Ga naar inhoud


Vele 'Unsubscribed' meldingen en beeld vastlopers daardoor


Aanbevolen berichten

Plaats hier eens een stukje (live)log van het kanaal waarbij je het probleem/vraagstuk laat zien ?

 

Ik heb gekeken of ik het goed kon vastleggen in een stukje log. Zie bijlage. Wel belangrijk om te weten, ik heb inmiddels de optie 'ECM Unique' aangezet op reader1 om kaart van strafbankje te houden (was voorheen niet nodig). Maar daardoor wel de vele 'Ratelimiter' meldingen in de log. Ik dacht trouwens dat het inmiddels was gefixt dat de log niet langer wordt 'gespamd' met de vele 'rejected' en 'not found' meldingen. Lijkt nogal onzinnig deze vele dezelfde meldingen te loggen.

 

Het gaat mis (en beeld staat daarna voor zo'n 10 sec. stil) bij de 'unsubscribed' (regel 3 in log), welke 7 seconden (toeval??) na de laatste werkende ECM (6D4DD6F1A92CA01AE73494338F038794) komt. Foute ECM (024F5FBB11DE636F8F741C71E1028027) zorgt er daarna voor dat volgende (vermoedelijk) juiste ECM (D9112B9C53AD370789FA9B03486167BC) ook niet door kaart wordt verwerkt. Pas volgende ECM's (A2841A6688E522BDB2ED8539359B57E4 en 213A198F51B21170D8D105D906D22A62) gaan weer goed. En dus beeld...

 

Zou je dit misschien kunnen ondervangen middels de CW Cycle Check? Dat OSCam 'leert' dat bepaald kanaal een cycle heeft van 10 seconden en alle aanvragen die daar niet aan voldoen, niet richting kaart stuurt?

 

De 'ECM Unique' optie is deze geen oplossing voor behoudt van beeld in ieder geval... wel om kaart van strafbankje te houden.

oscam.txt

aangepast door DBdrug
Link naar reactie
Delen op andere sites


@alex1970,  Zover ik kan zien heeft CDS de SID limit of eigenlijk is het een ECM limit voor de HBO zenders aangepast.  Voor de duidelijkheid, dit kunnen ze per zender bepalen en ook per kaart. Er zijn namelijk kaarten in omloop die bij het activeren expliciet geen ecm-limiet opgelegd krijgen.   Mochten er meer zenders zijn waarop jullie het 2 SID limiet ervaren   (mtv networks zenders zijn bekend) laat het even weten hier.

 

De tijd tussen de ECM's kun je heel simpel in de oscam livelog aflezen. Die is over het algemeen 10 seconden. Alleen bij AutoMotorSport HD is het 7 seconde omdat het duitse pakket overal 7 seconde gebruikt.

 

Verder vind ik het vreemd dat TS "unsubscribed" meldingen krijgt, dit duid op afwijkende ecm aanvragen veroorzaakt door een clientbox. (met name oudere of verkeerd geconfigde oscam versies)  Dus misschien is goed kijken wat voor clients er aan hangen. En de ECM-unique mag alleen gebruikt worden in een LAN situatie, dus geen WAN CS dan moet je die uitlaten.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DBDrug, verander je oscam.conf regels eens naar; (dus in zijn geheel de sectiet global vervangen en je IP invullen)

[global]
disablelog                    = 1
serverip                       = 192.168.?.?
logfile                           = /dev/tty
logduplicatelines        = 1
clienttimeout                 = 12000
clientmaxidle                 = 0
nice                               = -1
waitforcards                  = 0
preferlocalcards              = 0
usrfile                              = /dev/null
lb_mode                          = 1
lb_nbest_readers              = 1
lb_stat_cleanup               = 1
lb_savepath                     = /usr/local/etc/oscam_stats.lb
lb_retrylimits                    = 01:2700
ecmfmt                             = [PROVID:c&p][sID:s][iDENT:i]:l

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb getest met verschillende softcams; CCcam 2.21, 2,30 en recente OSCam. Maakt geen verschil, blijf van willekeurige ontvanger en softcam 'unsubscribed' aanvragen krijgen.

 

Wat voor ontvangers gebruik je en is je ontvangst signaal wel goed ?

 

Als dat beide goed is en je niet aan WAN sharing doet dan is je kaart defect.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor ontvangers gebruik je en is je ontvangst signaal wel goed ?

 

Als dat beide goed is en je niet aan WAN sharing doet dan is je kaart defect.

 

Ik heb een Xtrend 7500, XP1000 en een VU+ Solo staan. Signaal is prima op alle 3, ontvangst rond 12dB.

 

Zou dat het zijn, kaart defect? Dat verklaart wel dat het 'ineens' ontstond, zonder verdere wijzigingen aan mijn kant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je die kaart gebruikt, met die 3 ontvangers daaraan gelinkt, is het niet onwaarschijnlijk dat de kaart in de strafmode is geschoten.

 

In dat geval kan een nacht in een ontvanger, afgestemd op een van de Canaldigitaal zenders de oplossing zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DBDrug, verander je oscam.conf regels eens naar; (dus in zijn geheel de sectiet global vervangen en je IP invullen)

[global]

disablelog                    = 1

serverip                       = 192.168.?.?

logfile                           = /dev/tty

logduplicatelines        = 1

clienttimeout                 = 12000

clientmaxidle                 = 0

nice                               = -1

waitforcards                  = 0

preferlocalcards              = 0

usrfile                              = /dev/null

lb_mode                          = 1

lb_nbest_readers              = 1

lb_stat_cleanup               = 1

lb_savepath                     = /usr/local/etc/oscam_stats.lb

lb_retrylimits                    = 01:2700

ecmfmt                             = [PROVID:c&p][sID:s][iDENT:i]:l

 

 

 

Hey Toppers, welke van bovenstaande setting(s) verwacht je dat ze het verschil maken? Waarom gebruik maken van loadbalancer? Gebruik ik nu niet. En met 'logduplicatelines = 1' wordt de log file toch alleen maar meer 'gespamd' met meer regels van hetzelfde. Nuttig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen, probeer het eens !  :sleep:

 

Mijn hobby is toevallig ;) een beetje "knoeien" en "freubelen" met 4x STB's een klein inhouse oscam Servertje tezamen storingsvrij te laten werken op 1 kaartje.

