Ga naar inhoud


Grote plannen met DVB-T2 (HD) in Duitsland


Alex1970

Aanbevolen berichten

Gisteravond voor het eerst DVB-T2 ontvangen uit Duitsland. De multiplex vanaf Wesel kanaal 43 met 6 programma's haalde het op de rand.

Op welke locatie en met wat voor een antenne?

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op welke locatie en met wat voor een antenne?

Locatie is Borne, 74 kilometer ten noorden van Wesel. De antenne is een 16 dB kanaalgroep 52-56 die dus onder de specificatie werkt. Vergeleken met de kanalen 52 en 55 van Wesel heb ik mogelijk een paar dB verlies. De antenne bevindt zich onder het dak op minder dan 10 meter hoogte. Het antennediagram van Wesel is aan de westkant richting Nederland overigens verzwakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb zonet mijn DVB-T2-ontvanger (zie handtekening) aangesloten op mijn vertikaal geplaatst raster antenne richting Wesel.

Inderdaad, alleen ARD-HD en ZDF-HD, de rest is gecodeerd.

 

Beeld ziet er voor DVB-T begrippen er heel goed uit. 

aangepast door John77

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederland is niet één van de 7 rijkste landen ter wereld, sterker nog: we doen er alles aan om als een rijk land gezien te worden. Dus vooral naar buiten toe... Giften, donatie hier, donatie daar, vluchtelingen, alles gratis. Maar wat even niet wordt verteld is dat al deze gulheden uit de portemonnee van de grootste groep Nederlanders die juist NIET op of boven de graailijn zitten... De regering rekent zich rijk en plukt alles en iedereen onder de lijn....

 

Dat is niet juist. Diegenen die z.g. bóven die lijn zitten zijn verantwoordelijk voor zo'n 80% van de totale belastinginkomsten. Maar daar hoor je bepaalde lieden uit een bepaald "politiek spectrum" nooit over....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb zonet mijn DVB-T2-ontvanger (zie handtekening) aangesloten op mijn vertikaal geplaatst raster antenne richting Wesel.

Inderdaad, alleen ARD-HD en ZDF-HD, de rest is gecodeerd.

 

Beeld ziet er voor DVB-T begrippen er heel goed uit. 

 

DVB-T kan een net zo goed plaatje voortbrengen als DVB-C of DVB-S (of IPTV). Kwestie van keuze i.v.m. beschikbare bandbreedte om dat niet te doen.

In Frankrijk heb ik ook een prachtig HD-beeld gezien op bijna alle 26 (!) vrij te ontvangen zenders.

(En ook op de vier gecodeerde zenders als deze een FTA venster hadden).

Was wel in MPEG4.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb zonet mijn DVB-T2-ontvanger (zie handtekening) aangesloten op mijn vertikaal geplaatst raster antenne richting Wesel.

Inderdaad, alleen ARD-HD en ZDF-HD, de rest is gecodeerd.

 

Beeld ziet er voor DVB-T begrippen er heel goed uit. 

 

Zo, even verder getest. Ook op een 47" TV een bijzonder goed DVB-T2 beeld.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ehm was natuurlijk een grap...

Dat is geen probleem :) .

Maar ik snap de aanleiding wel en soms denk ik ook wel van pfff waarom steeds weer de boel veranderen. Echter de stap van T naar T2 zal niet echt overtroffen kunnen worden. In de onderstaande link wordt dit wel duidelijk. Het verschil tussen de werkelijke kanaal capaciteit, de netto bitrate, en de Shannon limit (wiskundig maximum) ligt bij T2 op ca. 25% en bij T op 50%.

Zie afbeelding 4 op pagina 2, DVB-T2 Performance Comparison with other Standards.

 

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjtxobS28fNAhUCOsAKHXlHC4wQFggjMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.svpbm.com%2Fdownloads.php%2Fid_descarga%2F1915&v6u=https%3A%2F%2Fs-v6exp1-ds.metric.gstatic.com%2Fgen_204%3Fip%3D80.100.181.16%26ts%3D1467013629897104%26auth%3Dhr6bkmvjjz7rmvmbkpn3uhf3xnqqiagt%26rndm%3D0.3278213062342532&v6s=2&v6t=6835&usg=AFQjCNEhJfB5RRxTgYwgMaUYPKsmUFZZOg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...