Ga naar inhoud


Fox Belgie alleen via ip bij Tv Vlaanderen


guppje29

Aanbevolen berichten

Een vraagje: de ci+ module die TVV verkoopt kan die ook die Fox weergeven? Momenteel heb ik ook enkele gewone kanalen (zoals Motorsport, Mezzo) die ik niet kan ontvangen (ik heb een vu+2).

Ik denk dat het hier ook een downgrade van abonnement wordt.

 

Normaal zou dat moeten kunnen, maar als je veel kijkt naar fox dan krijg je wel problemen als je met een data beperking zit bij je provider.

 

FOX en een CI+-module hebben niets met elkaar te maken. Zoals al vaker vermeld hier zit FOX Vlaanderen niet op satelliet, maar wordt die via IPTV (internetstream) doorgegeven. Deze is alleen maar met de nieuwste TV Vlaanderen-decoders (MZ-101 en MP-201) te bekijken, andere decoders zijn niet in staat deze stream op te halen, de zenderpositie van FOX wordt dan ook overgeslagen in een gewone fastscan.

 

Motors TV, Mezzo en France 2 zijn wel te bekijken via de laatste CI+-modules, deze zitten dan ook gewoon op satelliet, maar worden aangeboden via het Franse Canalsat, die een CI+-module vereist voor hun zenderaanbod. De rest van het TV Vlaanderen-aanbod is momenteel nog met een gewone CI-module te bekijken.

 

Heb je nog een oude CI-module liggen (zwarte, met wereldbol), dan kan die gratis ingeruild worden voor een nieuwe via een telefoontje naar TV Vlaanderen. Ze maken er wel geen reclame mee en in mijn geval vroegen ze de reden waarom ik een wissel vroeg, maar als ze door hebben dat je voldoende op de hoogte bent maken ze er geen enkel probleem van.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Reactie van test-aankoop:

 

Juridisch- Wettelijk:

 

TVV kan doen en laten wat het wil. 

Vanaf het moment van de aankondiging van een verandering, heb je 30 dagen de tijd om te zeggen dat je er niet eens mee bent, en dat je contract met onmiddellijke ingang opzegt zonder schadevergoeding.

Dit is wettelijke zo geregeld.

En er staat ook nog in hun algmene voorwaarden (expliciet) dat de laatste versie ook geldt voor alle lopende contracten.

 

Moreel:

Zeer a-morele en te verwerpen voorwaarden.  Maar er is niets on-wettelijk aan.

 

Trouwens deze vermeldingen staan ook in de voorwaarden van Proximus en Telenet.

 

 

Dus het enige dat we kunnen doen is zoveel mogelijk lawaai maken, en protesteren tegen de gang van zaken.  Een rechter gaat ons niet helpen omdat TVV niets onwettelijk doet.  Het is moreel af te keuren, maar dat is iets anders.  Daar oordeelt een rechter niet over.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eens stoer dan en ga niet klagen maar zeg je TVV abo massaal op, zal je zien dat ze met mooie aanbiedingen komen voor interactieve ontvangers als je gaat opzeggen. ;)

 

Mijn persoonlijk probleem.  Ik kan nergens anders terecht als ik iet of wat fatsoenlijk TV wil kijken?  De Telenet kabel is gestoord hier (niet volgens Telenet - maar is geen ontvangst zonder storing mogelijk).  En de internet connectie is onvoldoende.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, dat is een beetje zagen aan de tak van de boom waar je op zit

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat is een beetje zagen aan de tak van de boom waar je op zit

 

Proberen de boom te snoeien in de vorm die voor mij aanvaardbaar is.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Telenet kabel is gestoord hier (niet volgens Telenet - maar is geen ontvangst zonder storing mogelijk).

Een tv-aanbieder is wettelijk gebonden om een storingsvrij signaal af te leveren op het aftakpunt op de openbare weg.

Dus zal je op jouw eigen terrein een nieuwe aftakkabel moeten leggen en een heraansluiting voor analoge tv aanvragen.

 

Als je dan toch richting CI+ wordt gedwongen, beschik je bij Telenet zeker over Fox België.

 

Klagen bij M7 helpt niet. Zij weten natuurlijk ook dat het gros van de klanten pas vertrekt als VRT en VTM niet meer te ontvangen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tv-aanbieder is wettelijk gebonden om een storingsvrij signaal af te leveren op het aftakpunt op de openbare weg.

Dus zal je op jouw eigen terrein een nieuwe aftakkabel moeten leggen en een heraansluiting voor analoge tv aanvragen.

 

 

De oorzaak is een steunzender van de VRT die hier letterlijk in onze achtertuin staat.  En die veroorzaakt storingen via instraling.

Het is wel mogelijk om alles goed af te schermen, maar het minste foutje levert storingen op.    (dit weet ik pas sinds een aantal maanden)

 

Zelfs de Telenet techniekers geven dit toe.  Maar een oplossing komt er niet uit de bus.  Dan gaat het weer eens een paar dagen goed, en dan is weer huilen met de pet op.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kabeltje87 :

Er bestaat zoiets als een 'notch filter'. Dat kun je zelf gemakkelijk maken van een paar stukjes 75 ohm coax draad. Maar ook een commerciële versie. Dit wordt veel gebruikt bij situaties waar b.v. een FM station (te) dicht in je buurt staat, en op alles instraalt. Dit filter "knipt" exact de frequentie weg die je niet wil hebben. Je moet die frequentie dan wel kennen. Hier is een voorbeeld voor de FM band. Google op:

coax notch filter  of op:

diy-fm-trap-or-88-108-mhz-band-stop

Je zegt niet welke, maar Indien je stoorzender een DVB-T zender is, is de berekening iets moeilijker vanwege de grotere bandbreedte van DVB-T zenders.

