Ga naar inhoud


CD van SD naar HD in Italie, wat is er nodig?


DianoMarina

Aanbevolen berichten

@Sprietje, wederom mijn dank.

Kom om 6 mrt aan.

Heb alle tips uitgeprint, dus moet goed komen.

Maar ook in maart wil de zon weleens verstek laten gaan.

 

Over de elevatie: Misschien dom van mij. Er zijn diverse verwijzingen naar elevatie.

Bedoel je de hoogte afstelling of de hoek van de schotel?
NooB, that's me.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op 6 maart is het ook op 11:31uur. Je zit in een periode dat het per dag maar 10sec. verschilt. Er zijn ook periodes dat het meer dan 1 minuut per dag verschilt.
De schilderstape span je van precies de bovenzijde van de schotel tot midden over de lnb die in de klem staat. Precies het midden boven van de schotel vindt je door er even een waterpas op te leggen. Het raakpunt is het exacte midden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik weet niet of het in ruw opzoeken hetzelfde is. In België, gebruik ik een smartphone, met een handige app. zo kan je redelijk snel zien, hoe de schotel moet staan. In zeer primitieve omstandigheden, heb ik nog een pmr setje gebruikt, om zo de signaalmeter door te geven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Sprietje,

Ik hoop dat je online bent.

Ben nu in It begonnen met schotel montage.

Heb 2 beschrijvingen, 1 van cd site en 1 in de quad duokop doos.

Op de sitebeschrijving moet de klem op "23,4" en beschrijving van quadkop staat vermeld "19.2".

Kan jij mij helpen? I'm confused.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elevatie is inderdaad de hoek waaronder de schotel omhoog kijkt.

 

Je wil astra 23,5 oosst inderdaad in het center van de schotel hebben, aangezien dat de meeste belangrijke satelliet is.  Dus die moet in de klem.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje is iemand anders maar hij heeft wel eerder aangegeven dat de schotel elevatie ongeveer 37 graden moet zijn.  Dus als je dat even instelt en dan is het een kwestie van het ware zuiden zoeken bijv. met een kompas. En daar dan vandaan ongeveer 15 graden in oostelijke richting (klein stukje naar links bewegen dus)  

 

om je een idee te geven hoeveel 15 graden is.. als je naar het zuiden kijkt is dat 0 graden, als je dan richting het oosten kijkt is dat 90 graden verschil. Dus 15 graden is 1/6 er van kortom maar een klein stukje.

 

Als je eenmaal signaal hebt kun je de schotel fine tunen op 1 van de zwakste zender/transponders. En als klaar is moet je de LNB zo draaien dat de ontvangst op 19,2 oost ook acceptabel is.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Codx

Jij schrijft: Elevatie is inderdaad de hoek waaronder de schotel omhoog kijkt.

Dit kun je op twee manieren opvatten.
Ik had geschreven dat de elevatie van de schotel op 37 graden ingesteld moet worden.
Het is niet zo, dat de schotel dan 37 graden schuin omhoog gericht moet worden. Het gaat immers over een offset schotel die al een offset heeft van rond de 26 graden.
Het gaat er om dat op de schaalverdeling van de schotel de elevatie op 37 graden ingesteld moet worden om de satelliet te vinden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ales aangesloten. Satfinder op max signaal ingesteld.

Zo op het oog staat schotel goed, maar..?

Ontvanger:

Hd zenders inladen

Dan scherm diseqc instellen autom poort 1, 2, 3, 4.

Bij melding gelukt wordt alleen poort 2 weergegeven als hotbird. Rest leeg. Moet ik soms andere aansluiting op lnb gebruiken? 3 zijn afgedekt.

Hij geeft aan disegc instellen gelukt, maar verder niets. Bij volgend scherm staat o.a. 106 cd hdlijst en tussen hakjes schommelt astra1 en3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Codx

 

Jij schrijft: Elevatie is inderdaad de hoek waaronder de schotel omhoog kijkt.

 

Dit kun je op twee manieren opvatten.

Ik had geschreven dat de elevatie van de schotel op 37 graden ingesteld moet worden.

Het is niet zo, dat de schotel dan 37 graden schuin omhoog gericht moet worden. Het gaat immers over een offset schotel die al een offset heeft van rond de 26 graden.

Het gaat er om dat op de schaalverdeling van de schotel de elevatie op 37 graden ingesteld moet worden om de satelliet te vinden.

 

 

Serieus? 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij melding gelukt wordt alleen poort 2 weergegeven als hotbird. Rest leeg. Moet ik soms andere aansluiting op lnb gebruiken? 3 zijn afgedekt.

Hij geeft aan disegc instellen gelukt, maar verder niets. Bij volgend scherm staat o.a. 106 cd hdlijst en tussen hakjes schommelt astra1 en3.

 

En op welke zenders heb je beeld?

Zenders van Hotbird? Of zenders van 19 oost en/of 23oost?

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...