Ga naar inhoud


IPTV Naar andere locatie


Pino

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Heeft Ziggo jou toestemming gegeven het signaal via wan aan een collega door te geven?

In hun voorwaarden staat heel duidelijk dat het niet is toegestaan, het staat toch echt heel duidelijk in de door jou herhaalde voorwaarden.

 

Sjaak, je bent gewoon een notoire illegale wan provider, en hardstikke illegaal en strafbaar bezig.

Je moet zelf weten of jij wilt solliciteren naar een strafblad, maar jou houding en moraal verpest het voor eerlijke gebruikers.

 

Die hebben straks geen vrij keuze meer en worden opgescheept met verplicht hardware.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor mij is het probleem dat mensen altijd vanuit hun eigen kleine imperiumpje redeneren. Ik wou het niet direct zeggen maar in de discussie over verlichting zie je dan dat Cees kennelijk een nieuw type auto rijdt die van alle moderne gemakken is voorzien en van daaruit zijn oordelen velt zonder erbij na te denken dat er heel veel mensen zijn die het met een auto van (in ons geval 12) jaren oud moeten doen toen dat soort dingen nog niet zo gebruikelijk waren.

 

Natuurlijk, ik ben ook keurig abonnee, van drie providers zelfs en ik betaal ook netjes elke maand een fors bedrag daarvoor. Maar of me dat nu het morele recht geeft om iedereen verder maar even met de neus in de poep te wrijven? Een vriend van mij elders in Nederland die ooit eens inzicht kreeg in de abonneelijst van zo'n groep die via cardsharing naar een hele bubs Franse, Duitse, Italiaanse, Spaanse enzovoorts abonneezenders verbreidt zag daar tot zijn verbazing (of misschien ook weer niet) heel veel mensen bij staan die een belangrijke rol in dit forum spelen.

 

In een land waar je niet eens "in de weg mag rijden" van hen die de maximale snelheid ver willen overschrijden vind ik dat moraliseren niet echt gepast. Het is wel iets wat je misschien een lekker gevoel geeft als hautaine superieure mens, maar het maakt je niet bepaald erg geliefd. Misschien heb je dat ervoor over maar het dient echt nergens voor, er zal niemand na zo'n preek ineens tot inkeer komen. Je hebt alleen je eigen superioriteitsgevoel weer even wat lucht gegeven. Ik ben het er prima mee eens dat er regels zijn voor dit forum, of ze zin hebben daar matig ik me geen oordeel over aan, maar je kunt ook volstaan met de simpele mededeling dat je voor bepaalde informatie naar een andere site zult moeten gaan zonder je medemens voortdurend te kleineren.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We kunnen op sat4all beter zwijgen over jouw moraal.

 

Sjaak, je roept dit zelf over je af, je vertelt hier trots dat je een server hebt staan die je gebruikt om collega's mee te laten kijken, zelfs in HD.

Je bent gewoon iemand die willens en wetens de wet overtreedt.

 

Mijn punt is dat mensen zoals jij het verpesten voor de anderen, die steeds meer beperkt worden in het gebruik van eigen hardware.

Daarom veroordeel ik je handelen.

 

 

Je mag mij het verschil uitleggen tussen iemand die met de trein rijdt zonder te betalen en jouw handelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus wanneer jij willens en wetens anderen benadeelt, mag ik daar niet een mening over hebben?

Niet ik, maar de wetgever veroordeelt je.

Alle overige klanten worden door jou benadeeld.

 

Het is duidelijk uit je laatste bijdrage dat je besef van wat wel en niet binnen de wet valt bij jou ontbreekt.

Maar dat laatste wisten we al bij sat4all.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ieder belgisch bedrijf dat tv aanbied, staat er dat je het signaal niet buiten het adres van het contract verspreid mag worden. Als je de puntjes op de i wil plaatsen, dan mag zelfs een slingbox niet.

Het is wel toegelaten, of ze maken er tenminste reclame mee, dat je,je sat kaart mag meenemen naar je vakantie adres.