:)

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een DAB zender, en ik kan er geen info over vinden:

 

(bron:  http://www.hermanboel.eu/radioinvlaanderen/digitaal-dab.htm)
Overpelt - Leukenstraat 24, 3900 Overpelt - ? kW

Volgens deze info:  http://www.radiozenders.org/dab.html

zou de zender 1 kW zijn.

 

Maar hij staat minder dan 1 km van onze buurt.

Trouwens mijn dochter woont nog dichter en die kijken TV via Proximus omdat de Telenet ontvangst zo slecht was (ook digitaal - en ook na tig interventies van Infrax en Telenet operators), dat ze zelfs genoegen nemen met de SD uitzendingen van Proximus omdat de internet verbinding daar zelfs nog slechter is dan bij mij thuis.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

DAB Kanaal 12 , 225 MHz.

Ik ben bang, dat je dit niet echt gaat redden.

 

Op kanaal 12 zitten op je kabel tv zenders.

 

Een zuigkring aanbrengen in je kabelnet voor kanaal 12 is geen oplossing.

Alleen afschermen zal de storing miniseren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aa

Alleen afschermen zal de storing miniseren.

 

Afschermen ja.  Maar het werkt nooit lang.  Door de directe nabijheid is het minste foutje fataal. 

Ik heb indertijd alle kabels vervangen door Telenet gecertificeerde kabels (ook de schoonzoon heeft dat gedaan).  Het werd dan iets beter.  Maar bv. eens stekker uittrekken en terugsteken was soms al voldoende om terug storing te hebben.

 

Ook heeft één van de techniekers mij toen gezegd dat er ook op de lijn in de straat een storing te merken was (aan de paddestoel).  Maar volgens hem kon dat de storing niet verklaren.  Volgens mij wel, want waarom hebben alle mensen in de buurt last van dezelfde storing?  Volgens mij is er een stuk kabel niet helemaal goed afgeschermd in het Infrax/Telenet gedeelte.  Maar niemand schijnt dit stuk te kunnen vinden.

Echter in de straat staan maar 5 huizen.  Waarvan er momenteel maar 2 Telenet meer hebben.  2 kijken via de satelliet en één heeft Proximus.

(Als ik zeg in de buurt is dit ruimer dan mijn straat alleen)

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er hoeft maat een persoon gerommeld te hebben, en je hebt je instraling op de kabel in de hele straat.

De veldsterkte op kanaal 12 is gewoon te hoog, en je hoeft maar een stukje kabel te hebben wat niet goed is afgesloten om storing te hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kabeltje87 Ik ben geen expert in deze materie, maar dat het gehele frequentiespectrum op de kabel last heeft door een DAB-steunzendertje van 1 kW zou me toch verbazen. Zelf woon ik ook op een boogscheut van een zendmast (1 kW voor DAB, 1 kW en 20 kW voor FM-stations, en voor zover ik weet ik er is ook nog DVB-T2 on-air met zwart beeld) en het enige wat je in onze regio kan ondervinden is lichte instraling op kanaal 12 bij kabelaansluitingen van slechte kwaliteit. Zelfs dat heb ik de laatste jaren niet eens meer waargenomen. Op de kabel komen die FM-zenders al helemaal niet door.

 

Heb je ooit al digitale tv gehad op jouw adres? Een kabel in- en uitdoen in je binnenhuisinstallatie en de storing verandert vind ik ook al iets vreemd. Uit ervaring weet ik dat Telenet storingen heel serieus neemt en er "alles" probeert aan te doen om dit op te lossen (met Proximus heb ik juist andere ervaringen).

Mijn ouders hebben meerdere jaren last gehad van een labiel signaal (signaalkwaliteit zakte van 100% en zeer goede BER-waarde soms helemaal in elkaar). Soms maanden geen enkele storing, soms enkele weken met dagelijks korte storing (we spreken over seconden, enkel artefacten, slechts 2x onbruikbaar digitaal beeld gehad). Telenet heeft het niet gemakkelijk gehad om de definitieve oorzaak te detecteren, maar ze zijn meerdere keren gratis langs geweest. De oorzaak is uiteindelijk gevonden geweest, en m'n ouders hebben zonder maar iets te vragen 6 maanden gratis kabelabonnement gekregen. Storingen waarbij meerdere gebruikers last hebben worden uiteraard nog serieuzer genomen.

 

Wat ceesv zegt klopt, één persoon die prutst met zijn binnenkomend signaal kan een hele buurt storen. Het gemakkelijkste voor de Telenet-techniekers is het op de DAB-zendmast te steken natuurlijk, als ze het probleem niet meteen vinden.

 

We zijn wel off-topic aan het gaan natuurlijk, maar ik vind het wel interessante materie. 

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...