Ga naar inhoud


Katreihn UFS 922: Geen geluid NPO2 HD


MartyNH

Aanbevolen berichten

Hallo sat4all mensen!

 

De laatste jaren ben ik niet zo actief meer met satellietontvangst, gewoon als gebruiker TV gekeken en verder niks. Nu loop ik tegen een probleem aan waar ik niet uitkom. Ik zie vast iets over het hoofd. Het gaat om het volgende: ik heb geen geluid op NPO2 HD. Ik heb op alle HD (en SD) zenders van CD geluid behalve op NPO2 HD. Binnen dezelfde transponder (SBS6 en The Q you) hebben de zenders ook gewoon geluid.

 

Mijn setup:

Katreihn UFS 922

Softwareversie 2.10 (build 39 2013-02-08:16:06:44)

 

CI module met een wereldbol (zwart/grijs) 910050 r1.1

Softwareversie 2.05.001

Frimware Ver. 3.03.013

Mediaguard versie: MG Core Libary R L1.4.26

Donwload ID 4

 

Oranje CD smartcard

 

Als ik een opname maak (.TS bestand) en deze kopieer naar m'n laptop en daar in VLC afspeel is er wel geluid. Ik heb gecontroleerd of de audio PID goed is, deze is hetzelfde als de audio PID op Lyngsat. Ik heb al veel meegemaakt, maar hier kom ik echt niet uit. Iemand enig idee? Alvast bedankt voor de reply's :)

aangepast door Michel
onduidelijke titel!

Visiosat Bi 19°, 23° en 28°, merkloze 80cm 13° | Nokia 9500 | Topfield TF5000PVR | Kathrein UFS 922 | Technisat ISIO S3 | Technisat ISIO S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je al eens gecontroleerd of jouw tv wel ac3 aankan? maar dan zou je ook problemen hebben met o.a. ned1hd en ned3hd

heb je al eens het kanaal weggegooid en opnieuw een scan gedaan?

verder zou het gewoon moeten werken, want hij heeft maar 1 audio stream

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn tv, vergeten te vermelden. Die kan zeker geen AC3 aan. De TV is een hele oude panasonic beeldbuis bak-beest. Aangesloten via scart. Het gaat mij ook niet om de HD kwaliteit, maar omdat CD heeft aangekondigd in de loop van dit jaar van voornemens te zijn te stoppen met de doorgifte van SD kanalen.

 

Ik heb het kanaal ook al eens weggegooid en opnieuw ingeladen. Ook de andere zenders binnen de transponder al eens weggegooid. Ik ga eens even proberen met een andere CI module (een recentere). Het is zo frustrerend dat nou net een zender die we vaak bekijken niet werkt.

 

Bedankt voor de antwoorden zo ver :)

Visiosat Bi 19°, 23° en 28°, merkloze 80cm 13° | Nokia 9500 | Topfield TF5000PVR | Kathrein UFS 922 | Technisat ISIO S3 | Technisat ISIO S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je op de afstandsbediening een gele toets, of kan je via de info toets in een submenu komen.

 

Daar kan je dan kiezen voor mpeg of ac3 Dolby geluid.

Ik denk dat daar je probleem zit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je op de afstandsbediening een gele toets, of kan je via de info toets in een submenu komen.

 

Daar kan je dan kiezen voor mpeg of ac3 Dolby geluid.

Ik denk dat daar je probleem zit.

Helaas, er staat 1 geluidsspoor (Dutch) net zoals bij NPO1. Inmiddels is het ook gelukt om de CI module te updaten. Maar nog niet van CI module gewisseld in mijn ontvanger. Op de andere ontvanger deed NPO2 HD het prima i.c.m. mijn module, module . Het blijft voor mij een raadsel... Hou jullie op de hoogte!

Visiosat Bi 19°, 23° en 28°, merkloze 80cm 13° | Nokia 9500 | Topfield TF5000PVR | Kathrein UFS 922 | Technisat ISIO S3 | Technisat ISIO S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En op dit kanaal staat niet de audio mute aan, of het geluid van de satelliet ontvanger zacht?

 

Een rigoureuze oplossing is misschien een factory reset, en opnieuw configureren?

 

Daar deze vraag meer richting ontvanger problemen gaat, en geen Canaldigitaal probleem is verplaats ik dit item naar overige merken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En op dit kanaal staat niet de audio mute aan, of het geluid van de satelliet ontvanger zacht?

 

Een rigoureuze oplossing is misschien een factory reset, en opnieuw configureren?

Geluid is volgens mij niet per kanaal op mute te zetten. Ook al eens het geluid op z'n hardst gezet. Helaas zonder resultaat. Factory reset, heel graag... maar de softe _reset via het menu geeft geen resultaat. Hoe ik een echte hard-reset kan uitvoeren heb ik nog niet ontdekt...

