Ga naar inhoud


Wat na mijn Philips DSR 2210?


Kylimo

Aanbevolen berichten

Nee, net even gekeken, maar bv BBC1 geeft geen beeld.

 

Ondertussen weer een paar uurtje is de tuin doorgebracht met, helaas, geen goed resultaat. Heb ondertussen wel beeld gezien vanaf de 23,5, maar zowel de sterkte als de kwaliteit schiet van 0 naar 51 naar 38 naar 48 naar 0 naar 24.

Ik heb de duo aan het pootje van zowel de 19,2 als de 23,5 geprobeerd, maar ik krijg de 23,5 niet goed. De 19,2 op 100% sterkte en kwaliteit, maar de 23,5 gaat alle kanten op.

Het enige wat ik me nog kan voorstellen is een boom met wat dunne zijtakken die tussen de 23,5 en mijn schotel staan te wapperen. Eigenlijk heb ik geen idee meer wat ik nog kan doen, buiten het verplaatsen van de schotel.

 

Groeten Boy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Na even niet bij mijn caravan geweest te zijn, ga ik binnenkort weer even die kant op. Natuurlijk weer even aan de schotel werken. Nu heb ik een (camping) statief gekocht om mijn schotel, om te proberen, een stukje te verplaatsen in mijn tuin. Dan sta ik er wat beter voor en bij dan op een hoge, gammele ladder op een zachte ondergrond en kan ik mogelijk wat preciezer draaien. Nu heb ik er ook een kleinere schotel bij het statiefje gekregen (40cm?). Kan ik deze met dezelfde kop gebruiken of moet ik echt de 60 cm Triax gebruiken om in Basse Bodeux Canaal Digitaal te ontvangen?

 

Groeten Boy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is waar, maar als ik niets ontvang weet ik niet of de schotel te klein is of dat er iets anders niet klopt. 

 

Wat gebeurd er als ik een grotere schotel neem? Heeft dat voor of nadelen?

 

Sorry, voor de vele (niet al te slimme?) vragen.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dat klinkt goed. Dan zal ik eens kijken of er nog ergens een grotere dan 60cm schotel voor weinig ;) te koop is. Ga ik daar mee testen en eventueel gebruiken. 

 

Wat is er dan beter aan Freddy? Beter de satellieten binnen krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een grotere schotel heeft meer versterking maar ook een kleinere openingshoek.

 

Je te ontvangen signaal is dus sterker, iets wat bij de Canaldigitaal zenders op Astra 3, 23 graden een welkome bijkomstigheid is.

 

Door de kleinere openingshoek is zo een schotel wel moeilijker uit te richten, je hebt maar een kleine "opening" waar je signaal ontvangt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Met het statief en de 80 cm schotel had ik direct 100%/100% ontvangst en kwaliteit. Toen de boel op het dak gezet, maar daar 0% ontvangst op de 23,5. Het moet dus wel de boom/tak zijn die in de weg zit. Het statief staat maximaal 3 meter naast de plek waar de schotel op het dak staat, maar iets anders kan het niet zijn volgens mij.

De camping eigenaar ging nog een tak verwijderen, en anders moet er een paal de grond in. Helaas heb ik daar geen steunpunten voor de paal. Iemand nog tips voor het vastzetten van de paal. Zal een 2,5 meter boven de grond gaan uitkomen. Denk dat ik maar beton of iets dergelijks in het gat giet.

 

Groeten Boy 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...