonde. Dit noemen ze het splashscreen volgens ik lees op Internet.

 

Sommige image makers veranderen dit waardoor ik dit nu van openatv zie.

 

Zou dit graag terugzetten naar de fabrieksscreen

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@the parasol

 

bedankt dit werkt inderdaad.

 

als er nu weer een update gedaan wordt moet deze dan ook weer vervangen worden?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

koentje in de etc map

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

kan iemand de openpli van 6-1 hier neerzetten zijn denk ik heel wat mensen mee geholpen

neem hier eens een kijkje dan is jou probleem ook opgelost

en doe dat eens

https://www.sat4all.com/forums/topic/350825-maxdigital-xp1000-problemen-na-update-openpli-09012016/?p=2353112

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik dat het veel beter zou zijn om OpenPli updates minder frequent te updaten en de builds eerst te testen op basis werking. Zeker voor de STB's die nu actueel zijn.. Zitten de laatste tijd veel te veel grove fouten in die naar mijn mening nooit in een release hadden mogen worden vrijgegeven voor publicatie.. Er wordt door veel te veel personen te veel gepield...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onzin, juist de nightly's updates, ofwel constant verbeteringen zijn bij OpenPli erg prettig en up-to-date.

 

Let wel, het dagelijks up-daten is je eigen keuze, je hoeft dit niet te doen. Je kunt je STB gewoon gebruiken zoals je hem koopt en/of de eerste keer hebt voorzien van OpenPli. Grove fouten van OpenPli zoals @Mimisiku dat noemt is totale nonsens, het is juist van toepassing voor de makers (fabrikant) van de XP1000. Zij zijn het die de (ver)nieuwde drivers niet testen alvorens deze worden vrijgegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toppers

 

Pure onzin? Ik vind (en daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn) dat met actuele STB's best eerst getest kan worden of een aanpassing werkt.. Het maakt voor een gebruiker niet uit of de update 1 of 2 dagen later uitkomt. Ik praat niet over kleine bugjes (die zullen er altijd zijn in een complexe omgeving), maar over de grote die je box gewoon niet meer doet booten of doet vastlopen ZONDER dat er nog 3de partij plugins zijn geladen.. Het OpenPli gebeuren ziet de gehele "Duty of Care" over het hoofd.. Als een fabrikant besluit de kernel te wijzigen en de daarbij behorende drivers (zitten in de BSP layer) dan moet je dat eerst testen voordat je dat uitgeeft.. Door alle gebruikers aangepaste firmware(delen) heeft OpenPli tot een gatenkaas van programmeren gemaakt met de daarbij behorende risico's

 

Natuurlijk is er veel voor te zeggen om niet iedere dag te updaten (niemand die je dwingt). Als je box prima werkt EN je hebt de extra of nieuwe functionaliteit niet nodig dan update je niet.. Natuurlijk ook handig om eerst een actuele full-backup te maken voordat je gaat updaten. Allemaal bekende koek...

 

OpenPli gaat er naar mijn mening te veel van uit dat de gebruiker maar de input/feedback moet leveren. En dat vind ik precies de verkeerde weg.. OpenPli is voor een hobby box. De hobbyist is daarmee niet vogelvrij omdat deze graag steeds nieuwe zaken wil proberen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen dat je dan verkeerde image gebruikt. De openpli image is er voor hobbyisten door hobbyisten.

 

Er is bewust voor deze aanpak gekozen: de fabrikant is verantwoordelijk voor de correcte werking van kernel/drivers van bepaalde box en openpli voor werking van engima. Als er iets niet goed gaat moet idd gebruiker feedback geven.

Dat scheelt de ontwikkelaars intensief testwerk voor elk specifiek model box.

Testen is feitelijk verloren ontwikkeltijd: niet iedereen heeft alle boxen en problemen zitten vaak in details die je bij vluchtig testen toch over het hoofd zult zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...