Ga naar inhoud


Grote plannen met DVB-T2 (HD) in Duitsland


Alex1970

Aanbevolen berichten

  • Moderator

We hebben het hier over bedragen tussen 50 en 80 Cent per dag......

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Behoorlijk veel geld is een redelijk subjectieve benadering.

Digitenne            € 14,00 per maand.

Kabel                  € 18,70 per maand

Canaldigitaal      € 19,95 per maand

 

En gratis bestaat niet, ik betaal in Frankrijk € 130 per jaar en in Duitsland € 205 euro per jaar.

Digitenne 0.00 euro.....  als je genoegen neemt met de FTA zenders van de publieke omroep....  Dat schreef ik dus echt wel.

Ik heb ook bewust niet "gratis" geschreven, maar schreef zonder extra kosten, omdat ik heel goed weet dat je ook in Nederland kijkgeld afdraagt via je belastingaanslag.  Dat kijkgeld betaal je overigens ook als je geen TV hebt in Nederland, maar daar gaat het helemaal niet om nu.

Wat ik schreef was dat digitenne (DVB-T) de enige manier in Nederland is om zonder abonnementskosten naar de public service te kunnen kijken...  vervolgens schreef ik dat je voor overige zenders ook niets extra's hoeft te betalen, wat dat er een prachtig pakket Duitse (en/of Engelse afhankelijk van je voorkeur) FTA zenders via satelliet beschikbaar is, waarvoor dus ook niets extra's betaald hoeft te worden.

Ergo, TV kijken hoeft geen "extra" geld te kosten als je dat niet wil!  Die bedragen die je schrijft (van 14 tot 19,95 afhankelijk van de aanbieder) zijn dus niet nodig om te investeren als je dat niet wil.  Dat je dan niet "exact" dezelfde zenders ziet mag duidelijk zijn, maar je ziet daardoor zeker geen "slechtere" programma's....  In mijn ogen is het aanbod zelfs beter.

 

 

 

 

 

Maar Sverige is zo verblind door "gratis" dat hij zelfs een virusscanner van Russische makelij op zijn PC durft te zetten  :grin:

psychosammy...  het is geen gratis virusscanner... ik betaal voor Dr web. Omgerekend ca 12 euro per jaar... het is overigens een heel erg goed internet security pakket, wat door veel vooraanstaande Russische bedrijven ook gebruikt wordt.  Maar dit stukje ging over tv...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Nederland is niet één van de 7 rijkste landen ter wereld, sterker nog: we doen er alles aan om als een rijk land gezien te worden. Dus vooral naar buiten toe... Giften, donatie hier, donatie daar, vluchtelingen, alles gratis. Maar wat even niet wordt verteld is dat al deze gulheden uit de portemonnee van de grootste groep Nederlanders die juist NIET op of boven de graailijn zitten... De regering rekent zich rijk en plukt alles en iedereen onder de lijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behoorlijk veel geld is een redelijk subjectieve benadering.

Digitenne € 14,00 per maand.

Digitenne kost bij KPN inderdaad €14 per maand voor één TV, bij twee TV's €18 en drie €22.

 

Bij EDPnet €9,95 per maand voor max. 3 TV's.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Op de site van de ARD nog een nieuwsbericht gevonden: http://www.ard-digital.de/dvb-t2-hd

 

Nogmaals de geplande dekking bij aanvang, nu in een iets andere kleurstelling:

 small_DVBT2_Empfangsprognose_Gesamtdeuts

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie wil er nou DVB-T? Nederland is, in tegenstelling tot Duitsland, een bekabeld land.

Ja makkelijk praten als je kabel TV hebt. Maar als je zoals wij woont in het buitengebied waar geen kabel ligt dan ben je voor goede beeldkwaliteit over geleverd aan de haaien van CanalDigitaal en voor mindere beeldkwaliteit Digitenne. Dus als wij ook DVB-T 2 zouden krijgen is dat meer dan welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als ik naar het kaartje bij #1 hierboven kijk, gaan dat voorlopig nog even niet veel Nederlandse grensbewoners worden.

Jawel met wat moeite (lees zelfwerkzaamheid) kun je met een flinke buitenantenne ook al woon je ver van de grens Duitse en Belgische  DVB-T ontvangen. Ik woon pal tegen de Duitse grens en kan het met een binnenantenne ontvangen. Van de Belgische zendmast woon ik zo'n 100 km vanaf. Ik ontvang de Belgische kanalen met een oude UHF antenne van dik 2 meter lang (had ik nog liggen) glashelder en ook gratis net als de Duitse kanalen. Voor de Duitse kanalen kun je met een nieuwe of maakt niet uit wat voor oude UHF hark een heel eind van de grens heel veel ontvangen.

