Ga naar inhoud


Aansluiten Asus RT-AC68U


Portuuno

Aanbevolen berichten

Moest je op een goede verbinding zitten van 70 of 100 Mbs, maar deze is gecapt omdat je een lager abbo hebt kun je door Merlin firmware op je asus te zetten twee PPPoE verbindingen opzetten, dat verdubbelt dan je download snelheid.  

Ipv6 kan je aanleggen door in het ipv6 menu de connection type te zetten op native en de interface op PPP.

Alhoewel ik momenteel geen voordeel zie in Ipv6.

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

volgens mij traint de modem in rond de 90 Mbs.

 

Een draadloze snelheidstest zit op een dikke 60 Mbs down.

Ik zal het ook eens bedraad moeten testen.

 

Zit in de Merlin firmaware ook nog de mogelijkheid om het vermogen aan te passen.

Met de huidige fabrieks software lukt dit nog steeds, daarom dat ik niet update, want blijkbaar is die mogelijkheid er niet meer in de huidige firmware.

 

(Trouwens ik heb wel de RT-N66U)

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik versie 380.57 van Merlin.

Op de oudere versies van Merlin kon je de TX waarde ingeven in mw, maar sedert versie 380. is het een slider geworden die je kan instellen van 0 tot 100%.

 

Ik heb geen probleem met firmware 380.57, maar anderen blijkbaar wel. Mss beter de oudere 378.56-2 nemen die perfect scheen te werken.

 

Groetjes Edwin

aangepast door Edwin
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Moest je op een goede verbinding zitten van 70 of 100 Mbs, maar deze is gecapt omdat je een lager abbo hebt kun je door Merlin firmware op je asus te zetten twee PPPoE verbindingen opzetten, dat verdubbelt dan je download snelheid.  

Ipv6 kan je aanleggen door in het ipv6 menu de connection type te zetten op native en de interface op PPP.

Alhoewel ik momenteel geen voordeel zie in Ipv6.

 

Edwin

 

Zo leer je iedere dag wat bij :)

 

Waar stel je precies die 2 PPPOE verbindingen in? Ik kan het niet vinden in de 380.57

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Wan, tab dual wan enable, daarna primery wan op wan laten staan, Secondary Ethernet en de poort aanduiden.

Dual wan mode op loadbalance.

 

Er is wel een tweede kabel nodig naar de BBox 3

 

Ik moet wel zeggen dat ik het met deze firmware nog niet zelf getest heb, omdat ik momenteel internet intense heb die me volle snelheid geeft.

 

Je hebt dan één sessie PPPoE gemaakt door de Asus, en ene gemaakt door de BBox3 die gecombineerd worden, maar bij een gecapte snelheid je download verhoogd.

 

 

 

Edwin

aangepast door Edwin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou het voorlopig bij de huidige firmware. Ik heb er nog geen problemen mee gehad.

 

Ik heb nu, omdat ik geen rekening meer moet houden met de BBOX, een VPN verbinding opgezet, zadat ik mijn dat. Ontvangers kan bedienden op afstand met mijn GSM.

 

Edwin, bedankt voor de tip.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo leer je iedere dag wat bij :)

 

Waar stel je precies die 2 PPPOE verbindingen in? Ik kan het niet vinden in de 380.57

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Hey Michel;

 

Ik heb even deze nacht wat testen zitten doen.

Met de 380.57 lukte het niet direct om dual wan op te zetten.

Mss heb ik het niet lang genoeg geprobeert.

 

Heb dan terug gegaan naar versie 378.56-2, en daar lukte het me om twee PPPoE sessies op te zetten op de ASUS zelf,  dus geen sessie op de BBox.

 

Even een test gedaan op de snelheid: 

 

http://www.speedtest.net/my-result/5059194788

 

Groetjes Edwin

post-30735-0-57106000-1454642195_thumb.jpg

post-30735-0-38884800-1454642204_thumb.jpg

post-30735-0-05221300-1454642212_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het instellen van dual wan terug herstarten, en dan terug gaan naar het wan menu, en daar bij wan type Ethernet lan selekteren nogmaals je gegevens ingeven van je ISP PPPoE login en pass enz....

Daarna herstarten.

Er zijn wel twee ethernet kabels nodig tussen asus en de bbbox3

 

 

Groetjes Edwin

aangepast door Edwin
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het was gisteren al gelukt met versie 380.57 Edwin. Bedankt voor de tip! Ik was er zelf nooit opgekomen om het zo in te stellen. :)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Overigens puur ter info werkt sinds dat ik de dual wan heb ingesteld mijn no-ip hostname niet meer. Die wordt simpelweg niet meer geüpdate terwijl de router als ik dat forceer wel 'registration succesfull' meldt.

 

Ook valt op dat ik (los van de no-ip problematiek) niet meer vanuit het interne netwerk apparaten die in het interne netwerk staan via het externe adres + portforward kan benaderen.

 

Voor de IP camera's heb ik één adres gedefinieerd zodat ik de camera's intern (als ik thuis ben) én extern (als ik aan het werk ben) probleemloos kan benaderen, maar dat werkt dus nu niet meer.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...