Ga naar inhoud


8/1 switch met alle aansluitingen aan één kant


trust
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Volgens de info op de verpakking van de SAB GD-10A Diseqc 10x1 Switch krijg je een invoeging verlies van 3 db. Mijn eigen ervaring is dat je inderdaad signaal verliest maar ik kan het verschil met een 4-1 switch zelf niet meten.

 Deze heeft wel een bijna volledig  afdichting van een rubber ring en schuim onder in. 

 

post-75492-0-96030100-1454618320_thumb.png

 

 

Hier word er ook zoiets gebruikt, kwam ik tegen op een Bosnisch forum, ik weet niet of de link hier geplaatst mag worden.

 

post-75492-0-72019400-1454618521_thumb.png

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Trust, als jij een 8/1 switch wilt hebben waar een hoge stroom doorheen mag, dan is de HAMA SPU 81-00 misschien wel wat. Daar mag maar liefst 1000mA doorheen, dat is meer dan welke andere switch ook. Die HAMA  kun je ook vinden onder artikelnummer HAMA 56683.
Ontkoppeling <30dB
Demping 2,5dB Typ.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat ik nog geen tijd had om te bestellen , die Hama gaat het worden , bij  staat die voor € 15.45 

Bij  staat hij als Axing voor €52.99

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat op blz 79 van de Axing catalogus, zie: http://www.axing.com/download/Katalog_Prospekte/Katalog2015.pdf

Gemaakt met Zwitserse precisie.
Die 1000mA kun je ook lezen op de afbeelding van de switch zelf in bericht 8.
Er staan niet voor niets in de catalogus: SPU 81-00 and 81-02 suitable to control a DiSEqC motor.

En ja, die prijs van EUR 15,45 had ik ook al gezien(50% afgeprijsd) met slechts €3,99 voor verzending naar Nederland. Dan heb je dat ding voor €19,44 in huis. Dat is echt geen geld.

En ik vind hem er nog eens heel erg mooi uit zien. Dat straalt echt kwaliteit uit.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Helaas is de Hama voor mij niet zo'n beste keuze .

Zondagmiddag heb ik er 8 leds aangestoken en hem daarmee getest .

Ik had eerder een GS Sat GT-DS81 gekocht , die schakelde met de led test gewoon op diseqc  1.1 .

 

Om Hama volledig te kunnen gebruiken moet je 1.0 combineren met 1.1

Door in  1.1 optie  1 te selecteren en vervolgens 1, 2 , 3 , 4  op 1.0 te kiezen , werkt  A B C D

Door in 1.1 optie 2 te selecteren  en vervolgens 1, 2 , 3 , 4  op 1.0 te kiezen werkt  E F G H

In de bijgevoegde (summiere) handleiding staat dat de ontvanger minstens over 1.2 moet beschikken .

Om te draaien gebruik ik Usals en diseqc 1.2 door elkaar .

Met de led test leek het goed te werken , echter volledig aangesloten en bij het wisselen van satelliet , ondanks dat beide dezelfde instelling voor de switch hebben , word de lnb niet verbonden , pas als ik de coax los maak en weer verbind , krijg ik signaal , daarna gaat zappen op die sat probleemloos .Na een satelliet wissel werkt het alleen als ik de coax eruit en weer in doe , daarna gaat zappen op die sat probleemloos .

Eenmaal verbonden gaat handmatig zoeken op een transponder ook goed maar bij een blindscan word er niets gevonden , de signaalbalk vertoont geen enkele reactie .

Dit met de TM5402 en de Dr HD F16 .

Misschien dat een receiver die diseqc repeat aan boord heeft , er beter mee overweg kan maar ik denk dat een switch die met diseqc 1.1 werkt , een betere optie is .

Ook nog even de stroomopname van de Inverto KAKUA lnb gemeten die een Maximum 4/1 switch sloopte , de stroomopname gemeten bij de ontvanger is ± 240 mA

De coax loopt van de ontvanger door de printplaat van een SG2100 (welke aparte motor relais aanstuurt die ook apart gevoed worden met 30 V voor de H2H rotor) en dan naar de 8/1 switch . De ontvanger voedt dus alleen de stuur elektronica van de SG2100 print , de switch en de lnb .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eerder een GS Sat GT-DS81 gekocht , die schakelde met de led test gewoon op diseqc  1.1 .

...

Om Hama volledig te kunnen gebruiken moet je 1.0 combineren met 1.1

Door in  1.1 optie  1 te selecteren en vervolgens 1, 2 , 3 , 4  op 1.0 te kiezen , werkt  A B C D

Door in 1.1 optie 2 te selecteren  en vervolgens 1, 2 , 3 , 4  op 1.0 te kiezen werkt  E F G H

In de bijgevoegde (summiere) handleiding staat dat de ontvanger minstens over 1.2 moet beschikken .

...

Misschien dat een receiver die diseqc repeat aan boord heeft , er beter mee overweg kan maar ik denk dat een switch die met diseqc 1.1 werkt , een betere optie is .

 

Mmm. Diseqc repeat is nodig als de commando's in een andere volgorde nodig zijn (quod non in jouw geval lijkt mij) of als een switch opstartproblemen heeft (dat zou bij jou het geval kunnen zijn). In dat laatste geval zou je ook in de switch kunnen kijken of er wel een condensator bij de regelchip zit, die de spanning buffert. In het verleden(?) werd zo'n condensator wel eens weggelaten, las ik ooit bij juras-projects geloof ik.

 

Het lijkt mij dat schakelen op diseqc 1.1 of op de combinatie diseqc 1.1+1.0 in principe niets uitmaakt. In essentie gaat het om de kwaliteit van de switch; de chip daarin moet de commando's goed ontcijferen en vervolgens goed schakelen naar de poorten.

 

Het probleem met de blind scan klinkt raadselachtig.

Doet mij denken aan het probleem dat ik ooit had met één bepaalde ontvanger, namelijk dat mijn motor wel reageerde op move-opdrachten uit het motormenu, maar niet op move-opdrachten bij gewone satellietwisselingen. Dat bleek uiteindelijk afhankelijk van de lengte van de tussenliggende kabel. Maar, met een andere ontvanger was het ook probleemloos.

Zou een ontvanger verschillende typen opdrachten met een verschillend vermogen uitsturen of zo? Of zou er een specifiek deel van een signaal ergens afgezwakt worden of zo? Raadselachtige verschijnselen.

 

Hoop dat het met een andere switch wel gewoon kan lukken.

De diseqc-'computer'techniek blijft gevoelig voor kleine mis-aanpassingen... :grin:

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond de Hama door de GS Sat GT-DS81 vervangen en de diseqc 1.0 instelling bij alle satellieten op OFF gezet en in diseqc 1.1  instelling 1 t/m 5 gezet .

Probleemloos schakelen op alle sats en ook de blindscan gaat normaal .

Op zoek dus  naar een 8/1 diseqc 1.1 switch met alle aan sluitingen aan één zijde .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...