Ga naar inhoud


Ontvangst van 19.2 en 23.5 op Triax 78cm in NL en Spanje


jamon

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Maar is die groot genoeg?

Om uit te kunnen rekenen wat de onderlinge afstand van de lnb's moet zijn zal je toch "groot" moeten omzetten in centimeters.

 

Anders is de onderlinge afstand die sprietje gaat opgeven ook "groot".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt aangegeven dat ze een schotel van 64cm heeft. Noem jij dat groot?

Daar kan ik het wel voor uitrekenen welke duo-lnb je daar voor nodig hebt maar ik denk dat ze daar de Nederlandse zenders op de Astra 23,5 niet mee kan ontvangen.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een vriend hier in Spanje ben ik bezig een geschikt monoblock te vinden voor astra 1 en 3.

Hij heeft een wat oudere schotel. Afmetingen 95 breed en 105 cm hoog. Afstand LNB /Brandpunt schotel is 68 cm.

Kan ik hiervoor IDLB-SINM25-DBA43-8PP monoblock 4,3 gr gebruiken?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ceje

Voordat ik daar een antwoord op kan geven moet ik eerst weten in welke plaats of regio het in Spanje is.
Verder geef je de maat van 68cm op. Is dat "maat X" die ik regelmatig vraag gemeten van 40% van de hoogte van de schotel tot het midden van de lnb-klem?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die maat kan ik niks.
Zou jij mij de breedte en de hoogte van de schotel op kunnen geven zonder de rand mee te rekenen, dus op de spiegel gemeten en "maat X" uit de bijlage van het midden van de lnb-klem tot aan de schotel op 40% van de hoogte gemeten.
 

post-60869-0-26296100-1457605521_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ceje

Ik heb het voor je uitgerekend voor Torrevieja.
De signalen van de Astra 19,2 en 23,5 vallen 63mm van elkaar.
Ik adviseer je een 6 graden monoblock te nemen van Inverto. Deze heeft het voordeel dat als een van de weinige deze dezelfde diseqc-volgorde heeft als een duo-lnb namelijk Astra 19,2 op 1 of A en de Astra 23,5 op 2 of B.
Je gebruikt dit monoblock dat eigenlijk bedoeld is voor de ontvangst van de Astra 19,2 en Hotbird 13 dus voor de ontvangst van de Astra 19,2 en 23,5op deze grote schotel.
Heb je aan twee aansluitingen voldoende, dan neem je deze:
http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=95&cat=36
Wil je vier aansluitingen, dan neem je deze:
http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=97&cat=36

Van deze beide staan de koppen 63mm hart op hart van elkaar. Dit past dus perfect.
Je moet de kop van de 19,2 die voor de 23,5 gebruikt gaat worden in de klem zetten. Het monoblock moet 20 graden schuin worden gezet, d.w.z. de kop van de Hotbird 13 die je voor de Astra 19,2 gaat gebruiken 21,5mm lager.
De elevatie van de schotel moet op 39 graden ingesteld worden om de Astra 23,5 te vinden.
Het Inverto monoblock twin koop je in Nederland al voor €39,95 incl. verzendkosten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo Sprietje,

 

zoals je hebt aanbevolen heb ik via internet het INVERTO  IDLB-SINM25-DOPO4-8PP monoblock besteld. Ik heb echter type  IDLB-SINM25-DBA43-8PP gekregen. Deze kan ik niet op de site van INVERTO vinden. Ken jij dit monoblock en kan ik het gebruiken, of moet ik het terug sturen?

 

alweer bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiterlijk is die precies hetzelfde en volgens mij staan de lnb's ook op dezelfde afstand van elkaar namelijk 45mm hart op hart.
Ik weet niet of de antennes in de koppen hetzelfde staan maar ik denk het wel, namelijk zonder Astra skew correctie.
Op diverse sites in CZ, geven ze namelijk precies dezelfde specificaties.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...