Ga naar inhoud


Sat receiver: Topfield SRP 2401CI+ Hoe krijg ik RTL Z?


pel

Aanbevolen berichten

Hoe krijg ik RTL Z. Deze zender is door CD toegevoegd aan het Basispakket. Het probleem: via fastscan zit ook RTL Z in de lijst. Dat is dus o.k. En er is beeld. Maar: het probleem waar deze ontvanger altijd last van heeft: dan zijn alle gemaakte indelingen in groepen met favorietenlijsten weg. Dat geeft hij ook aan in het menu: bij een fastscan is alles weg... En kan ik die allemaal weer handmatig maken. En er zijn nogal wat zenders, op de Astra 1 + 2 + 3. Ik zet dan de op HDD opgeslagen gegevens met alle favourietenlijsten ed. maar weer terug, maar dan ben ik terug bij af...

 

Dus: Handmatig toevoegen? ASTRA 23,5 11.856 V 27.500 DVBS2 8PSK zegt CD. Dat klopt, zo verschijnt hij ook in hun fastscan lijst. Echter: Handmatig toevoegen gaat niet. Heb indertijd ook de grootste problemen gehad toe Discovery Channel op andere frequentie kwam.

Wat hij vindt met handmatig zoeken op deze instellingen? Alleen RTL 4 HD. Die heb ik al.

 

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is? Als handmatig toevoegen zou lukken, kan RTL Z gewoon in de favorietenlijst NEDERLAND gezet worden en is dit zo klaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je de lnb instellingen staan op 10600MHZ

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De LNB instelling is 9750/10600

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is een kwaal van deze ontvanger.

 

Het handmatig toevoegen van een zender van een bestaande transponder.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een kwaal van deze ontvanger.

 

Het handmatig toevoegen van een zender van een bestaande transponder.

Wat waardeloos. Het menu voorziet in een zender handmatig toevoegen. Is kennelijk wel de bedoeling geweest dat dit kon. Een software fout? Automatisch de hele Astra 3 laten doorzoeken: hij vindt allerlei zenders, maar geen RTL Z. In de transponderlijst staat gewoon ook deze frequentie. Al een hele tijd geen update van Topfield gezien voor deze ontvanger. Of zou het daarmee nu al weer afgelopen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Weet je zeker dat RTL-Z al niet in de lijst staat,maar onder een andere naam.

Soms zien ontvangers niet dat een programma met pids die al eerder gebruikt zijn niet dat de naam veranderd is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat RTL-Z al niet in de lijst staat,maar onder een andere naam.

Soms zien ontvangers niet dat een programma met pids die al eerder gebruikt zijn niet dat de naam veranderd is.

Na Astra 3 automatisch doorzoeken: de totale lijst sorteren op alfabet en eerst bij alle RTL's kijken: Niets. Overigens staat hij bij een fastscan gewoon onder de naam: RTL Z. Oorspronkelijke instellingen en zenderlijst vanaf HDD maar weer teruggezet, anders staat de hoofdzenderlijst vol met dubbelen.

 

UPDATE: toen nog geprobeerd: handmatig zoeken, keuze "uitgebreid". Aangehouden: 8PSK. Veel zenders, maar geen RTL Z. Toen nogmaals: gekozen voor QPSK. Toen WEL RTL Z... Maar... deze instelling is niet goed: beeld "blokt" voortdurend. Logisch lijkt me. M.i. zit het op dit punt softwarematig niet goed.

Ditzelfde gedoe heb ik gehad toen Discovery Channel van frequentie wijzigde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RTL Z zit op dezelfde transponder als RTL7HD als je die ontvangt en je scant die transponder handmatig zou hij er gewoon in moeten staan.

Uit het verleden weet ik nog dat Topfield nieuw gevonden zenders altijd onderaan je hoofdzenderlijst zet.

Zie de reactie op bericht aan CeesV. We vorderen dus, maar zijn er nog niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na Astra 3 automatisch doorzoeken: de totale lijst sorteren op alfabet en eerst bij alle RTL's kijken: Niets. Overigens staat hij bij een fastscan gewoon onder de naam: RTL Z. Oorspronkelijke instellingen en zenderlijst vanaf HDD maar weer teruggezet, anders staat de hoofdzenderlijst vol met dubbelen.

 

UPDATE: toen nog geprobeerd: handmatig zoeken, keuze "uitgebreid". Aangehouden: 8PSK. Veel zenders, maar geen RTL Z. Toen nogmaals: gekozen voor QPSK. Toen WEL RTL Z... Maar... deze instelling is niet goed: beeld "blokt" voortdurend. Logisch lijkt me. M.i. zit het op dit punt softwarematig niet goed.

Ditzelfde gedoe heb ik gehad toen Discovery Channel van frequentie wijzigde.

 

UPDATE: Handmatig zoeken "Uitgebreid" heeft nog een submenuutje met daarin:

 

VIDEO PID Keuzes: Automatisch/geen/0 (of andere in te vullen waarde)

AUDIO PID Idem

PCR PID (wat is dat?) Idem

 

Zou daar iets versteld moeten worden: bij keuze geen of nul vindt hij geen zenders. Alle 3 staan ze op automatisch. Moet bijv. bij VIDEO PID een bepaalde waarde ingevuld worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, kijk bij de waarden voor RTL Z

 

http://nl.kingofsat.net/find.php?question=RTL+Z&Submit=Zap

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, kijk bij de waarden voor RTL Z

 

http://nl.kingofsat.net/find.php?question=RTL+Z&Submit=Zap

Ik vond:

 

SID 7058

VPID 558

Audio 115 ned

PMT 2558

PCR 558

 

Nu de waarden invullen: Klopt dit zo? Anders moet ik over op trial and error met 2 tot de macht n min 1 combinaties :)

 

VIDEO PID Keuzes: Automatisch/geen/0 (of andere in te vullen waarde) (Is VPID??)

AUDIO PID Idem (Is audio??)

PCR PID (wat is dat?) Idem (Is PCR??)

 

SID en PMT lijken niet in menuutje voor te komen. Waar laat ik die?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarden die niet voorkomen kan je leeg laten, vpid is gelijk video pid etc.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarden die niet voorkomen kan je leeg laten, vpid is gelijk video pid etc.

Het resultaat is bij handmatig zoeken keuze "uitgebreid" via 8PSK is dat hij een nieuwe zender aanmaakt in de kanalenlijst tussen de andere gevonden zenders...

Die heet dan user 558115558 Dat zijn dan de ingevulde waarden bij VIDEO PID, AUDIO PID en PCR PID achter elkaar...

Dus: ben nog niet verder dan RTL Z DVBS2-QPSK met veel geblok...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...