Ga naar inhoud


UHD/4K tv card?


Melchiorskystar

Aanbevolen berichten

Elke tuner kaart in dvb-s2 en of dvb-c kan uhdtv aan(dus de zenders nu op sat kan je prima ontvangen), is eerder je pc die probleem kan vormen aangezien de meeste uhdtv zenders in h265 uitzenden en dit vaak nog in software mode werkt en dus een grote belasting van je cpu vraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Pas nu dit bericht gelezen.

Het is idd. zo dat je met een goede PC kaart altijd een lock gaat krijgen op de UHD/4k zenders. Het afspelen op je PC is iets anders. Alles hangt af van de videokaart waarmee je werkt. Met een gewone videokaart die enkel HD aankan ga je beelden zien , maar enorm schokkerig , dus geen vloeiende beelden welke je video codec ook is.
Check eerst even of je videokaart 4K kan weergeven , dit kan simpel met het freeware programma DXVA Checker. Als je daar geen 4K ziet staan , vergeet het voor vloeiende beelden.
Ikzelf heb een Nvidia GTX 960 , deze kan dit. ( zie bijlage )

Om de beelden via je PC scherm te kunnen bekijken in 4K heb je een scherm nodig die de resolutie aankan zijnde  3840 x 2160  . Met een gewoon HD scherm kan je uiteraard ook kijken in 1920 x 1080.

Ikzelf heb een IIyama G-Master GB2888UHSU PC scherm , de beelden zijn prachtig , geen enkele hapering , dus een vloeiend beeld.
Voor de ontvangst heb ik een TBS6925 kaart , deze gaat perfect.

post-37533-0-02074400-1456934639.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wat omslachtig, maar wat let je om op te nemen van een 4K zender, en het op een memory stick te zetten, en dan rechtstreeks op je smart TV af te spelen ?

Misschien heb je zelfs toegang tot je PC harddisk vanaf je smart TV ?

Ik veronderstel dat je toch een 4K TV hebt als je 4K beelden wilt afspelen, anders denk ik dat je er niet zo heel veel aan zult hebben.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb een 4k ontvanger, maar nog steeds een HD tv, bij het ontbreken van een groot grootbeeld oled plat UHD toestel.

Maar daarom is het wel degelijk de moeite waard om naar gedownscaled 4k content te kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wat omslachtig, maar wat let je om op te nemen van een 4K zender, en het op een memory stick te zetten, en dan rechtstreeks op je smart TV af te spelen ?

Misschien heb je zelfs toegang tot je PC harddisk vanaf je smart TV ?

Ik veronderstel dat je toch een 4K TV hebt als je 4K beelden wilt afspelen, anders denk ik dat je er niet zo heel veel aan zult hebben.

 

Een 4k tv zou dan ook een dvb-s2 tuner hebben, zodat het ook real time kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Een losse handleiding kan ik nog niet vinden op hun site. Trial and Error is natuurlijk een idee ;)

 

Er is toch een handleiding te vinden:

https://digitaldevices.de/manuals/Cine_S2_V7_Handbuch_ver2.pdf

 

Ook een plaatje met de verschillende afmetingen:

https://digitaldevices.de/wp-content/uploads/2015/10/technischezeichnung_Cine_S2_V7_de.pdf

 

In de handleiding komt de zoekterm '265' niet voor.

 

Op pagina 29 van deze handleiding wel iets over softwarematige decoders. Zelfs deze is hier niet geïnstalleerd volgens de dd-tv tool.

 

De tv kaart lijkt voorlopig ook niet meer te verkrijgen te zijn. Zo zie ik een levertijd van 30 werkdagen.

 

Het is even wachten op de eerste test...

 

Wie heeft er zo'n kaart in bezit en wil bevindingen delen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 4k tv zou dan ook een dvb-s2 tuner hebben, zodat het ook real time kan.

Tja, dat zou natuurlijk nog beter zijn.

Maar voorlopig zijn er toch niet veel 4K kanalen, dus ook als het wat omslachtiger is, vind ik dat niet zo erg.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat zou natuurlijk nog beter zijn.

Maar voorlopig zijn er toch niet veel 4K kanalen, dus ook als het wat omslachtiger is, vind ik dat niet zo erg.

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Als je al een satellietschotel hebt en een 4k televisie koopt, waarom zou je er dan eentje kopen zonder dvb-s2 tuner? De prijsverschillen zijn immers niet groot met televisies met minder tuners.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat ie geen h265 levert, bij m'n zoektocht destijds werd dat wel aangegeven als specificatie.

maar wel een erg goede uitgebreide degelijke manual...

 

ik kan me vergissen maar ik lees hier uit, dat je enkel een encoder nodig hebt voor H265 - HDEV

en dergelijke encoders zijn ook hardwarematig verkrijgbaar

 

ciao

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat ie geen h265 levert, bij m'n zoektocht destijds werd dat wel aangegeven als specificatie.

maar wel een erg goede uitgebreide degelijke manual...

 

ik kan me vergissen maar ik lees hier uit, dat je enkel een encoder nodig hebt voor H265 - HDEV

en dergelijke encoders zijn ook hardwarematig verkrijgbaar

 

ciao

Zo'n softwarematige doet het dan wel weer pas goed, als de pc snel genoeg is.

 

Zo'n hardwarematige zie ik met een prijstag van € 222, daarvoor kun je ook een budget skylake-upgrade setje kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eg jammer dat jullie niet willen lezen wat Crazy Sat en anderen posten. Je zal echt eerst moeten weten hoe sat ontvangst via een pc werkt. Uitkammen van een handleiding zonder kennis van zaken........

 

Hij impliceert dat er geen meerwaarde is van de cine s2 v7 ten opzichte van andere dvb-s2 tv kaarten, omdat je daar ook uhd zenders mee kunt ontvangen.

 

Ik ben benieuwd naar de praktijk van de Cine S2 v7 en of er nu wel of niet een meerwaarde is.

 

​De kaart is momenteel niet verkrijgbaar, dus het zal een maandje of wat duren voordat een review te verwachten is???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...