Ga naar inhoud


VRT stopt al op 1 juni met Teletekst


Sprietje

Aanbevolen berichten

de storm zal wel overwaaien en komt er ergens iets anders waarover we kunnen klagen.

Waarom schaft Vlaanderen dan gelijk niet de hele VRT af?

Er is immers al internet. Met  www.deredactie.be. Plus de Nederlandse tv. De klagers houden zich vanzelf wel weer stil.

 

(Hoewel: als ik het nieuws volg, zijn Vlamingen helemaal niet stil te krijgen, alleen gaan ze momenteel voor iets anders wekenlang de straat op. Niet eens tijd voor Teletekst.)  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is domweg geen alternatief, de teletekst in hbbtv is nog steeds teletekst maar dan een mooier jasje. Topics in categorieen gerangschikt en gevat in één regel, dat is teletekst. Nog steeds razend populair in Nederland, gelukkig maar.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar noem je wat: de VRT doet ook (nog) niks aan hbbtv. Ze sluiten de deuren van TT en verwijzen simpelweg naar een ander medium als alternatief.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Gelukkig kunnen de meeste oudere Vlamingen nog een woordje Frans en kunnen we nu nog tt van La Une bekijken.

Buiten de voetbaluitslagen en ander nieuws, staan ook de aankomst- en vertrektijden van Zaventem airport

vermeld op de TT-pagina's van de RTBF.

 

Satfeeds-DX

post-79750-0-59452200-1470340939.jpg

post-79750-0-43019400-1470340940.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het lijkt net een Commodore 64 computer uit 1892.

 

Sorry, 1982.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt net een Commodore 64 computer uit 1892.

 

Sorry, 1982.

 

ehhh 1992.

 

De techniek is betaald.

Teletekst is simpel, doeltreffend en overzichtelijk.

Ontdaan van alle franje in de berichtgeving bespaart het ook veel tijd en blijf je toch even snel op de hoogte.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas hebben ze op Ketnet TT helemaal stop gezet, ook de ondertiteling.

En dat is best jammer want dan moet de tv voor de kinderen steeds een pak luider...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mis de TT al.

 

Ben soms alleen geïnteresseerd in enkle de uitslag van iets.  vb. de uitslagen van de voetbalcompititie, of zoals nu de uitslagen van de tennis matchen in Rio.

Voorheen even op TT kijken en je was weer bij.

 

Nu mijn tablet erbij gepakt en de app van Sporza geopend.

Probeer maar eens met één of twee vegen en klikken daar de uitslagen te vinden die je interesseren.  Gaat niet is een heel gezoek.

 

Op de gewone PC website van Sporza  gaat het iets beter, maar ook niet vlot.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Teletekst is misschien ouderwets, maar zeker 's avonds als de TV aan staat, de snelste manier voor info.

 

Jammer dat ik geen screenshot kan maken van ARD Text via HbbTV, mooi om te zien, maar teletekst "normaal",

is het snelst.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hollands denken??? welke provincie bedoelt u

het Koninkrijk der Nederlanden

Nederland

 

goedkope sjacheraars

wij hebben geen TT nodig op VRT omdat in België geen doven en of slechthorende meer leven

die zijn allemaal adequaat geholpen door Charles Michel of minstens verdreven uit het Land

 

de status van het volk en dus wie wanneer TT nodig heeft is UW Probleem

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht dat de VRT Hollands denkt en haar publiek zijn toevlucht wil laten nemen naar de NPO TT. :angry:​ 

 

Je mag slechts één keer raden waar ik gisteren de uitslagen gevonden heb.  Het staat hierboven geciteerd.

 

Willy

 

PS:  Ja, TT is ouderwets, maar de nieuwerwetse vervanging is onbruikbaar.

aangepast door Kabeltje87
  • Like 1

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boh ik weet het niet hoor...

 

Ik zit voor het moment aan de costa blanca en word s'ochtends wakker met vrt radio 1 op mijn smartphone. Terwijl mijn vrouwtje haar eitjes haalt aan het hotelbuffet, check ik even via de app 'de redactie' op dezelfde smartphone wat er vannacht is gebeurd in Rio. Op dit moment (17u) kijk ik via tdp hd naar het damesturnen. Straks kijk ik op mijn tablet via de vtm app naar het Belgisch voetbal in Stadion. Tussendoor zwembad en strand. Zoooo erg is het toch allemaal niet. Er zijn veel ergere dingen in het leven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een medium die voor en tegenstanders verdelen . De jongere generatie groeit op met die smartphone heisa en weet van niets anders TT is aan hen niet besteed. Echter voor de oudere generatie was TT een openbaring en wie die niet gebruikte was ouderwets, stilaan kwamen er nieuwe technologieën en TT raakte stilaan op de achtergrond en voorbijgestreefd. Maar dat wil daarom nog niet zeggen om dit zo maar weg te kieperen, hierbij zet men een hele generatie buitenspel, die wel al computer gebruikt, maar echt geen interesse heeft in dat smartphone wereldje. Het gaat nog jaren duren eer al de heisa is gaan liggen en wedden dat de smartphone generatie tegen dan een nog groter probleem zal kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...