Ga naar inhoud


Wat na mijn Philips DSR 2210?


Kylimo

Aanbevolen berichten


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een duo LNB single is noodzakelijk lijkt me. Aanmelden bij CD zal nu wel moeten  :wink: denk ik. Dan zich ik toch een beetje te denken aan de MZ-101 van M7. Bij gelijktijdige aanschaf van de 101 en een recreatieabonnement betaal ik 6 maanden geen abonnementskosten. Daarna 6 maanden betalen voor veel zenders (van maart tot september) en daarna niet betalen voor de FTA.

 

Voor FTA hoef je nooit te betalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Even de tussenstand: heb een duo lnb en een M7 MZ-101 aangeschaft in combinatie met een recreatie abonnement. Ik verwacht later deze week naar de Belgische Ardennen gaan en de spullen aan te gaan sluiten.

 

En daarom nog een vraagje: Ik heb dus een single lnb op 19,2 gericht staan. Wat adviseren jullie als werkwijze aan te houden: de single eerst op 23,5 richten en dan de duo plaatsen of direct de duo plaatsen en deze op de 23,5 richten? Klinkt voor een leek als ik makkelijker dan het in de praktijk zal gaan uitpakken denk ik. Maar ik ga er vol vertrouwen in hoor.

 

Groeten Boy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eenvoudiger is het eerst de schotel met de single LNB op 23 te richten, daardoor kan je geen fouten maken met de uitrichting in combinatie met welke feedhoorn van de duo lnb ingeschakeld is door de diseqc sturing.

 

De MZ-101 heeft automatische herkenning van welke lnb naar welke satelliet kijkt, en kan de fastscan lijst van zowel Astra 1 Als Astra 3 inlezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bij de caravan aangekomen en even wat tijd gemaakt voor het aansluiten van de MZ-101 en richten van de schotel. Ik heb eerst de MZ-101 aangesloten op de schotel met enkele lnb gericht op de 19,2. Dit ging goed en kon de zenderlijst laden en kon de FTA zenders ook bekijken. Vervolgens een poging gedaan om de schotel naar de 23,5 te richten. Wat ik ook probeerde, ik kwam niet verder dan 30% in het sterkte scherm. Vervolgens geprobeerd met de duo lnb te richten, maar dit werd er ook niet beter op. Welk pootje ik ook in de houder zette. 

Om van de 19,2 naar de 23,5 te komen heb ik, kijkend in de schotel, deze naar rechts en naar beneden gedaan. Natuurlijk hele kleine stukjes.

Ik heb geen idee waarom het niet wil lukken. Nu maar een nachtje slapen en morgen maar verder proberen. Hoe? Geen idee. Denk alles al geprobeerd te hebben.

 

Groeten Boy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik bedoel echt 28,2. Ik heb nu de monokop er op zitten. Als ik via de 101 de signaalkwaliteit opvraag, krijg ik drie Astra's in beeld en de Hot Bird. De 19,2 geeft 85% sterkte en 81% kwaliteit, De 23,5 geeft niets aan, de 28,2 geeft 97% sterkte en 95% kwaliteit en de Hot bird geeft weer niets aan.

 

Dus twee satellieten op een monokop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een monoblock lnb is gemaakt voor de 13 en 19,2 en dat moet je zo instellen

post-40340-0-48396200-1461924443.jpg

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit niets uit maar het is wel erg onwaarschijnlijk omdat de signalen van die twee satellieten in de Ardenne 79mm uit elkaar liggen op een Triax 64 en de koppen van een 6 graden monoblock 63mm van elkaar staan, een afwijking dus van 16mm.
Als je gaat middelen staan ze er beide 8mm naast en dat is erg veel.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn zeer beperkte kennis vind ik het ook vreemd. Vandaar mijn vraag. De MZ-101 geeft het echt aan.

 

Net eerst even het kunststof gedeelte waar de kop in geklemd wordt bij de schotel en de stekkers op de coax vervangen. De kop zat niet echt strak vast en het stekkertje buiten had ook zijn beste tijd gehad. 

 

Helaas net nu het een mooie dag is en ik klaar voor het richten ben, is er onderhoud en keuring van de electra op de camping. Stroomloos dus. Nu het nodige geduld opbrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...