Ga naar inhoud


Aansluiten Asus RT-AC68U


Portuuno

Aanbevolen berichten

Heb de Asus RT-AC68U volgens het boekje aan het modem gehangen.

Installatie ging prima. Kan in ieder geval inloggen etc.

Alleen zie ik de Asus nergens als verbinding staan.

Als ik er een laptop met een kabel aanhang zie ik Size: 1Gbit/s en Capacity 1Gbit/s.

Zonder kabel zie ik deze info niet meer.

Kwestie van een instelling of wat doe ik fout aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet of je modem ook een draadloos gedeelte heeft. Dit moet je zeker uitschakelen. Anders kan je draadloos verbinding maken met je modem i.p.v. met de Asus.

 

Je zit dan met twee verscillende netwerken en dat geeft alleen maar problemen.

 

Als je het ip adres van je Asus ingeeft in je browser, dan kom je terecht in het inlog pagina van je Asus.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dank jullie wel.

Met het IP adres van de Asus contact gemaakt met een bekabelde laptop en met een login naam en een password kunnen inloggen.

Network name gemaakt (SSID) met nieuwe key voor 2,4 GHz en 5 GHz.

Nieuwe firmware gedownload. Ging allemaal prima, nou ja...uurtje of 5..

Ik gebruik sinds kort Ubuntu 14.04, dus rechtsboven in het scherm kan ik zo de netwerken selecteren.

Alleen die oude van het oude modem werkt.

Heb al een nieuw netwerk gemaakt, maar dat werkt ook niet, dus verwijderd.

Als ik het goed begrijp moet ik alle netwerken verwijderen en een nieuw maken?

Maarrrr, hoe verwijder ik WLAN op dat oude modem?

Moet ik WAN op de Asus ook fixeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Op je modem schakel je wlan uit.

dHCP laat je maar aanstaan zodat die een ip adres kan uitdelen aan je Asus.

 

Je laptop maakt waarschijnlijk nog steeds contact met de wlan van je modem omdat die dat nerwerk kent.

 

Let er wel op in welke ip range beide toestellen zitten.

 

Als je modem het ip adres 192.169.1.1 heeft, dan moet je het adres van je asus veranderen naar 192.168.0.1.

 

Mvg,,

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Slecht advies.

Alleen de Asus aan een poortje hangen van de oude router is niet voldoende. Dan heb je 2 x een netwerk vertaalslag (2 lokale subnetten) achter elkaar en dan krijg je niets dan problemen met allerlei diensten zoals voip, teamviewer enz.

 

Je moet met de ASUS router de PPOE sessie opbouwen en je oude router bridgen. Uiteraard moet op de oude router wifi ook uit.

 

Zie:

 

Screenshot at jan. 31 17-03-28.png

 

Het instellen van je nieuwe router doe je overigens uitsluitend bedraad. Als de boel dan klaar is kan je weer Wifi gebruiken. Anders maak je het jezelf alleen maar moeilijker.

 

 

Je kunt beter het oorspronkelijke advies volgen en je provider bellen en de volgende zaken vragen:

 

1. Ik wil een andere router zonder modem gaan gebruiken. Hoe kan ik de router van mijn provider bridgen en zo mijn oude router uitsluitend als modem gebruiken?

 

2. Wat zijn mijn DSL (PPOE) gegevens, zodat ik die kan invoeren in de nieuwe router?

 

Zonder deze informatie kan je lang in cirkeltjes blijven lopen, maar ga je het nooit fatsoenlijk gemaakt krijgen.

 

Ik zou je ook willen adviseren diverse documentatie en gebruiksaanwijzingen te raadplegen. Als je niet weet waar 'die nummertjes' voor staan, snap je ook nooit wat je aan het doen bent en krijg je dat zelf ook nooit in orde. Een kleine beetje basiskennis is wel nodig!

 

Hier: http://tweakers.net/reviews/171/thuisnetwerken-een-uitgebreide-beginnersguide.html

 

en hier:  http://www.movistar.es/rpmm/estaticos/residencial/fijo/banda-ancha-adsl/manuales/modem-router-inalambricos-adsl/manufacturers-user-manual-home-station-adb-pdg-a4001n.pdf

Vooral pagina 43 en 44!

 

en hier: http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/wireless/RT-AC68U/E9183_RT_AC68U_Manual.zip

en dan met name dit deel:

 

 

2. The wireless router automatically detects if your ISP connection type is Dynamic IP, PPPoE, PPTP, L2TP, and Static IP. Key in the necessary information for your ISP connection type. 

IMPORTANT! Obtain the necessary information from your ISP about the Internet connection type. 

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, je hebt voor een stuk gelijk. Maar voor iemand die niet vetrouwd is met modems en routers is het beste advies gewoon alles achter elkaar zetten.

 

Over Voip spreekt hij niet.

 

Twee netwerken gaat hij ook niet zien als de wlan van de modem is uitgeschakeld.

 

Zijn thuis netwerk wordt afgehandeld door de Asus die er ook voorzorgt dat het internet goed gaat werken.

 

Ik werk al jaren zo, ook met een Asus, en ik heb een behoorlijk uitgebreid netwerk.

 

De eerste modem van mijn provider ( sagem) liep na twee dagen vast als deze in bridge stond.

Mijn resente modem is zo dicht getimmerd dat hij niet in bridge kan gezet worden. Zelfs de snelheid van inloggen zit achter een paswoord dat telkens veranderd en dus niet te achterhalen is.

