Ga naar inhoud


VRT stopt al op 1 juni met Teletekst


Sprietje

Aanbevolen berichten

Zonder teletekst valt het niet op dat de VRT helemaal niet instaat is om een programma uit te zenden op de voorafgeplande uitzendtijd.

 

Kijk maar op dit overzicht van 16 mei 2016, geen programma begint op tijd.

Je moet maar gokken wanneer iets gaat starten, te vroeg of te laat.

 

Zo gaat het al jaren en jaren bij de VRT.

Nou dan is het voor samen met de teletekst, het einde voor de VRT.

 

Triest, dit was anders toen het nog BRT of BRTN heette.

 

post-38678-0-35532600-1464609854_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uiteindelijk is het ook zo: wat is er nog voor interessants te zien op de VRT?

Het journaal lijkt nergens op, 75% van de nieuwsfeiten gaat over het buitenland. Voor de zoveelste keer op een week horen dat er een aanslag in Irak geweest is... Erg, maar interesseert me niet.

De 999999999999999999999999999999999ste herhaling van de Kampioenen?

 

Ze zenden in Koppen een reportage uit over de energielabels van witgoedapparatuur. Interessant, maar blijkt een aangekochte reportage te zijn van Frankrijk...

 

Noem maar op. Nu Teletekst dan ook nog verdwijnt kan ik de VRT kanalen beter uit mijn tv wissen. Er is nu is niks meer aan.

Besparingen? Doek die zenders gewoon op, das ineens een besparing. Niemand heeft er nog wat aan.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk is het ook zo: wat is er nog voor interessants te zien op de VRT?

Het journaal lijkt nergens op, 75% van de nieuwsfeiten gaat over het buitenland. Voor de zoveelste keer op een week horen dat er een aanslag in Irak geweest is... Erg, maar interesseert me niet.

 

Komt omdat ze bij het journaal hopeloos achterop huppelen bij de radio die korter op de bal kan spelen, maar vooral ook op internet.

Alles wat je op het journaal hoort is dus gewoon wat beeldverslag bij wat je eerder die dag al kon vernemen.

 

Op termijn zie ik dat tv-journaal dan ook verdwijnen of fel ingekort worden, zo'n beetje duiding bij de belangrijkste nieuwsitems.

 

VRT heeft natuurlijk nog wel een groot marktaandeel bij de oudere Belg, die 'uit gewoonte' kijkt. Beste voorbeeld is dat als een match van de Rode Duivels op 2BE wordt geprogrammeerd, het kijkcijfer halveert tov dezelfde wedstrijd op Eén of Canvas.

 

Buiten de sport (en dan nog, ik verkies BBC voor het EK voetbal) hebben ze uiteindelijk nog maar één troef, dat is die soap die mijn vrouw top vindt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt omdat ze bij het journaal hopeloos achterop huppelen bij de radio die korter op de bal kan spelen, maar vooral ook op internet.

Alles wat je op het journaal hoort is dus gewoon wat beeldverslag bij wat je eerder die dag al kon vernemen.

 

Op termijn zie ik dat tv-journaal dan ook verdwijnen of fel ingekort worden, zo'n beetje duiding bij de belangrijkste nieuwsitems.

 

VRT heeft natuurlijk nog wel een groot marktaandeel bij de oudere Belg, die 'uit gewoonte' kijkt. Beste voorbeeld is dat als een match van de Rode Duivels op 2BE wordt geprogrammeerd, het kijkcijfer halveert tov dezelfde wedstrijd op Eén of Canvas.

 

Buiten de sport (en dan nog, ik verkies BBC voor het EK voetbal) hebben ze uiteindelijk nog maar één troef, dat is die soap die mijn vrouw top vindt :)

Ja en ik ben jammer genoeg één van die oudere Belgen en zo zijn er nog veel en vandaag is het over en uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil ik op zaterdagavond de voetbal volgen tijdens filmpje kijken (nu was dat tt599 in rechterbovenhoek scherm), dan zal ik andere oplossingen moeten zoeken, alle suggesties zijn welkom, zelf heb ik het nog niet gevonden, ondanks verwoede pogingen met mijn smart tv, als ik naar sporza app ga dan kan ik niet verder kijken naar film. Op tv Eén zijn geen reclames om even weg te zappen. Oh ja nog even dit, suggesties om met apps op smartphone hoeven niet, die heb ik niet.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben geld nodig, de kijker komt op het tweede plan,

