Ga naar inhoud


Upgrade Ferguson Ariva 210 Combo nodig voor ontvangst Astra 3?


Le7t

Aanbevolen berichten

Als je de duo lnb vervangt door een enkele lnb, of 2 losse naast elkaar, dan werkt de losse diseqc schakelaar natuurlijk wel.

 

Je hebt committed en uncommitted switches, dus je kunt van alles programmeren. Maar achter een committed switch een duo lnb (met spanning op beide i.v.m. omschakelen!) werkt niet. (Sterker nog: je kunt de opstelling m.i. om zeep helpen.)  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is mij gelukt Astra 3 te ontvangen m.b.v. een andere (Lenovo) lnb (zonder gebruik van een losse diseqc-switch).

 

Blijkbaar is de tuner met de huidige (d.w.z. fabrieks-) instellingen in staat Astra 3 te ontvangen.

 

Ik vermoed dat de losse diseqc-switch beschadigd is. Ik acht het mogelijk dat de duo-lnb beschadigd is. Indien ik daarover advies wil zal ik een nieuw onderwerp openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit begrijp ik even niet.

Hierboven hebben we toch ook steeds uitgelegd dat de duo lnb al een switch bevat, en dat die alleen rechtstreeks kan worden aangestuurd door de ontvanger? (Hetgeen jij nu ook beschrijft.)

En dat de extra switch de communicatie tussen ontvanger en lnb's verstoort en zelfs een risico vormt op schade?

 

Of bedoel je wat anders? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang momenteel Astra 3 mbv een lenovo-lnb en de onderste schotel. Ik ontvang momenteel geen andere satellieten.

 

Ik heb begrepen (en ondervonden) dat de duo-lnb niet gecombineerd kan worden met mijn losse diseqc-switch. Ik zal die twee dan ook niet combineren.

 

Echter ik ben benieuwd of deze beide onderdelen kapot zijn. Want kapot is zal ik niet meer gebruiken.

Echter indien de duo-lnb nog werkt gebruik die die liever dan de lenovo-lnb . De reden daarvoor is dat die slechts 1 kop heeft en bijgevolg kan ik daarmee dus niet Astra 1 en Astra 3 ontvangen. Indien ik nu wil wisselen tussen Astra 1 en Astra 3 moet ik op de tuner de blauwe kabel (van de bovenste schotel) door de zwarte (van de onderste schotel) vervangen of omgekeerd. Dat is bewerkelijk.

En indien de diseqc-switch nog werkt zal ik haar bewaren voor het geval ik ooit nog een tweede tuner bezit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Als het puur om de NL zenders gaat is een Astra3 setup voldoende. Besef echter wel dat de Astra1 ook door CDS wordt gebruikt voor doorgeprikte kanalen.... Die kanalen zou je dan moeten missen en dat zou jammer zijn als je daar wel voor betaalt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...