 

Voip wordt gewoon afgehandeld door de modem van de provider. De rest gaat via de router.

 

Trouwens een snelheidstest, draadloos uitgevoerd geeft 70 Mbit/s voor mijn VDSL verbinding.

Dus over snelheidsverlies moet hij zich ook geen zorgen maken.

 

Mvg

 

Ps. Het moet inderaad 192.168.0.1 zijn

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geen Voip etc, gewoon simpel allemaal.

Een setup van 30 seconden zoals dat in de manual staat, lijkt me toch wel overdreven, althans voor mij.

Ben al een hele dag bezig en nu weer terug naar af.

Heb de desk al gebeld, maar die vent dacht dat ik het over een brug over een rivier had...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

...

Ik werk al jaren zo, ook met een Asus, en ik heb een behoorlijk uitgebreid netwerk.

 

De eerste modem van mijn provider ( sagem) liep na twee dagen vast als deze in bridge stond.

Mijn resente modem is zo dicht getimmerd dat hij niet in bridge kan gezet worden. Zelfs de snelheid van inloggen zit achter een paswoord dat telkens veranderd en dus niet te achterhalen is.

 

Sorry, maar dat jij het al jaren zo doet, maakt het niet goed. Het is vragen om problemen en vage klachten.

 

Hij kan zijn router zeer eenvoudig bridgen. Het modem is dan niet meer dan een media convertor van koper naar UTP. De PPOE sessie wordt dan door de ASUS gemaakt. Zo hoort het en zo zou hij het moeten doen.

Uiteraard moet je dan wel de PPOE gegevens weten, maar die zou de provider op zijn support pagina moeten hebben en anders bellen.

 

Simpele vragen stellen zoals de eerdere punten 1 en 2.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

In Belgie heb je niet veel keuze.

 

Of je krijgt een dicht getimmerde modem of je zit bij Telenet en daar is het nog erger.

Daar kan je enkel via de site van telenet je wlan in of uitschakelen.

 

Mischien dat ergens nog een kleinere provider zit die wat meer toelaat.

 

Trouwens de meeste mensen horen het in Keulen donderen als ik spreek over een PPOE sessie die door de router wordt afgehandeld.

Zelfs de zogenaamde technieker die mijn modem kwam vervangen wist niet waarover ik het had toen ik vroeg of hij de modem in bridge kon zetten.

 

Hij heeft enkel nagezien dat de twee ip ranges verschillend waren.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien de vraagsteller nog even helpen.

 

Haal je asus er even tussen uit.

 

Maak liefst bedraad contactmet je modem.

Als je het ip adres van je modem niet weet, tik dan ipconfig / all in je zoekveld.

Normaal verschijnt er dan ergens in het schermpje het ip adres van je toegangspunt.

Bv 192.168.1.1 of 192.168.0.1 .

 

Type dit adres in het adresbalk van je browser.

Normaal kom je dan in de webpagina van je modem terecht.

Als hij een paswoord vraagt is dit meestal admin en admin.

Als je in je router zit schakel je ergens de wlan uit.

 

Vervolgens sluit je je pc aan op je Asus en maak verbindinh door in je browser 192.168.1.1 te drukken

Is dit adres hetzelde als van je modem dan verander je dit in 192.168.0.1.

Anders hoef je niets te doen.

Let er vooral op dat het voorlaatste cijfer anders is.

 

Sluit nu de wan poort van je router aan op een lan poort van je modem.

 

Normaal moet alles nu werken.

 

Kijk ook na of het draadloos gedeelte van de Asus is ingeschakeld.

Je hebt twee netwerken ter beschikking. Eentje op 2.4 en een op 5 Ghz.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Hoi,

 

In Belgie heb je niet veel keuze.

 

Of je krijgt een dicht getimmerde modem of je zit bij Telenet en daar is het nog erger.

Daar kan je enkel via de site van telenet je wlan in of uitschakelen.

 

Mischien dat ergens nog een kleinere provider zit die wat meer toelaat.

 

Trouwens de meeste mensen horen het in Keulen donderen als ik spreek over een PPOE sessie die door de router wordt afgehandeld.

Zelfs de zogenaamde technieker die mijn modem kwam vervangen wist niet waarover ik het had toen ik vroeg of hij de modem in bridge kon zetten.

 

Hij heeft enkel nagezien dat de twee ip ranges verschillend waren.

 

Mvg

 

Sorry, maar dat is echt allemaal onzin. Ik woon zelf in België en heb sinds een paar maanden vDSL2 op het netwerk van proximus (het enige xDSL netwerk in België ;) )

 

Daar kan je meerdere modems aansluiten die je gewoon kunt bridgen, waaronder een Fritzbox met firmware 6.30. Dat heb ik dus ook gewoon gedaan en dat werkt probleemloos. De Asus bouwt dus de PPOE sessie op.

 

De man die mijn fritzbox kwam aansluiten wist prima hoe je kon bridgen, maar omdat ik dat in eerste instantie niet wilde doen heb ik naderhand de provider gevraagd hoe ik dat kon doen. Kreeg binnen 24uur de juiste info.

 

En..... als je jezelf niet slim genoeg acht om de PPOE instellingen in je router te zetten moet je een expert inhuren of alles laten zoals het is. Ik spuit na lakschade mijn auto ook niet zelf, want dan wordt het een puinhoop :D

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...