Visiosat Bi 19°, 23° en 28°, merkloze 80cm 13° | Nokia 9500 | Topfield TF5000PVR | Kathrein UFS 922 | Technisat ISIO S3 | Technisat ISIO S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, soms is een CI module de oorzaak, dat valt in dit geval niet uit te sluiten.

Zit het probleem in de HD versie of ook in de SD versie van Nederland 2?

 

Je ontvanger heeft 2 scart uitgangen, tv en VCR, heb je al eens de andere uitgang geprobeerd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo, ben erg benieuwd of hier al een oplossing voor is. Zelf heb ik ook een kathrein 924, alle kanalen in HD hebben prima geluid.

Alleen NPO2 HD krijg ik niet voor elkaar. de instelling op de kathrein is s/pdif, prima geluid, helaas niet op NPO2 HD. Verander ik de instelling in de kathrein naar gedecodeerde PCM dan heb ik WEL geluid, maar ja alleen stereo. O ja SD heeft wel geluid

 

De kathrein is aangesloten op een pioneer sc 2022k,

 

Iemand enig idee???

 

bedankt vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ben erg benieuwd of hier al een oplossing voor is. Zelf heb ik ook een kathrein 924, alle kanalen in HD hebben prima geluid.

Alleen NPO2 HD krijg ik niet voor elkaar. de instelling op de kathrein is s/pdif, prima geluid, helaas niet op NPO2 HD. Verander ik de instelling in de kathrein naar gedecodeerde PCM dan heb ik WEL geluid, maar ja alleen stereo. O ja SD heeft wel geluid

 

De kathrein is aangesloten op een pioneer sc 2022k,

 

Iemand enig idee???

 

bedankt vast.

 

Goed te lezen dat ik niet de enige ben met dit (voor mij) mysterieuze probleem. Ik ben erg druk op dit moment en het probleem + het vinden van een oplossing is even naar achteren geschoven op m'n prioriteitenlijstje. Maar wil iedereen die een bijdrage heeft gegeven in dit topic, en hulp heeft aangeboden alvast bedanken. Dat waardeer ik zo op dit forum (en dat mis ik soms op andere fora).

 

De tip van de TV en VCR scart ga ik zeker nog even uitproberen. Op de SD versie van NPO2 heb ik trouwens geen problemen.

Jammer vind ik het dat Katreihn geen nieuwe software voor dit apparaat uitbrengt, misschien lost een software update dit probleem op.

 

Brom38, welke CI module van CD gebruik je?

Visiosat Bi 19°, 23° en 28°, merkloze 80cm 13° | Nokia 9500 | Topfield TF5000PVR | Kathrein UFS 922 | Technisat ISIO S3 | Technisat ISIO S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Marty,

ik gebruik de M7 Group Multistream, maar ook met een andere CI blijft het probleem bestaan.

Inderdaad heb ik op SD ook geen probleem, wanneer ik s/pdif uitschakel en over ga op gedecodeerde PCM heb ik ook geluid op HD,

maar dan alleen stereo, het gekke is dat NPO 2 HD het enige kanaal is waar ik dit heb.

 

Ik heb al diverse update gehad voor mijn kahtrein, maar het probleem blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo brom38,

ik wilde een uur geleden schrijven dat ik precies hetzelfde probleem heb. Ook geen geluid op NPO2 HD. Alleen wat vervelende (digitale?) piepgeluiden. Mijn versterker schakelt ook de hele tijd ongemotiveerd naar dolby en terug etc.

 

Ik heb een nieuwe Kathrein 916, met HDMI kabel aangesloten aan de versterker en van de verterker naar de tv.

Als ik mijn satontvanger aanzet, gaan ook de versterker en de tv vanzelf aan.

 

Door het lezen van de reacties had ik het volgende idee. Misschien heeft het met het omschakelen van de versterker te maken. Dat het signaal niet dat is wat ie verwacht...

 

Wat heb ik gedaan:

- KAT916 op NPO2 ingesteld

- versterker uitgezet --> toen kwam het geluid direkt uit de tv-luidsprekers: dat werkte meteen!

- versterker weer aangezet --> piepgeluid.

- toen in het hoofdmenu van de KAT916 onder

---> instellingen - basisinstellingen - audio-instellingen

- het "audioformaat via HDMI" op GEDECODEERDE PCM ingesteld.

 

NB: Als ik het op S/PDIF instel heb ik weer geen geluid (met de pieptoon).

 

Ik kan het niet helemaal verklaren, want als ik me niet vergis stond hij daar al op voordat ik begon te proberen, maar het probleem is verholpen. Misschien moet je een het eerst een keer fout zetten, uit het menu, weer terug naar het menu en dan dan op "gedecodeerde PCM".  :-)

 

Succes.

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...