 

Op maandag 22 april besliste de raad van bestuur van de VRT dat er tegen 2019 een nieuw omroepgebouw komt op de site aan de Reyerslaan in Brussel. Het oude gebouw is dringend aan vervanging toe. Ik ben tevreden dat de openbare omroep in Brussel blijft. Brussel is immers de hoofdstad van Vlaanderen, België en Europa. In de commissie Media ondervroeg ik minister Lieten over de motivering van deze beslissing en de kostprijs van de plannen. De realisatie van het nieuwe gebouw mag de begroting van de Vlaamse Regering niet belasten. De VRT moet in staat zijn de nieuwbouw te financieren met de verkoop van een aantal eigendommen op de site en met het geld dat wordt uitgespaard door de vermindering van de exploitatiekosten.

 

http://www.canvas.be/reyers-2020/waarom-een-nieuw-gebouw-voor-de-vrt

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de dag dat de VRT stopt met teletekst laat de Duitse omroep WDR zien dat zij haar teletekst verder uitbreidt en ombouwt.

 

Het tekent maar hoe belangrijk de VRT eigenlijk nieuwsgaring belangrijk vind. Niet dus.

 

De VRT verwijst naar bronnen waar je nieuws kunt vinden, ik weet er nog een paar voor de liefhebbers: www.svt.se www.dr.dk en www.nrk.no.

 

Mijn hemel pas was ergens in Nederland brand. Stond op de teletekst. Ik durf te wedden dat dit niet of nauwelijks gelezen wordt, of te laat via een website.

 

Maar de teletekst van de VRT is doelbewust versoberd en saai gemaakt. Zoveel pagina's zijn verdwenen, verkeerde doorverwijzing. Wat overigens net zo goed geld voor de NOS.

Kijk eens naar de teletekst service van de ARD. Wat zij voor nieuws en servicebod hebben. Zo kende ik die van de NOS ook (toen het nog proef heette).

Maar alles wordt maar soberder gemaakt, en dan komt de dag dat je het niet meer mist als het verdwijnt.

Afgelopen zondag stond de programma-inhoud van Buitenhof weer eens op de verkeerde pagina (220). Het was op Nederland 2 te zien en de medewerker had het voor het gemak maar weer eens op de actualiteitenpagina van Nederland 1 gebracht op pagina 220.

Ook de overzichtenpagina was niet bijgewerkt. Volgens mij moet dit zeker al om half zeven in de ochtend gebeuren maar was pas tegen twaalf.

 

Nee heb het niet bericht aan de NOS. Het is zo systematisch van de NOS dat het geen zin meer heeft. Dan maar kijken naar de ARD en ZDF tekst.

 

Oh ja, de BBC heeft dus wel een soort teletekst. Veel moderner en uitgebreider, het heet dus de Red Button.

 

 

Wat ook weer zo eigenaardig is dat ze in het land dus weer twee systemen hanteren. De ene gedeelte van het land heeft geen teletekst en het andere gedeelte van het land wel.

 

post-38678-0-18702600-1464814035_thumb.png

post-38678-0-05035800-1464814215_thumb.png

post-38678-0-03140800-1464814227_thumb.png

post-38678-0-16235000-1464814242_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die 40x25 characters doen pijn aan mijn ogen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vandaag bestede vanavond een item aan het verdwijnen van TT in Belgie, wat een amateuristisch gedoe daar zeg, 

 

Sjaak, hoe kom je er bij dat het amateuristisch zou zijn ? Ze konden zelfs foto's reproduceren, kijk maar:

http://www.canvas.be/video/de-ideale-wereld/voorjaar-2016/dinsdag-12-januari-2016/op-bezoek-bij-teletekst

  • Like 1

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beelden zeggen meer als woorden, dat maakt bovenstaand filmpje toch maar mooi duidelijk.

En het nieuws op de radio beluisteren de teletekst fans zeker nog in Morse code.

- . .-.. . - . -.- ... - / .. ... / -. .- / ...-- ----- / .--- .- .- .-. / . -.-. .... - / .- -.-. .... - . .-. .... .- .- .-.. -..

 

.... .. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig kunnen de meeste oudere Vlamingen nog een woordje Frans en kunnen we nu nog tt van La Une bekijken.Ook de NPO zendt nog tt uit, voor de rest is het behelpen, de storm zal wel overwaaien en komt er ergens iets anders waarover we kunnen klagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...