Ga naar inhoud


visiosat; van astra 2 (28,2) lnb verplaatsen naar astra 3 (23,5)


fiesta

Aanbevolen berichten


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Sprietje:

Het is de beugel die ook in dit topic aan de orde kwam (met fotoos): https://www.sat4all.com/forums/topic/345706-geen-ontvangst-tvv-op-astra-3/page-2?do=findComment&comment=2298430

Toen had-ie ook al geen nummer....

 

@fiesta: Dank voor je aanbod! Ik heb je een PM gestuurd. Deze beugel zie je niet vaak; en het is leuk om te kijken of ik die nog eens in kan zetten met mijn 'reserve' Visiosat Bisat (waar de arm een keer van omhooggedrukt is, dus met wat scheurtjes in de schotel onderaan; maar die heb ik inmiddels weer min of meer in elkaar gelijmd).

 

Het ging dus niet met LNB3 in diseqc 1.0? Heb je LNB4 ook al geprobeerd in diseqc 1.0?

 

Anders moet je eerst eens testen zonder de diseqc switch ertussen, of je met de LNB wel ontvangst hebt. Dan moeten we de fout misschien bij de switch zoeken.

Zo niet, dan is er misschien iets met de LNB

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag leden,

Dank jullie allen voor de bijdrage, ik krijg dat nog niet werkende. Het kan niet iets met een kapotte switch te maken hebben, want bij omwisseling exact dezelfde situatie.

 

Wat ik opmerkelijk vind is dat ik bij een scan van de astra2/28.2, niet de bbc en itv hd zenders krijg.

 

Ik krijg dus geen ontvangst op astra 3 (bij deze sharp tv/cd ontvanger wel), als ik dan bij de instellingen op de foto te zien diseqc 1.1 voor astra 3 invul, krijg ik met een scan op deze astra 3 wel de bbc/itv hd zenders (terwijl ze daar niet horen te zitten).

 

Beetje vreemd allemaal, toch?    

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje vreemd allemaal, toch?    

 

Als jij een diseqc 1.0 switch hebt die zou reageren op diseqc 1.1 commando's, dan is dat inderdaad heel vreemd, dan is er waarschijnlijk iets defect.

 

Ik snap nog niet hoe jij alles precies hebt aangesloten en ingesteld:

- welke volgorde van LNB's heb je gebruikt bij je switch: bijvoorbeeld 19oost=poort A, 23oost=poort B, 28oost=poort C? Of anders?

- welke instellingen heb je bij de verschillende satellieten staan bij het kopje 'diseqc 1.0' in je TV/ontvanger?

- welke satellieten ontvang je nu zonder problemen of rarigheden?

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hallo A33 en anderen,

 

Ik heb de switch vervangen door een van het merk spaun, betere kwaliteit zegt men; resultaat het zelfde.

 

ik heb alle satellieten op diseqc 1 gezet, achtereenvolgens lnb1/2/3.

 

Alleen astra 1/19.1 krijg ik zonder fouten.

 

Op astra 3/23,5 oost heb ik zonder nadere instellingen helemaal geen ontvangst, echter als ik een bepaalde transponder selecteer bij astra 3 wel.

 

Bij astra 2 krijg ik momenteel de hd zenders niet, maar ik het ze hoe dan ook wel eens gehad maar dan via een andere satelliet geloof ik (astra 3?).

 

Zou het daar wat mee te maken kunnen hebben? met de transponders, zijn transponders land afhankelijk (dit sharp toestel wordt niet in de Benelux verhandeld).

 

groeten

fiesta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe nu eens gewoon een scan op de Astra 23,5 en 28,3 en kijk of je dan beeld hebt op de ingescande zenders.
Ik weet niet welke scanmogelijkheden je hebt bij die TV?
Een volledige scan moet volgens mij mogelijk zijn en ook een scan van een bepaalde transponder waarvan je zelf de parameters in geeft.
Een blindscan zal er wel niet op zitten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Sprietje en anderen,

 

Dank voor de bijdrage, ja er zit wel een "blind scan" op, daarnaast een "default" en een "netwerk scan".

 

Ik heb een blind scan gedaan op astra 2 en 3, het lijkt erop dat dit het probleem heeft opgelost, ik zie op astra twee plotseling de bbc hd zenders enz, daarnaast de regionale op astra3(nog nooit gezien).

 

Ik kan volgens mij wel per transponder scannen ja, ik kan een transponder aanvinken en dan voor scan kiezen, met de vermelde drie opties.

 

Indien ik echter in het sat instellingen menu kijk bij astra 3 op lnb drie, zie ik nog steeds geen ontvangst, maar ik heb wel ontvangst van de blind gescande zenders op astra 3, ook sterk/goed.

 

Wat gebeurd er eigenlijk bij een "blind scan".

 

groeten

fiesta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel eenvoudig.
Bij elke merk en type satellietontvanger, of dat nu een losse ontvanger is of in de tv ingebouwd, zijn in de software een aantal zaken ingegeven.
Zo zijn dat een aantal satellieten voor de markt waarvoor ze verkocht worden, dus in Europa meestal alleen de satellieten die hier te ontvangen zijn.
Bovendien is van elke satelliet een transponder ingesteld waarmee je het signaal kunt uitlezen.
Nu is het zo dat die transponders nogal eens een keer veranderen.
Dat kan zijn dat de frequentie niet meer bestaat maar het kan ook zijn dat de parameters van de transponder veranderd worden.
In beide gevallen zal de balk voor de signaalsterkte en de balk voor de signaalkwaliteit aangeven dat er geen signaal is.
Dat wil dus niet zeggen dat je schotel of lnb niet goed is afgesteld maar hij kijkt naar een signaal dat niet bestaat dus krijg je een signaalkwaliteit van nul procent.
Als je nu een blindscan doet, dan zoekt hij alle transponders af met hun instellingen die mogelijk zijn binnen de frequentieband van satellietontvangst en zo vindt hij dus een heleboel zenders.
Hetzelfde geldt voor een volledige scan maar dat zijn alleen de transponderfrequenties met parameters die in het geheugen zijn ingebracht vanaf de fabriek en dat kunnen er op het moment van scannen meer of minder of andere zijn.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...