Ga naar inhoud


Uitbreiding DAB(+) netwerk in Vlaanderen


Satfeeds-DX

Aanbevolen berichten

Vlaanderen is nogal bekabeld, daardoor is het aantal kijkers via DVB-T erg klein. Maar ik zou ook liever meer zenders op DVB-T zien.

 

Is lastig, evenals in Nederland maar kwestie van goed aanbod van voldoende zenders in goede kwaliteit, dus incl. Medialaan uiteraard, ook een aantal in HD ev. en tegen een concurrerende prijs en goede marketing.

 

Toen in Nederland Digitenne geïntroduceerd werd gingen er ook heel veel kijkers van de kabel over naar Digitenne wat nog niet de helft kostte van de prijs van een kabelabonnement.

Wat helaas maar weinig mensen weten is dat je in Nederland nog steeds voor nog geen tientje per maand een abonnement kan nemen waarop je nog steeds drie kaarten kan aansluiten.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Vermits je geen 65" scherm hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermits je geen 65" scherm hebt.

Nee, duh. En ook wel met kleiner moet je HD hebben.

 

Maar enorm veel mensen hebben nog een kleine TV en zal het worst wezen. Vaak kijken die zelfs nog analoog via de kabel. En betalen daar dan meer dan €18 per maand voor...

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

@ Tonskidutch : Als het goed is, moet jij dit gaan merken.......

 

(bron : mediamagazine.nl)

 

 

 

In Vlaanderen is de ontvangst van de commerciële radiozenders via het DAB+-netwerk van zenderexploitant Norkring verder verbeterd. De exploitant heeft vrijdag twee nieuwe steunzenders in gebruik genomen.

Nederland

Ook in Nederland kan worden geprofiteerd van deze steunzenders omdat ook de ontvangst rond Zuid-Limburg en Maastricht is verbeterd door de nieuwe steunzenders in Vlaanderen.

Kanaal 11A

Het gaat om steunzenders voor het netwerk van commerciële radiozenders in Vlaanderen op kanaal 11A. Momenteel zenden de radiozenders Qmusic, Joe, BBC World Service radio, TOPradio, VBRO Radio, VBRO Evergreen, Radio Maria, FamilyRadio en ROXX uit via het DAB+-netwerk van Norkring

Steunzenders

Vrijdag zijn nieuwe steunzenders in Brustem (ten zuiden van Hasselt) en Millen in gebruik genomen. De steunzender in Millen gaat zorgen voor een betere ontvangst in de regio ten westen van Maastricht.

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand vroeg mij info op te zoeken over dab+.

9 zenders buiten de regionale van radio 2 gerekend, vondt hij het de investering niet waard.

het aanbod evenmin.

Leuk die zender uitbreiding, maar is dit project niet duur voor een klein handvol radio zendertjes, waarvan het grootste gedeelte doorspekt ziijn van reclame?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei sattv4iedereen:

Iemand vroeg mij info op te zoeken over dab+.

9 zenders buiten de regionale van radio 2 gerekend, vondt hij het de investering niet waard.

het aanbod evenmin.

Leuk die zender uitbreiding, maar is dit project niet duur voor een klein handvol radio zendertjes, waarvan het grootste gedeelte doorspekt ziijn van reclame?

Voor dit aanbod doe ik het (nog) niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dit aanbod doe ik het (nog) niet. 

En als de kwaliteit dan nog goed was, zou het nog meevallen,

maar van de meeste zenders, buiten die van de VRT, is de kwaliteit bedroevend laag.

Dan kanje beter naar de FM versie luisteren, daar (moeten) ze de ganse bandbreedte gebruiken.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Noordzee:

Steunzenders

Vrijdag zijn nieuwe steunzenders in Brustem (ten zuiden van Hasselt) en Millen in gebruik genomen. De steunzender in Millen gaat zorgen voor een betere ontvangst in de regio ten westen van Maastricht

dat ga ik morgen eens testen in het centrum, de dab+ staat nog op bureau Maastricht west

cheers :)

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-5-2018 om 17:44 zei Tonskidutch:

dat ga ik morgen eens testen in het centrum, de dab+ staat nog op bureau Maastricht west

cheers :)

 

 

Dan verwachten we nu een uitgebreid testrapport...😎

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Tonskidutch:

wegens het overlijden van mijn moeder zal het niet dit weekend worden

maar ik beloof een testrapport

In België zegt men dan innige deelneming en veel sterkte!

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Tonskidutch:

wegens het overlijden van mijn moeder zal het niet dit weekend worden

maar ik beloof een testrapport

 

Gecondoleerd!

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...