Groot voordeel van Digitenne, tenminste zoals het nu met DVBT-T 1 is dat je niet zo gelimiteerd bent hoeveel kanalen je tegelijkertijd wilt opnemen zoals de maffia van Canadigitaal wel doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel met wat moeite (lees zelfwerkzaamheid) kun je met een flinke buitenantenne ook al woon je ver van de grens Duitse en Belgische  DVB-T ontvangen. Ik woon pal tegen de Duitse grens en kan het met een binnenantenne ontvangen. Van de Belgische zendmast woon ik zo'n 100 km vanaf. Ik ontvang de Belgische kanalen met een oude UHF antenne van dik 2 meter lang (had ik nog liggen) glashelder en ook gratis net als de Duitse kanalen. Voor de Duitse kanalen kun je met een nieuwe of maakt niet uit wat voor oude UHF hark een heel eind van de grens heel veel ontvangen.

Groot voordeel van Digitenne, tenminste zoals het nu met DVBT-T 1 is dat je niet zo gelimiteerd bent hoeveel kanalen je tegelijkertijd wilt opnemen zoals de maffia van Canadigitaal wel doet.

 

 

In het oosten van Drenthe is het inderdaad mogelijk om de Duitse DVB-T1 zenders te ontvangen met een goede antenne. Dit kan b.v. via de zendmasten in Lingen of Aurich. Maar bij aanvang van DVB-T2 worden deze zendmasten dus nog niet gebruikt.  

 

En als vanaf 2017 in Duitsland de overstap naar DVB-T2 H265 gemaakt gaat worden, gaan niet veel Nederlanders dit kunnen ontvangen. Op dit moment zijn er nog nauwelijks ontvangstsystemen voor te koop. Het enige wat ik kon vinden was een TV van Technisat, die flink aan de prijs was. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja makkelijk praten als je kabel TV hebt. Maar als je zoals wij woont in het buitengebied waar geen kabel ligt dan ben je voor goede beeldkwaliteit over geleverd aan de haaien van CanalDigitaal en voor mindere beeldkwaliteit Digitenne. Dus als wij ook DVB-T 2 zouden krijgen is dat meer dan welkom!

 

En als diezelfde kabelkijkers op de camping staan of met hun bootje gaan varen kijken ze toch ook graag via DVB-T (of satelliet dan natuurlijk).

 

Ik blijf erbij dat de kwaliteit, zelfs van de huidige DVB-T, voor heel veel mensen nog steeds prima is.

Op dit forum zullen wel veel TV-liefhebbers zitten met grote TV's en HD-ontvangst, maar toch heel veel anderen kijken nog steeds op een kleine TV, kijken ook alleen naar de zenders die in dat basisaanbod zitten (vaak zelfs nog veel minder) en ook kijken er nog steeds veel mensen naar de analoge kabel.

 

Voor 9,95 per maand (en eenmalig €25 + €20,34 per extra smartcard) op drie TV's tegelijk kunnen kijken en zoals je al zegt onbeperkt opnemen zou voor heel veel mensen een prima aanbod zijn. Zie edpnet. Wel zelf voor de ontvangers of insteekmodule zorgen (tweedehands genoeg te koop), anders tegen verzendkosten van €12,45 één insteekmodule gratis in bruikleen, nog één insteekmodule kost €101,63. Maar je kan dus ook je bestaande hardware gebruiken. (Alleen de oude Samsung SMT1x00T en de eerste generatie Topfield TF6000COK niet).

 

Echter maakt edpnet er niet echt reclame voor en KPN maar mondjesmaat, echter bij KPN betaal je 14, 18 resp. 22 Euro per maand voor 1, 2 resp. 3 TV's (en eenmalig €35). Wel met 1-3 tuners of insteekmodules in bruikleen.

KPN zal veel liever interactieve TV verkopen wat per saldo dus duurder is (maar wel meer bied, echter wil iedereen dat ook?).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier was ook dvb-t2. Helaas wilde toen vmma ( nu medialaan) niet in het avontuur stappen ( geruchten gingen rond omdat tn niet wilde ingaan op hun eis om opnames op digicorder te blokkeren om reclame door te spoelen. Wat dat ermee te maken had weet ik niet?), is het systeem gestopt wegens te weinig klanten en etc. Ik kende er die ondanks dicht bekabeld gebied er zeer tevreden over waren.

Maar het lijkt erop, dat ieder land, zich gestaag uitbreid in die dienst, frankrijk en nu duitsland, en nederland aarzelend, terwijl we in belgie enkel de publieke hebben, en zelfs al zou het tegen betaling zijn, niks meer hebben. Maar ja, ik lees dat onze pol**** bepaalde bedrijven beschermen en niet vies zijn voor: je weet wel.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Gisteravond voor het eerst DVB-T2 ontvangen uit Duitsland. De multiplex vanaf Wesel kanaal 43 met 6 programma's haalde het op de rand. Een paar weken geleden heb ik in Duitsland een Blaupunkt LED TV (geen UHD) gekocht voor 222 euro. Alle tuners aan boord; satelliet, kabel en dus DVB-T2 met HEVC. Helaas waren alleen ARD en ZDF ongecodeerd dus er viel niet veel te bekijken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...