Ga naar inhoud


CD van SD naar HD in Italie, wat is er nodig?


DianoMarina

Aanbevolen berichten

Woning staat op een heuvel, hemelsbreed ca 500 mtr vanaf zee.

Schotel is zover ik weet min. 5jr oud.
Ik denk als er toch een nieuwe LNB op moet, dan maar gelijk de schotel.

Voor hetzelfde geld past het niet. Je kunt er wel bij, maar wel trappetje op smal balkon. Niet mijn ideale plek op te zonnen...........

Wat Sprietje opgeeft voor schotel en LNB lijkt mij niet duur tov andere sets.

 

Italiaanse Marktplaats???

Zou de kopers niet graag aan mijn deur krijgen. Je zou de verhalen eens moeten horen over Albanezen, Afrikanen.

 

BTW, iemand nog tip over wat voor afstel apparatuur ik nodig heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De richting van de schotel kun je heel goed afstellen m.b.v. de stand van de zon. Dan heb je gagarandeerd meteen de Astra 23,5 te pakken. Vraag me maar tegen de tijd dat je de schotel af gaat stellen. Dan geef ik de exacte tijd wel even op want die verschilt elke dag een beetje.
Tja en dan afstellen op maximaal signaal, dat kun je met zo'n satellietblieper doen. Die koop je voor rond de €10,-.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals beloofd.

 

Zojuist gebeld door CD. Had al eerder gemeld voor echte kosten e.d.

Zij willen mij (denk niet dat ik de enige ben) tegemoetkomen.

Als ik het BasisHD abbo met 2 jr verlengt wordt er binnen 5 werkdagen HD-schotel, LNB en ontvanger naar mijn adres gestuurd.

Kosten zijn incl. verzenden € 38,90.

 

Gelijk zus/zwager gebeld, natuurlijk reuze blij.

Nu alleen nog SatFinder bestellen.

Heeft iemand advies over een simpele maar goede finder. T'is eigenlijk maar voor 1-malig gebruik.

 

Toch nog blije mensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die schotel geeft daar in Italië voldoende signaal op de Astra 3?

Ben benieuwd wat Sprietje hervan denkt.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

In DianoMarina heb je iets minder signaal dan in Nederland maar het verschil is klein. De signalen van de twee satellieten komen met een 64cm-schotel zoals CanalDigitaal dat levert op 42,7mm van elkaar. Bij een CanalDigitaal duo-lnb staan de koppen 38mm van elkaar, een afwijking dus van 4,7mm.
Als je de schotel optimaal uitricht op de Astra 23,5, dan is daar goed mee te leven.
Zoals veel mensen ervaren heeft een schotel van 64cm niet zo veel regenreserve maar heel dramatisch moeten we daar nu ook weer niet over doen.
De lnb moet daar 10,6 graden schuin komen te staan, dan is nagenoeg hetzelfde als in Nederland. Je kunt dan ook de mal die bij de duo-lnb is bijgeleverd gebruiken waar de lijn 11 graden schuin op staat.

Tja, verder is de Inverto-schotel die CanalDigitaal levert van staal en die zal het dus niet zo lang volhouden als een aluminium schotel maar een jaar of 5-6 doe je er zeker mee.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje mist ook niets.

Kleine regenreserve moet mee te leven zijn. Komt regelmatig voor dat maanden geen druppel valt.

's Winters meer.

Jammer dat de schotel niet zo makkelijk bereikbaar is, anders ieder 2 maanden autowax er over.
Spul zal toch geen Chinees of Russisch plaatwerk zijn.

 

Dank voor je tip over de mal, las wat op de online installatie.

Is SatFinder ook nog nodig en zo ja, heb jij advies welke?
Alvast hartelijk dank voor je support..

 

BTW, Costa Calida is ook erg mooi. Ben ooit in Murcia & San Miguel geweest.

aangepast door DianoMarina
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja als je slechts sporadisch een schotel af stelt, dan is het niet rendabel om een goede professionele meter aan te schaffen die honderden Euro's kost en dan raad ik altijd aan om de ontvanger met een klein TVtje bij de schotel te zetten om de schotel optimaal af te stellen op maximale signaalkwaliteit. Dat doet maar weinig onder voor een goede meter alleen een stuk onhandiger.
Staat de schotel op dak of een andere moeilijk te bereiken plaats, dan is dat geen optie.
Zoals al eerder is aangegeven, kun je met een laptop met Skype er op de camera van de laptop beeldvullend op de TV richten die binnen staat en verbinding heeft met een tablet. Dan kun je precies zien wat de effecten zijn als je aan de schotel aan het stellen bent.
Is dat ook geen optie, dan kun je er een satellietblieper tussen hangen die je voor ongeveer €10,- koopt.
Ik heb je daar enkele dagen geleden een persoonlijk bericht over gestuurd.

Om de schotel meteen goed op de Astra 23,5 te richten, gebruik je de zon samen met de plakbandmethode, zie bijlage.
Als je er aan gaat beginnen, geef ik je wel de exacte tijd op.
 

post-60869-0-94330300-1454682034_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zal op die plek geen gordingsbalk gezeten hebben?

 

Een ladder op de pannen?

Ik schuif altijd de pannen omhoog.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt een beetje op mijn dakraam en trap!!!!!!

 

BTW, een drone met een tablet lijkt me ook wel een mooie oplossing.
(Wel een 2de persoon nodig voor besturing).

 

BTW, zojuist CD HD apparatuur ontvangen. nog maandje laten liggen.

 

@Sprietje, volg graag je advies over seintje met plaatsen schotel.

Zal 7 of 8 maart zijn, maar laat je dag van tevoren weten hoe laat ong.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dan is het nog wintertijd.
Ik weet niet of je er op 3 maart ook al bent, want dan kun je nog mooi een andere controle meenemen namelijk of er geen obstakels zijn voor de ontvangst van de Astra 23,5. Op deze dag staat de zon om 11.30uur namelijk precies achter de satelliet. Als er op dat tijdstip geen schaduw op de schotel valt van een gebouw, boom of berg, kun je de Astra 23,5 zonder problemen ontvangen.

Op 7, 8 en 9 maart staat de zon om precies 11:31uur in de richting van de satelliet.
Op 10 t/m 15 maart is dat om precies 11:32uur.
Dus zorg dat je op dat tijdstip de schotel net een beetje los hebt staan zodat je hem met de hand op de mast kunt verdraaien en stel hem dan zo dat de schaduw midden over de lnb-arm loopt en zet de schotel vast. Het kan zijn dat je dan nog geen ontvangst hebt maar dat komt dan omdat de elevatie nog niet 100% goed staat afgesteld. Dus die nog even bijstellen en je hebt beeld.
Zorg dat je de elevatie van de schotel van te voren op 37 graden hebt ingesteld.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...