Ga naar inhoud


Vele 'Unsubscribed' meldingen en beeld vastlopers daardoor


Aanbevolen berichten


@Toppers, ik heb je config geprobeerd (tegen mijn zin in vanwege je vervelende reacties, die nergens op gebaseerd zijn), maar er veranderd helaas niets qua 'unsubscribed' aanvragen. Werkt vast bij jou, helaas niet bij mij.

 

Overdag werk ik, ik hoop jij ook. Maar het lijkt alsof je je verveelt, ik gelukkig niet.

 

Wat jij verder suggereert is dat OSCam zich anders gedraagt, dan zoals je op basis van de config mag verwachten. Mogelijk is dit zo, maar ik vind dit niet heel waarschijnlijk. Mijn insteek is dat je in de config alleen dingen moet veranderen t.o.v. de default, als je weet wat deze verandering voor nut heeft en welk voordeel dit oplevert. Betekent niet dat je nooit iets moet of kan proberen, maar wat ik al eerder schreef (lezen!), de gebruikte config heeft hier lang zonder enkel probleem gewerkt, dus waarom deze nu ineens voor 'unsubscribed' meldingen zou zorgen, blijft voor mij een raadsel.

 

Ik denk eigenlijk dat CD hier (mede) de oorzaak van is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eigenlijk dat CD hier (mede) de oorzaak van is.

 

 

Dat laatste is natuurlijk onzin dan zouden er meer mensen last mee hebben en stond het forum vol met klachten, maar ik vroeg je eerder welke versie oscam gebruik je eigenlijk?

 

Daar heb je zeker een punt. Ik draai nu met OSCam 11228, update OSCam zo nu en dan. Ben ook al teruggegaan naar 11211, maar maakt niet het verschil. Je vroeg eerder ook stukje uit LiveLog, deze had ik al gepost. Zie pagina 2, bovenaan.

 

Gebruik de binary vanaf hier: http://download.oscam.cc/index.php?&direction=0&order=mod&directory=1.20_TRUNK/i686-pc-linux

En dan de libusb-pcsc versie.

 

Ik ga CD contacten voor nieuwe kaart, voor nu lijkt dit het meest waarschijnlijke als oorzaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien het kaartje proberen van een buurman of collega die ook satelliet kijkt.

 

Iets anders en tevens ter info mijn Servertje functioneerde tot vanochtend perfect met m'n CDS kaartje met Oscam svn 11228 en de eerder hier genoemde regels. Nu draait m'n Servertje alweer een aantal uren probleemloos op svn 11230.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toppers schreef op 19 Apr 2016 - 22:57:

Inderdaad, ik hou ook niet zo van die voor "gebakken" binaries. Het is zo wie zo veiliger de Oscams zelf te compilen vanuit de Trunk. Je wilt niet weten wat ze er allemaal onzichtbaar en oncontroleerbaar verwerken in die voorgebakken zooi.

 

Tuurlijk het is allemaal de schuld van de voorgebakken binaries.   :crazy:

  

 

@DBdrug, kun je de kaart direct in een ontvanger proberen ZONDER CLIENTS er aan?   Liefst even onder CCcam. Als die dan ook niet goed werkt weet je 100% zeker dat de kaart defect is.  Je kunt nog een her-activatie proberen te doen op de site van CDS. Waarschijnlijk zullen ze dat toch al voorstellen als je belt. Als dat geen soelaas biedt direct kaart om laten ruilen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk het is allemaal de schuld van de voorgebakken binaries.   :crazy:

 

 

Wat bedoel je nu precies ? Ik signaleer en lees enkel in voorgaande postings binnen dit topic dat het beter is vanuit een betrouwbare te downloaden of anders, zelf te compilen om eventuele problemen met Oscam uit te sluiten.

