Ga naar inhoud


CanalDigitaal raakt recreanten met verlaten Astra1


Sprietje

Aanbevolen berichten

Als je een paar weken vakantie hebt, rij je niet helemaal naar de Algarve met je camper, veel te ver weg.

 

 

Twee collegas van mij halen dat met het grootste gemak.

]-[an - Utrecht.

 

Xtrend ET7500 - Triax 88 voor 13 19.2 23.5 en 28.

Ziggo - Humax 5200C en 5300C - Samsung UE43KS7500

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Naar de Algarve is 2400km en dat is over de tolweg anders is het nog verder en duurt het nog veel langer. Dan moet je toch al 1200km per dag rijden met een camper als je dat haalt, drie dagen van 800km lijkt me realistischer met een camper. Dan ben je al 6 dagen aan het reizen van de 14 dagen. Dat lijkt me weinig aantrekkelijk.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar de Algarve is 2400km en dat is over de tolweg anders is het nog verder en duurt het nog veel langer. Dan moet je toch al 1200km per dag rijden met een camper als je dat haalt, drie dagen van 800km lijkt me realistischer met een camper. Dan ben je al 6 dagen aan het reizen van de 14 dagen. Dat lijkt me weinig aantrekkelijk.

 

 

Voor een paar duizend kilometer draaien ze hun hand niet om. Een maand weg en niet langer dan 2 of 3 dagen op dezelfde plaats. Noorwegen is ook een favorite bestemming.

]-[an - Utrecht.

 

Xtrend ET7500 - Triax 88 voor 13 19.2 23.5 en 28.

Ziggo - Humax 5200C en 5300C - Samsung UE43KS7500

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Satellite Magazine is het volgende te lezen:

 

M7

Een beslissing die al langere tijd werd verwacht, maar die wel gevolgen heeft voor Nederlanders die wonen, leven, werken en vakantie vieren in Scandinavië en Zuid-Europa.

 

Dat is toch wel heel vreemd hoe je nieuws kunt schoonwassen en opnieuw onder de aandacht brengt

WIJ wisten namelijk al bij de verhuizing naar 23,5 Oost dat astra 19,2 Oost zou gaan stoppen (10 jaar eerder dus)

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vroeger stuurden we video cassettebanden, voorzien van de favoriete Nederlandse TV programma's om de ontvanger van de cassette te gerieven naar de buitengewesten van het koninkrijk.

 

Oude tijden gaan wellicht weer herleven, bij het wegvallen van het genot van den programma's der Astra1 satelliet in den vreemde.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger stuurden we video cassettebanden, voorzien van de favoriete Nederlandse TV programma's om de ontvanger van de cassette te gerieven naar de buitengewesten van het koninkrijk.

 

... en naar schepen van marine en koopvaardij (met een hoog Wie Van De Drie gehalte :( )

]-[an - Utrecht.

 

Xtrend ET7500 - Triax 88 voor 13 19.2 23.5 en 28.

Ziggo - Humax 5200C en 5300C - Samsung UE43KS7500

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Indertijd (1987) in Den Helder nog de nodige infrastructuur geïnstalleerd voor die service.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch wel heel vreemd hoe je nieuws kunt schoonwassen en opnieuw onder de aandacht brengt

WIJ wisten namelijk al bij de verhuizing naar 23,5 Oost dat astra 19,2 Oost zou gaan stoppen (10 jaar eerder dus)

 

Klopt..ik had daar zelfs nog een weddenschap over afgesloten..ook omdat ik dat  onraad onmiddelijk rook.

Moet ergens op het forum staan maar in de zoekfunktie vind ik het niet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indertijd (1987) in Den Helder nog de nodige infrastructuur geïnstalleerd voor die service.

 

Na de wacht, snachts om 4 uur Top-Pop kijken (met het nodige bier er bij) :P

]-[an - Utrecht.

 

Xtrend ET7500 - Triax 88 voor 13 19.2 23.5 en 28.

Ziggo - Humax 5200C en 5300C - Samsung UE43KS7500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Emekli

 

Als je een paar weken vakantie hebt, rij je niet helemaal naar de Algarve met je camper, veel te ver weg. Het gaat veelal om pensionado's die maanden weg blijven.

 

 

 

Naar de Algarve is 2400km en dat is over de tolweg anders is het nog verder en duurt het nog veel langer. Dan moet je toch al 1200km per dag rijden met een camper als je dat haalt, drie dagen van 800km lijkt me realistischer met een camper. Dan ben je al 6 dagen aan het reizen van de 14 dagen. Dat lijkt me weinig aantrekkelijk.

 

Daarom vind ik het wat moeilijk te geloven dat deze groep in grote getale voor de ontvangst van CD (op Astra 3)  de portemonnee niet meer wil trekken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het principe duurt doorgaans net zo lang totdat moeders in staking gaat wegens het missen van de favoriete soap.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En alles went. Ook hogere prijzen. Weinigen zullen de auto hebben laten staan toen de benzineprijzen hoog waren.

Geklaag verstomt doorgaans nadat eventuele stoom is afgeblazen.

 

En wat vindt de meerderheid?

Nou, die hoor je gewoon niet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles hangt er vanaf "Hoe Belangrijk" je bepaalde uitzendingen vindt... de een is bereid om honderden euro's uit te geven om een bepaald programma toch maar te kunnen zien, een ander is al lang geleden afgehaakt toen het voor hem (of haar) al te duur werd omdat er geen enkel programma in het pakket zat waarvoor het het geld waard was...

Ik hoor tot die laatste groep, ben een tevreden kijker naar de Duitse FTA zenders, die ik intussen voor geen geld (zie je wel!) zou willen missen...  ik heb een Duitse tv gids waar zelfs geen NL zenders in vermeld staan.... dus "mis" je vanzelf al niet smeer... haha...

 

Ik begrijp wel dat alles ook valt en staat met de talen die je machtig bent... en dan niet op schoolnivo, maar gewoon, dat je met je ogen dicht of terwijl je in de keuken staat gewoon verstaat wat er in de kamer op de tv gezegd wordt, en dat je ook de woordspelingen begrijpt etc etc....  vandaar dat mijn voorkeur naar Duitse (en Zweedse) zenders uitgaat, en minder naar Engelse... Duits is eigenlijk als een 2e moedertaal, en dat scheelt dan wel weer....

 

Voor mij mag TV geen bakken met geld kosten... als ik hoor dat er bedragen van 20 euro en meer uitgegeven worden per maand voor abonnementen, vind ik dat best veel geld, zeker voor het gebodene (maar dat is dan weer in 'mijn' ogen, en een ander kan dit dan weer erg waarderen)

 

Toen de benzine duurder was dan nu, ben ik begonnen met langzamer rijden... dat scheelt erg veel geld.... en dat doe ik nog steeds, het is een goede gewoonte.... overigens vind ik de benzine nog steeds erg duur hoor...., al is het stukken beter dan 18 maanden geleden..... maar het is en blijft gewoon erg veel geld.... maar goed, dat is off topic.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...