Ga naar inhoud


Hoe schijf branden van een opgenomen TV programma ? (TRP files)


hcfreak

Aanbevolen berichten


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zet het bestand op een goedkope USB stick en duw die in je tv of blu-ray speler,branden is dan helemaal niet nodig

Ik speel nu gewoon ts bestanden af, op mijn raspberry via kodi  :) . Geen omzet en brandgedoe meer  :) .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gaat niet om het afspelen, maar om het weggeven van grote hoeveelheden data.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisuku,

 

erg bedankt alvast!

 

de anderen: natuurlijk weet ik dat ik het bestand ook met solid state technologie kan afspelen maar ik vind het leuker (ook tbv de opmaak) om het middels optische media (BR)  aan iemand kado te doen. Bovendien wil ik mijn blu ray brander ook niet laten onderstoffen.

In ieder geval wel erg bedankt voor het meedenken!

 

CeesV: zou graag horen hoe de Vu+ Solo 4k bevalt; dat apparaat staat hoog op mijn lijstje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem ook vaak programma's op met mijn Vu solo 4k deze bewerk ik dan met Videoredo en maak er blurays van met het programma Im Too Blu-ray creator 2

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben super tevreden met mijn Vu solo 4k,opnemen en branden gaa echt goed.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt ga hem ook aanschaffen.

 

bericht voor Mimisiku en anderen die er verstand van hebben: ik kreeg van Mimisiku een video (via wetransfer )in een mkv format.

De frame rate was afwijkend: 24,78 fps. Ik kon dat bestand met Toast Titanium niet branden. Ik heb het bestand met Handbrake geconverteerd naar 30 fps. Ik heb het opnieuw naar Toast gesleept om te branden, maar dat is tot nu toe geen succes. Hij is nu al 2 uur bezig en nog maar op 6% (denk dat hij er zoals de vorige keer weer mee ophoudt) Het vreemde is dat hij aan het begin van de sessie aangaf (net als voordat ik het bestand geconverteerd had) dat er bestanden van zowel NTSC als PAL als te branden zijn opgenomen (naast het bewuste bestand van Mimisiku heb ik nog 2 andere video's met normale framerates (ook MPG4 AVC H 264 codec) in de lijst gezet om te branden. Wie weet wat hier aan de hand is? Goede raad wordt bijzonder op prijs gesteld.In de te branden lijst kan ik zien dat het mpeg 4 bestanden zijn met een PAL framerate (30).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met DVR- Studio  ( Haenlen ) kan je 1:1 branden, dus zonder overzetten van de instellingen en dan is een HD opname van b.v. 12 GB  binnen een uur klaar, hoef je helemaal geen hele snelle computer voor te hebben een XP van 5 jaar geleden gaat al prima. Je kan er ook ISO mee aanmaken en nog veel meer. Er is zelfs een optie om begin/ einde en de reklameblokken automatich te herkennen. Alle aanwezige audio en ondertitels, eigenlijk alles wat in het origineel zit kan je wel of niet gebruiken.De Bluray Verbatim schijfjes zijn zeer goed en al voor +/- € 30,00 voor 50 stuks te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een kortingscode gebruikt ben je net geen 72 euro kwijt...  niet goedkoop, maar je hebt het programma voor jaren, en je kan er makkelijk je opnames mee branden en bewerken.  Ik ben reuze tevreden met de software....  ik heb ook jaren zitten aanmodderen met diverse gratis softwares, maar ben uiteindelijk overgespapt naar DVR studio4, en heb er geen seconde spijt van.

In mijn ogen een aanrader.... maar dat heb ik al eerder gemeld.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

in verband met de kosten,

ik heb het al eens elders geschreven de OpenSuse K3B kan die formaten en schijven allemaal branden

en dat gratis

 

en voor de diverse >video to mkv< conversies zijn er onder linux de snelste en wederom gratis applicaties.

 

anyway .TRP bestanden heb je niks aan behalve op je oorspronkelijke receiver

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...