Ga naar inhoud


Hoe op een Huawei via USB met windows PC verbinden


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Ik wens verkenner te gebruiken en via de USB poort de Android tablet met de WindowsPC te verbinden en de programma's te verplaatsen of overzetten... Op de PC  zie ik op drive G, 2 lege dir's: android secure en lost dir.

als ik in de linkerbovenhoek van tablet de vinger zet en naar midden beweeg heb ik een "utility" scherm en daarop staat verbonden als usb-opslag; dus er is "kontakt"!???

In de android tablet zit een 32Gb sd kaart extra en de tablet heeft 16+1 Gb intern...

Ik kies  op tablet: instellingen/geheugen en heb tot ruimte 12.2Gb

Beschikbaar 10.32 Gb enz...

SD kaart is niet "gekoppeld ??? Hoe koppelen?

USB opslag: niet gekoppeld???  "           "

Wat  moet,ik extra doen om de 32Gb extra SD kaart te koppelen(mounten?) EN via USB opslag toegang te krijgen tot mijn "spielerei"

M'n liefde tot de android wil maar niet ontluiken, en beperkt zich tot het regelmatig verleggen van de tablet op m'n bureau... zonde?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik probeer te begrijpen wat je wil maar ik snap er niets van. Via je PC programma's verplaatsen op de Android?

 

Ik helemaal nooit de behoefte om mijn tablet aan mijn PC te hangen.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal verschijnt je tablet als verwisselbare schijf in windows verkenner.

 

Je kan dan verschillende mappen op je tablet openen via windows.

 

Mvg

 

Ps soms moet je de driver van de fabrikant instaleren

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb na veel zoeken ergens een submenuke ontdekt waarin melding gemaakt werd van een HiSuite te installeren met de optie...

Ik heb die geinstalleerd en werd er allesbehalve High van...

Ik heb dan Google Translate.apk kunnen installeren (stond er al op maar moest bijgewerkt worden)....

Nu zoek ik nog de woordenboek Spaans-spaans te installeren maar weet nog niet hoe.... en wil OFF-Line met dit progr kunnen werken...

Met mijn GPS tablet kan ik de tablet als een drive benaderen en files/dir maken en verplaatsen, ook Android-4.4.2

Maar hier lukt dit niet.(Huawei) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap echt niet wat je aan het doen bent. Heb je de Google app store niet? Bijwerken gaat toch automatisch!

 

En waarom zou je nou files en dirs willen maken?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik op elk android apparaat ES file explorer, ook de mogelijkheid om eventueel via wifi ftp te communiceren

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een jaar geleden ook flinke problemen mee gehad. Helaas weet niet precies meer hoe ik dit toen voor elkaar gebracht heb. Bij mij werkt het nu wel.

Ik meen dat dit als volgt gegaan was (niet boos worden als ik het niet precies meer weet, maar het is een poging waard).

 

Instellingen: Draadloos en netwerken; …Meer ; Mobiele netwerken:Gegevens toegang:AAN

En

Instellingen:Systeem; Opties voor ontwikkelaars; nogmaals opties voor ontwikkelaars: AAN

 

Werkt het zo wel?

aangepast door putemmer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk moet je nog iets AAN zetten en wel:

 

Instellingen: Privacy en veiligheid; Locatietoegang; toegang tot mijn locatie:AAN

 

en vermoedelijk moet dan "Instellingen: Draadloos en netwerken; …Meer ; Mobiele netwerken:Gegevens toegang:niet relevant en mag je default laten staan.

 

Tip: noteer vooraf hoe de default stand is zodat je altijd terug kan zetten.

aangepast door putemmer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht 1 hisiute installeren op pc , 2 op phone bij instellingen de opties voor ontwikkelaars inschakelen 3 usb aansluiten en boeltje laten draaien

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu Hisuite op Huawei tablet en op PC geinstalleerd en

via beheer in Hisuite op PC kan ik de bij te werken *.apk files downloaden in een dir op PC,

en dan installeren op Huawei tablet.

 

Opmerking hierbij, m'n C drive is bijna vol, en hierop installeert natuurlijk Hisuite de *.apk files...

kan die dwnld dir op PC nie veranderd worden?

 

Die methode van werken gaat op de Huawei tablet vlotter dan via Googleplay, die steeds retrials doet en uiteindelijk stopt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Updates melding op tablet => dwnldn via wifi ging niet

HiSuite geinstalleerd op PC (zat al op Huawaitablet), en de updates op PC opgeslagen.

Dan van uit PC updates geinstalleerd op tablet via USB.

Kreeg op tablet na installatie en heropstart terug foutmelding, en dan via wifi is een correctie gedaan, die was kort en nu loopt alles.

Heb hier thuis wel een zwak wifisignaal, waardiir communicatie moeilijk is.

Al bij al toch omslachtig... dus tablet ligt in reisvalies, en wordt niet meer thuis gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...