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd de binaries gebruikt vanaf deze site (download.oscam.cc), nooit geen last mee. Je hebt er inderdaad geen zicht op, maar naar mijn weten is dit 'gewoon' een betrouwbare download site. Jongens van het Streamboard zetten hier de gecompileerde binaries op, Azo_Alex in dit geval.

 

Ik zal vanavond de kaart even een avondje lokaal in de Xtrend plaatsen onder CCcam 2.30 (of 2.21, maakt niet uit denk ik?). Kijken of er dan ook nog verstoringen ontstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal vanavond de kaart even een avondje lokaal in de Xtrend plaatsen onder CCcam 2.30 (of 2.21, maakt niet uit denk ik?). Kijken of er dan ook nog verstoringen ontstaan.

 

Doe even met putty inloggen op je box en CCcam 2.3.0 binary met de hand starten met -dc optie. Dan zie je heel duidelijk wat er gebeurd.  Mocht CCcam crashen dan moet je er even een cccam.prio in zetten met I: 0500:051900.  (cccam herstarten!) Ik zou CCcam 2.3.0 pakken omdat die ook de global emm's door laat. (software kaart) 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond voetbal gekeken, maar geen enkel probleem met CCcam 2.30 (met prio file, die had ik al). Verschilt natuurlijk ook dat maar 1 ontvanger gebruik maakte van kaart en niet 3 zoals anders (soms) het geval is. Maar ja... dat ging voorheen zonder problemen.

 

Ik zal vanavond een oudere OSCam versie proberen (<11205) als ik kaart terugzet in server.

aangepast door DBdrug
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan mag je er denk ik vanuit gaan dat de kaart wel werkt of gisteravond een update gehad heeft en nu goed werkt.  Als je gaat zappen heb je ook meerdere aanvragen weliswaar kortstondig maar het zijn meerdere aanvragen. 

 

Ik zou inderdaad even een oudere oscam versie proberen, hoewel ik 1 oscam server beheer die op 11212 draait en ik zie geen unsubscribed meldingen maar goed een bug manifesteert zich niet altijd hetzelfde. Ik zou in jou geval even beginnen met 1 box aan de server te hangen en stuk voor stuk de andere boxen toevoegen en kijken wanneer je unsubscribed meldingen begint te krijgen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad even een oudere oscam versie proberen, hoewel ik 1 oscam server beheer die op 11212 draait en ik zie geen unsubscribed meldingen maar goed een bug manifesteert zich niet altijd hetzelfde. Ik zou in jou geval even beginnen met 1 box aan de server te hangen en stuk voor stuk de andere boxen toevoegen en kijken wanneer je unsubscribed meldingen begint te krijgen.

@Codx, met de laatste methode ben ik het roerend eens.

 

Voor de rest geloof ik niet zo in het feit dat lagere binary versies van Oscam misschien bug-vrij zijn.

Ik draai momenteel probleemloos met r11230 in mijn servertje en in mijn Vu+Duo2 dus ook Oscam voor Pli, versie r11230

 

Let wel, soms moet je voor de latest Oscam revisies ook de regels verbeteren waarvoor de update is (uit)gebracht in de Trunk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Teruggegaan naar OSCam 11211, daar heb ik eerder poos mee gedraaid (tussen deze versie en 11212 zat ook bijna 6 weken, bijna ongekend voor OSCam). Eerst 1 ontvanger aan (CCcam 2.30), geen problemen. Daarna ontvanger 2 aan (CCcam 2.21), nog geen problemen gezien tot nu toe.

 

Morgen eens testen met derde ontvanger erbij, zal hier OSCam op activeren. Kijken hoe het dan gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel jammer dat het fenomeen met als resultaat "zwart" beeld je blijft achtervolgen.

Nogmaals, met aanpassing van enkele regels en de laatste binaries 11231/11231 heb ik nu ook geen enkel probleem.

Zoals je wellicht begrijpt, moet je soms bij nieuwere binaries ook wel eens een regel aanpassen voor het juist functioneren van het geheel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...