Ga naar inhoud


Sat receiver: Topfield SRP 2401CI+ Hoe krijg ik RTL Z?


pel

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De oplossing zal dan toch zijn dat je alle zenders wist en opnieuw inleest.

 

De software voorziet kennelijk niet in het handmatig toevoegen van een nieuwe zender, misschien omdat de idents al eens eerder voor een andere zender gebruikt zijn.

Het kan nog steeds goed zijn dat RTL Z wel in de lijst staat, maar onder een andere naam.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De oplossing zal dan toch zijn dat je alle zenders wist en opnieuw inleest.

 

De software voorziet kennelijk niet in het handmatig toevoegen van een nieuwe zender, misschien omdat de idents al eens eerder voor een andere zender gebruikt zijn.

Het kan nog steeds goed zijn dat RTL Z wel in de lijst staat, maar onder een andere naam.

En dus elke keer als er een zender van frequentie wisselt nieuwe favorietenlijsten handmatig moet aanmaken. En nee, RTL Z staat echt niet in de lijst "handmatig uitgebreid zoeken" op ASTRA 3 en ook niet na het uitvoeren van "automatisch zoeken". Heb hele lijst van eerste tot laatste letter nagezien. Fijn is dit, dat je het in feite met 1 hoofd-zenderlijst moet doen met de CD-volgorde. Werkt ook zo lekker vlot bij van zender wisselen... Ik begin echt te overwegen het ding een trap te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je haalt me de woorden uit de mond. :lol: Ik heb heel wat Topfields in mijn leven gehad en het is nog steeds hetzelfde gezeur dat transponders niet geüpdatet kunnen worden. Als je een transponder toevoegde en de fec of 100 khz verschil in de frequentie had, dan maakte hij al een nieuwe transponder aan. Op een gegeven moment had je dan op dezelfde frequentie soms wel 4 transponders in je lijst stonden. Na een zenderscan raakte hij dan helemaal van de kook. Topfield heeft volgens mij zijn tijd gehad zolang ze met dit oude besturings systeem blijven doorgaan. :(

Ik begrijp ook niet dat ze deze ontvanger nog steeds verkopen, er zijn veel betere ontvangers met veel minder nukken voor minder geld en meer mogelijkheden.

De reden dat ik vroeger fan was van Topfield kwam door het voortreffelijke beeld wat ze gaven, maar dat is nu allang achterhaald.

Ik denk ook dat het een software kwestie is: wel bepaalde mogelijkheden geven in sub-menu's maar dat werkt dan niet. Enige hoop van me is gevestigd op een software update waar dat soort missers er uit gehaald zijn, maar ik moet nog zien of er nog een update ooit weer komt... Zo niet, op enige termijn (geld) de grote vraag: wat dan?? Soms bekruipt me het gevoel: alle sat ontvangers hebben hun eigen nukken en kuren: van de regen in de drup? Ooit testte het blad RAM (Radio Amateur Magazine, helaas ter ziele) uitgebreid allerlei dingen. Alleen sat-ontvangers waren er nog niet. Bijv. een pc of een computer scanner ging op de testbank, werd doorgemeten enz. en de test stond in RAM, bladzijden lang. Dat soort testen: daar had je iets aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn zeker wel ontvangers die geen problemen hebben bij het toevoegen van een zender.

Ikheb zelf altijd goede ervaringen gehad met meerdereRebox ontvangers.

En die dan in combinatie met de fastscan.

 

Bij het veranderen van de transponder parameters hoefde je niets te doen.

 

 

Voor wat betreft RTL Z, ik ben bang, dat die wel ingelezen is in je ontvanger, maar onder een andere zendernaam in je lijst staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Er zijn zeker wel ontvangers die geen problemen hebben bij het toevoegen van een zender.

Ikheb zelf altijd goede ervaringen gehad met meerdereRebox ontvangers.

En die dan in combinatie met de fastscan.

 

Bij het veranderen van de transponder parameters hoefde je niets te doen.

 

 

Voor wat betreft RTL Z, ik ben bang, dat die wel ingelezen is in je ontvanger, maar onder een andere zendernaam in je lijst staat.

 

 

Nee, echt niet. Zoals eerder gemeld: RTL Z ontving ik alleen via handmatig zoeken op 11856 V 27500 en QPSK. Fout natuurlijk: beeld blokte voortdurend.

 

Maar nu... na al die tijd vandaag opnieuw laten zoeken, handmatig op deze frequentie en via 8PSK wat eerder niet werkte. Maar nu plotseling wel... Is me een volslagen raadsel waarom dat nu wel werkt en toen niet. Zucht... zo duurt het instellen van een nieuwe zender maanden... eindelijk staat RTL Z goed zoals het hoort...  Ik heb geen verklaring voor dit nukkige tuner-gedrag. Precies hetzelfde gebeurde al eerder met een andere zender. Geen geblok meer. Inhoudelijk is het gewoon de zakenzender die eerst overdag op RTL 7 te zien was, verder niets bijzonders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tijd voor een nieuwe ontvanger?

Het veranderen van transponders en zenders is inherent aan satelliet TV.

 

RTL Z heeft bijna geen extra kijkers getrokken nadat de uitzendingen op satelliet gestart zijn.

Gemiddeld kijken er de afgelopen week 14.000 kijkers, een kijkdichtheid van 0,1 %, aldus de gegevens van SKO.

 

Het lijkt erop dat het verschil 2.000 kijkers is, het aantal wat kennelijk via Canaldigitaal naar deze zender kijkt.

En dat ondanks de afgedwongen hoge positionering in de fastscan lijst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...