Ga naar inhoud


Hoe schijf branden van een opgenomen TV programma ? (TRP files)


hcfreak

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de input!

 

 

denk al dat ik weet waarom het branden niet lukt. De bestanden staan op een externe HD en de verbinding is niet stabiel (als ik het zo mag zeggen). Ik heb de Mac en HD niet aangeraakt en na uren branden krijg ik de melding dat ik de schijf niet juist verwijderd heb. Terwijl de  HD nog gewoon aan staat. Ik ga nu de video bestanden op mijn Mac HD zetten en kijken of het wel lukt. Zal dat melden al kan het nog even duren (ik laat hem vanavond aan het werk gaan en zie morgen wat ervan terecht gekomen is)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Met Nero 10 ( heb het geprobeerd ) kan je niet 1:1 overzetten, je moet een keus maken uit standaard uitvoer instellingen en dan duurt het veels te lang, je prosessor rekent zich rot. Onnodig kwaliteitsverlies bovendien.

OpenSuse K3B is mogelijk een optie, ik wit dat best eens proberen naast DVR-Studio. Moet dan wel Linux er bij opzetten.Zou Tonkidutch mij willen aanbevelen welke versie Linux dan het beste is, bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al een pagina terug opgegeven wat de prijs van DVR Studio is, inmiddels nu ook door Sverge vermeld. Kennelijk lezen een aantal personen eerdere berichten niet en dat blijkt uit meerdere poostings iover een en ander.

Overheen gelezen sorry.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met Handbrake de video (24,89 fps) overgezet naar 30 fps (die mogelijkheid geeft de software aan, maar ik betwijfel of dat werkt want dit is geen sinecure). In ieder geval zie ik als ik de video bestanden in Toast Titanium sleep dat ze een PAL framarate hebben (30). Maar bij het branden krijg ik weer de mededeling dat er bestanden in zowel PAL als NTSC in de brand lijst (queu) staan. (met het verzoek of ik alles naar PAL wil coderen, wat ik heb aangevinkt). Maar denk dat het weer niets wordt, in ieder geval een heel lang encoding en brand proces. Zal berichten hoe het uitpakt.

 

Met de opmerkingen over Nero en Open Suse kan ik niet veel; zijn het windows applicaties? (ik werk met Mac)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pal is toch geen 30fps,waarom zet je hem niet gewoon om naar 25fps?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu alle drie de video bestanden in 25 fps in de brand lijst gezet, maar mijn Toast Titanium crasht nog steeds. Ik heb de laatste update binnen gehaald maar dat maakt ook geen verschil. Moet het stap voor stap uitzoeken waar het in zit. Begonnen ben ik met een audio CD te branden dat deed hij probleemloos. Het zou nog kunnen dat hij in de war raakt van het bestand wat ik van Mimisiku gekregen heb want dat heeft een frame rate van 24,78. Of zou dat niet uit mogen maken. (ga nog proberen dit te converteren naar 25 fps)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ben er helemaal uit: ik ga de nieuwe sat tuner kopen (VU + solo 4k) en heb de nieuwe versie van Toast Titanium gekocht (40 euro of zo) die brandt helemaal vlekkeloos (ik was zo stom te denken ((had wel op Google gezocht)) dat mijn versie met mijn nieuwe OSX (El Capitano) nog zo werken. Bedankt voor alle input!!!!!!!!!!

(op een USB disco zetten kan natuurlijk ook, maar ik vind het leuk om een schijf met een hoes/titel erop, te branden om weg te geven)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Beste hcfreak,

 

Ik lees hierboven dat jij van plan bent een VU+ Solo 4K aan te schaffen.

Ik heb er  half maart ook een gekocht en dit is echt een prachtige ontvanger

met ontzettend veel instelmogelijkheden en een prachtig beeld.

Alleen het overzetten van opgenomen programma's naar mijn PC is ook hier

een probleem. De harddisc uit de VU+ is opgenomen met Linux en de PC

werkt op Windows 7. Met de HDD uit de VU+ in een docking station aangesloten

op de PC wordt de HDD niet herkent in mijn computer onder

"Apparaten met verwisselbare opslagmedia"

Om de VU+ in een netwerk te krijgen is me ook nog niet gelukt.

Met een netwerkkabel (LAN) zou het misschien ook moeten kunnen.

Heb jij de VU+ Solo 4K al aangeschaft?

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de VU+ in een netwerk te krijgen is me ook nog niet gelukt....

 

Snap dat probleem niet. Heb o.a. een Et 9500 en een Vu+Ultimo met Linux en HDD er in. dDe kan ik gewoon met DCC-E2 binnen halen ( via netwerk ) naar pc met W.7 De SD opnames kan ik branden met b.v. Nero 8 en de HD doe ik met DVR Studio

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel makkelijk!

 

gebruik bijvoorbeeld Internet explorer

//192.168.0.103 <--- dat ip adres verschilt natuurlijk per box dus vul hier je ip adres in van je VU

als je op enter hebt gedrukt krijg je venster die vraagt naar je login en pass

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik brand op mijn PC met Nero 12.

Is DVR Studio gratis te downloaden en kun je dit ook installeren terwijl

je al Nero 12 op de PC hebt staan.  "Bijt" dit elkaar dus niet?

Kan je in DVR Studio ook opnames bewerken, zoals splitsen om bijv.

reclames te verwijderen of een begin en einde er af te hakken.

Misschien wil iemand een link plaatsen welke DVR Studio te gebruiken is.

Als je het in Google intoetst krijg je namelijk een hele lijst te zien.

aangepast door dirk044

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

maak wel dat samba aktief is op je VU+.Ook dat daar de juiste workgroup instaat.Dan is het makkelijk vanuit de webif gewoon alles naar je Pc te zetten.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...