Met deze hobby, met in het verleden veelal try and error ben ik inmiddels zover dat ik graag gebruik maak van de loadbalancer in Server en STB(s) en ook niet meer die nare (overbodige) log-duplicatelines zie.

 

Dus indien je reageert met de vraag; nuttig ? ................ Denk ik alleen maar: Lekker eigenwijs blijven. :sick:  :sick:  :sick:

Ik geniet ondertussen van mijn resultaten zonder dat mijn beeld regelmatig even stil staat zoals bij jou het geval. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen, probeer het eens !  :sleep:

 

Mijn hobby is toevallig ;) een beetje "knoeien" en "freubelen" met 4x STB's een klein inhouse oscam Servertje tezamen storingsvrij te laten werken op 1 kaartje.

Met deze hobby, met in het verleden veelal try and error ben ik inmiddels zover dat ik graag gebruik maak van de loadbalancer in Server en STB(s) en ook niet meer die nare (overbodige) log-duplicatelines zie.

 

Dus indien je reageert met de vraag; nuttig ? ................ Denk ik alleen maar: Lekker eigenwijs blijven. :sick:  :sick:  :sick:

Ik geniet ondertussen van mijn resultaten zonder dat mijn beeld regelmatig even stil staat zoals bij jou het geval. :P

 

Heeft niets met eigenwijs willen zijn te maken, ik wil alleen graag het waarom weten, dus wat het nut is om het zo in te stellen. Ik zal 'jouw' config gaan proberen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen, probeer het eens !  :sleep:

 

Mijn hobby is toevallig ;) een beetje "knoeien" en "freubelen" met 4x STB's een klein inhouse oscam Servertje tezamen storingsvrij te laten werken op 1 kaartje.

Met deze hobby, met in het verleden veelal try and error ben ik inmiddels zover dat ik graag gebruik maak van de loadbalancer in Server en STB(s) en ook niet meer die nare (overbodige) log-duplicatelines zie.

 

 

Logisch nadenkende snap ik niet waarom je een loadbalancer zou gebruiken als maar 1 kaart hebt.

Jij gebruikt 'lb_mode = 1 ; fastest reader first', maar je hebt maar 1 reader, dus hoezo fatest first?

 

Ook vanwege 'preferlocalcards = 0' zou ik denken dat je nog een proxy reader ernaast gebruikt. 

aangepast door DBdrug
Link naar reactie
Delen op andere sites

Behoudens dat je aangedragen ""probeer" regels in de wind slaat ben je ook nog eens een hele slechte lezer !!!  :sleep:

 

Ik schreef eerder ....................................... met veelal try and error ben ik inmiddels zover .................................

M.a.w. heb inmiddels geleerd dat je met oscam beter niet logisch moet nadenken, de meeste zaken/instructies kun je beter dan ook uitschakelen :P

 

Je blijft dus eigenwijs, ik lees nog nergens de resultaten van post 3 en 19 en jouw "proberen" in post 25. :confused:  :confused:  :confused:

Dus, je wilt nog niet eens proberen. :crazy:  :crazy:  :crazy:

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toppers schreef op 19 Apr 2016 - 12:29:

Behoudens dat je aangedragen ""probeer" regels in de wind slaat ben je ook nog eens een hele slechte lezer !!!  :sleep:

 

Ik schreef eerder ....................................... met veelal try and error ben ik inmiddels zover .................................

M.a.w. heb inmiddels geleerd dat je met oscam beter niet logisch moet nadenken, de meeste zaken/instructies kun je beter dan ook uitschakelen :P

 

Je blijft dus eigenwijs, ik lees nog nergens de resultaten van post 3 en 19 en jouw "proberen" in post 25. :confused:  :confused:  :confused:

Dus, je wilt nog niet eens proberen. :crazy:  :crazy:  :crazy:

 

Jij hebt het dus per TOEVAL werkend gekregen maar je weet eigenlijk niet waarom.  Het heeft dan weinig zin om een ander advies te gaan geven.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Codx, zoals@ DBDrug volgens mij een slechte lezer is gebleken ben jij diegene die onjuiste of slecht conclusies trekt :P

Ik schreef nadrukkelijk ............. "de meeste zaken/instructies kun je beter dan ook uitschakelen" ! (dus bijv op 0 zetten)

 

Gelijk heb je met het feit dat ik beter niet de ander (@DBBug) meer van advies ga geven. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behoudens dat je aangedragen ""probeer" regels in de wind slaat ben je ook nog eens een hele slechte lezer !!!  :sleep:

 

Ik schreef eerder ....................................... met veelal try and error ben ik inmiddels zover .................................

M.a.w. heb inmiddels geleerd dat je met oscam beter niet logisch moet nadenken, de meeste zaken/instructies kun je beter dan ook uitschakelen :P

 

Je blijft dus eigenwijs, ik lees nog nergens de resultaten van post 3 en 19 en jouw "proberen" in post 25. :confused:  :confused:  :confused:

Dus, je wilt nog niet eens proberen. :crazy:  :crazy:  :crazy:

 

Nogal jammer zo'n reactie, meer wil ik er niet over zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...