Ga naar inhoud


HD Zenderlijst Canal digitaal


di-on-air

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Waarom staan BBC 1 en 2 SD veel hoger in de lijst dan de HD versies?

Sprietje, ik denk dat je de vraag niet goed gelezen hebt.

 

Niet dat ik de vraag begrijp, volgens mij is het logisch dat BBC 1 HD lager in de Fastscan lijst staat als de SD versie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De logica dat wanneer je begint te zappen bij 1 je daarna eerst alle HD zenders tegenkomt en eventueel daarna de SD variant.

Daarom staat BBC 1 HD op 101 en BBC1 SD op 228.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad, even een fastscan gedaan op een ontvanger en inderdaad, men heeft de SD en HD versie verwisseld.

De logica ontgaat mij volledig, waarom dit na al die jaren veranderd is.

 

Misschien iets te vroeg begonnen met het vieren van carnaval?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter was geweest om de sd zenders van de BBC achter de Duitse sd zenders (651 ev) te plaatsen.

Bijvoorbeeld op 679 en 680.

 

De Duitse hd zenders van ARD en ZDF 10 plaatsen naar voren te zetten.

 

Bijvoorbeeld

101 ARD HD

102 ZDF HD

103 3SAT HD

 

Ook prettig zou zijn om de 3. programma van de grenszenders NDR en WDR wat naar voren te plaatsen.

 

104 WDR HD

105 NDR HD

aangepast door di-on-air

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een jaar geleden zat er nog een groot verschil in volgorde tussen de SD-zenderlijst en de HD-zenderlijst.
Het verschil in volgorde heeft CanalDigitaal al weer geruime tijd geleden teruggebracht tot alleen maar de Nederlandse zenders NPO1, NPO2, NPO3, RTL4, RTL5, SBS6, RTL7 en NET5.
In de SD-lijst staan deze zenders vanaf positie 1, in de HD-lijst staan deze zenders vanaf positie 631.
Voor de rest is er helemaal geen verschil meer tussen de SD en HD-zenderlijst. Ik neem aan dat over enkele maanden als alle prominente Nederlandse zenders van de Astra 19,2 verdwenen zijn, de SD-zenderlijst helemaal komt te vervallen.

Verder denk ik dat ze de Engelse HD-zenders graag allemaal bij elkaar willen laten staan omdat die toch alleen maar te bekijken zijn voor mensen met een triple-lnb of multifeed-schotel of draaibare schotel.

Je moet het volgens mij zo zien dat als je verder dan de gecodeerde zenders gaat zappen, je even te zien krijgt wat er bij de Engelsen op de twee belangrijkste zenders te zien is.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan je ook de vraag stellen wat sd zenders nog te zoeken hebben op een HD lijst.

BBC 1 HD is op een HD lijst voldoende, BBC 1 SD zal je eigenlijk nooit kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ ceesv

Misschien dat de hd zenders bij slecht weer eerder uitvallen dan de sd zenders.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan ontgaat mij de logica nog steeds, om voor die 4 keer per jaar de SD versie op de eerste zap plaats te zetten.

Ze hadden dan voor NED 1,2,3 in de HD zenderlijst ook Ned 1 SD op toets 1 moeten zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorheen (jaar geleden) zat de Engelse hd zenders tussen de 101 en 104

101 BBC One HD

102 BBC Two HD

103 ITV HD

104 Channel 4 HD

 

Vanaf 301 de overige Engelse zenders

301 BBC One

302 BBC Two

303 CBBC HD

304 CeeBees HD

305 BBC Three HD

306 BBC Four HD

 

Dit heeft men in de loop van 2015 veranderd.

101 BBC One HD

102 BBC Two HD

103 CBBC HD

104 CeeBees HD

105 BBC Three HD

106 BBC Four HD

107 ITV HD

108 Channel 4 HD

301 BBC One

302 BBC Two

 

Men heeft BBC One HD en BBC Two HD nu omgeruild met de sd versies.

 

Beter was geweest om de BBC sd versies net als de Duitse sd versies achter in de fastscanlijst te plaatsen.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt mij op, dat er nog verscheidene zenders zijn, die Canal Digitaal nog in sd doorgeeft in haar zenderlijst, terwijl de hd versie ook beschikbaar is.

Zie voorbeelden hieronder.

 

Astra 1

087 NHK World (hd versie 11.229V 22.000)

175 SWR RP (hd versie 11.494H 22.000)

195 TV5 Monde (hd versie 12.129V 29.700)

200 LCP (hd versie 12.168V 29.700)

201 I-TELE (hd versie 12.012V 29.700)

672 Sonneklar tv (hd versie 12.574H 22.000)

 

Astra 2

328 STV (hd versie 11.068V 23.000)

420 &TV (hd versie 11.509V 22.000)

 

Misschien een idee om de HD versies eens aan de zenderlijst toe te voegen?

 

TV5 Monde DVBS2 op 12129 (A1) is volgens mij een speciale versie voor Frankrijk, België en Zwitserland. Heeft deels andere programma's en aan de bitrates te zien is er weinig hd aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...