Wat dan weer niet mag is een 2de of 3 de kaart meenemen naar je buitenverblijf zonder je hoofdkaart mee te nemen.

Natuurlijk ben ik niet roomser dan de paus, en ik gebruik ook een slingplayer en de slingbox om op mijn tablet tv te zien, om te wachten op een trein met een geldig ticket.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp de discussie niet. De regels zijn heel helder. 

 

De Klant mag via het Netwerk verspreide
signalen niet aan derden (laten) doorgeven.
Ook mag de Klant zichzelf of derden, actief of
passief, geen onbevoegde toegang geven tot
het Netwerk of een Dienst, of (technische)
voorzieningen (laten) treffen waardoor deze
toegang kan worden gerealiseerd.

 

Een VPN mogelijkheid = een technische voorziening.

 

Dat het door versleuteling lastig wordt voor een provider om te bepalen wat er over die VPN verbinding heen gaat is waar, maar dat doet verder niks af aan het feit dat er dan nog steeds iets gebeurt wat niet is toegestaan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd hoe hard Sjaak(k) zou schreeuwen als er een piraat in zijn toegestane zendamateur licencie-frequentie gebied verbindingen zit te maken, zich nergens wat van aantrekt en daar een wanorde veroorzaakt. :D :D :crazy::mad:

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

trancoden om de bandbreedte te verlagen en wellicht TVheadend gebruiken (draait op vanalles bv een nas , raspberry of server) .

Om maar weer even ontopic te komen,

in combinatie met een Synology NAS gebruik ik zelf TvHeadend om te streamen.

Helaas is de bandbreedte te groot om over het internet te streamen, maar er zijn oplossingen om toch een aanvaardbaar plaatje te kunnen toveren op een groot scherm, zonder dat de bandbreedte over de 2 a 3 mb komt, maar aangezien ik alles binnenshuis gebruik is het voor mij niet spannend om mij daar in te verdiepen.

 

Voor de moraalridders en andere borstkloppers een paar vragen:.... wat is er mis om een paar kanalen naar een andere prive locatie te transporteren? Hoeveel mensen gebruiken de tweede of derde kaart op hun vakantieadres?

Met welk doel is deze site ontstaan?

 

Mensen die dergelijke technieken commercieel willen uitbuiten kunnen wat mij betreft niet hard genoeg aangepakt worden, laten we over mijn standpunt duidelijk zijn, maar hobbymatig een kanaaltje naar elders streamen lijkt mij in de privesfeer geen enkel probleem.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp de discussie niet. De regels zijn heel helder. 

 

De Klant mag via het Netwerk verspreide

signalen niet aan derden (laten) doorgeven.

Ook mag de Klant zichzelf of derden, actief of

passief, geen onbevoegde toegang geven tot

het Netwerk of een Dienst, of (technische)

voorzieningen (laten) treffen waardoor deze

toegang kan worden gerealiseerd.

 

Een VPN mogelijkheid = een technische voorziening.

 

Dat het door versleuteling lastig wordt voor een provider om te bepalen wat er over die VPN verbinding heen gaat is waar, maar dat doet verder niks af aan het feit dat er dan nog steeds iets gebeurt wat niet is toegestaan.

Inlognaam en wachtwoord = bevoegde toegang.

 

Ja, de regels zijn heel duidelijk: Rechtstreeks toegang geven tot het netwerk mag niet, zelfs indirect niet.

Een smart tv is een technische voorziening die content van streamdiensten indirect naar het beeldscherm transporteren, deze is een computer die als gateway werkt.

Immers, het content word nooit direct verwerkt dus derhalve zijn de gebruiksvoorwaarden irrelevant en technisch gezien is elke abonnee dan in overtreding.

Een setopbox of streambox heeft geen aansluiting voor een beeldscherm, dus er word een technische voorziening gebruikt om naar het content te kijken, buiten de externe box om.

 

In mijn ogen worden in de voorwaarden uitgegaan van analoge doorgifte, dus deze voorwaarden kunnen direct in de versnipperbak.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...