Ga naar inhoud


De niet al te goede tuners van Dreambox & Vu+ IP 38 Flachantenne


Emekli

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Wat heeft het doorontwikkelen van enigma2, wat inmiddels een zwaar verouderd en redelijk beperkt stuk software is dan te maken met 'nieuwe innovatieve producten'?

 

In mijn ogen helemaal niets. Ik zie een hoop bashing van een fabrikant die inderdaad niets nieuws en innovatiefs heeft gemaakt, maar mijn punt is dus dat helemaal niemand dat de afgelopen jaren gedaan heeft. ;)

 

Afgezien daarvan, wat is er dan fundamenteel nieuw en innovatief aan enigma2 toegevoegd? Precies, helemaal niets! Het zijn allemaal slechts kleine tweaks en relatief eenvoudige features.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mein Deutsch ist hervorragend en er werd duidelijk in het filmpje gezegd dat het met andere software NIET werkt.

Misschien toch nog eens het filmpje bekijken?

Ik heb voor jou eens openATV op mijn dm7080 gezet.

En de dual tuner (si2166b) staat er netjes tussen.

Maar geloof wat je wil. (Ik kan tenminste powervu zenders kijken op mijn dm)

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het iemand toevallig al eens opgevallen dat sinds Dream Multimedia geen innovatieve nieuwe producten meer maakt, niemand dat meer doet?

 

Wat hebben we eigenlijk aan innovatieve producten gezien van Xtrend, VU+, Formuler, Mutant enz. enz.

 

Er valt nu immers ook niets meer te kopiëren ;)

 

 

Innovatie op 0 punt??, dacht het niet.

 

Vu+, was zover ik het kan nagaan de éérste met een 4K ontvanger en als je de specificaties ziet een echte topper.

 

En niet kunnen kopiëren?,

 

Als je zonder hulpprogramma, van een Linux wilt kopiëren, kan dit via WiFi.

Open mijn computer op je laptop, kijk in de lijst waar je ontvanger staat en kopieer van daaruit naar o.a.

laptop/PC of een USB stick/HDD.

 

Fluitje van een cent.

 

Als je kopiëren van de Dreambox bedoelt, dat is helemaal niet nodig, de merken die jij noemt zijn dagelijks bezig met veranderingen en of verbeteringen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor jou eens openATV op mijn dm7080 gezet.

En de dual tuner (si2166b) staat er netjes tussen.

Maar geloof wat je wil. (Ik kan tenminste powervu zenders kijken op mijn dm)

 

attachicon.gif1_0_1_A28_2_5E_E08B00F_0_0_0.jpg

attachicon.gif1_0_1_BB9_2_5E_E08B00F_0_0_0.jpg

attachicon.gif1_0_1_C80_2_5E_E08B00F_0_0_0.jpg

 

 

Het is niet mijn fout dat ik zoiets zeg, ik heb enkel Dr. Dish gekeken en kwam zo tot mijn conclusie.

 

Dus als ik jou was, zou ik dit programma daar eens op wijzen.

 

Verder blijf ik er bij dat Dreambox een aardig apparaat is, maar veel te duur.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Innovatie op 0 punt??, dacht het niet.

 

Vu+, was zover ik het kan nagaan de éérste met een 4K ontvanger en als je de specificaties ziet een echte topper.

 

Als je kopiëren van de Dreambox bedoelt, dat is helemaal niet nodig, de merken die jij noemt zijn dagelijks bezig met veranderingen en of verbeteringen.

 

Kennelijk hebben jij en ik een geheel andere definitie van innovatief.

 

Ik hanteer de dikke van Dale ;)'als iemand nieuwe ideeën en dingen ontwikkelt'

Ik heb echt niets nieuws gezien. Het is allemaal vooral heel erg veel van hetzelfde. Een nieuwere variant van hetzelfde chipje er in stoppen die nu ook 4k formaat ondersteunt noem ik geen innovatieve ontwikkeling.

 

Deze fabrikanten hebben totaal geen eigen firmware gemaakt, maar vooral jaren lang hergebruikt wat er al was (enigma2) en nu dus behoorlijk verouderd is. 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kennelijk hebben jij en ik een geheel andere definitie van innovatief.

 

Ik hanteer de dikke van Dale ;)'als iemand nieuwe ideeën en dingen ontwikkelt'

Ik heb echt niets nieuws gezien. Het is allemaal vooral heel erg veel van hetzelfde. Een nieuwere variant van hetzelfde chipje er in stoppen die nu ook 4k formaat ondersteunt noem ik geen innovatieve ontwikkeling.

 

Deze fabrikanten hebben totaal geen eigen firmware gemaakt, maar vooral jaren lang hergebruikt wat er al was (enigma2) en nu dus behoorlijk verouderd is. 

Dan ontwikkel jij toch even enigma 3  ;) .

 

Ik ken het verschil niet tussen 1 en 2, maar misschien is 2 gewoon voldoende voor wat een ontvanger nu moet doen.

 

Je kunt met 2 teletekst kijken, zelf ondertitels plaatsen, alle soorten van geluid instellen, 3D zenders ontvangen en noem maar op.

 

Dus de vraag, waarom 2 door 3 vervangen als je de tot nu toe gekende mogelijkheden al hebt.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is innovatief op het gebied van satellietreceivers???  het zijn alleen wat toeters en bellen, want uiteindelijk doen receivers al 30 jaar lang hetzelfde...  en of ze vroeger analoog, en later digitaal werden is misschien wel innovatie, maar uiteindelijk is dat gewoon een andere chip...  Wat er nu nog toegevoegd kan worden....  ik zou het niet weten. Het moet volgens mij ook nog nuttig zijn om een innovatie te worden genoemd.  Met moderne receivers kan je ook internet streams zien...  maar als we gewoon eerlijk zijn, is een sat receiver om TV te kijken, en daar is de afgelopen 10 jaar niet echt veel aan veranderd.  dus inderdaad....  een nieuwe receiver koop je alleen als dit echt nodig is.... maar dat heb ik al altijd zo gezien....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...