Ga naar inhoud


VRT stopt al op 1 juni met Teletekst


Sprietje

Aanbevolen berichten

Als al die regionale "möchte-gern" zenders nou eens in een carussel systeem op één transponder gingen uitzenden.

Dan moet je eens kijken wat je kunt uitsparen. In plaats van uren lang naar Sjaak de platendraaier te moeten kijken die je ook al op een radio transponder kunt horen.

 

De teletext redaktie van zo´n zender is helemaal niet duur. Één of 2 MAVO grieten en meer kost het niet.

Ja Drs. Ijzerbout daarin heb je groot gelijk, maar niet alleen de regionalen doen dit, Q Music in Vlaanderen doet dit ook, is er daar dan echt een publiek voor om geheel de dag op die dj's, hun gezicht te kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is het nou werkelijk zo moeilijk om via een tooltje het internetnieuws om te zetten voor teletekst, daar is toch helemaal geen teletekst redactie voor nodig?

 

 

Denk je dat er zonder "TT redactie" geen nieuwsredactie meer nodig is?

Ik denk dat TT naar verhouding slechts een paar centen extra kost.  En als je ziet hoeveel gebruik ervan wordt gemaakt, dan zijn er m.i. in omroepland wel andere zaken waarop bezuinigd kan worden.  

 

Ik maak ook regelmatig gebruik van de VRT TT, zeker in de huidige, woelige tijden. Ik vind de beslissing van de VRT daarom onbegrijpelijk.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Drs. Ijzerbout daarin heb je groot gelijk, maar niet alleen de regionalen doen dit, Q Music in Vlaanderen doet dit ook, is er daar dan echt een publiek voor om geheel de dag op die dj's, hun gezicht te kijken?

Beetje top offic, maar wel eens meegekeken bij iemand analoog, en nu en dan, tonen ze ook de clip die ze op de radio laten horen, dan op dit kanaal. 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

zo lang als het duurde was het leuk

en we gaan gelukkig verder met ondertitels voor de ouderen heel belangrijk 888

{ voor de belgen zijn dat vijf zinnen later en compleet onbegrijpelijk in de context van de uitgezonden beelden }

 

teletekst was informatie over alle belangrijke nieuws topics; weer verkeer reizen programma 

Ook als de andere opties voor informatie inwinnen uitgevallen waren kon je teletekst vinden

 

krijgen we er een gratis informatie dienst voor terug?

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste jaren ging het al mis op VRT Teletekst, keek je bij 101 en ze verwezen je naar bijv. 186, stond er heel iets anders en het bedoelde ontbrak totaal.

 

Als ze nog meer willen/moeten bezuinigen, dan dat 3e net weg.

-  's morgens op één doorgifte van een radiozender, ofwel "kijkradio". Pas om 13.00 u. beginnen ze pas echt.

-  Cavas, drie vierde van de tijd een "rolkrant" zo als de Vlamingen dat noemen.

-  Ketnet stopt 's avonds al vroeg.

 

Voeg laatste twee weer bij elkaar en ze sparen bandbreedte uit op kabel, satelliet en landzenders.

Nu is NL misschien al niet ideaal, maar de VRT, lijkt wel uit een ontwikkelingsland te komen.

Dan staat Turkije er beter voor, alleen al op sat. rond de 400 zenders, landelijk en lokaal, van de laatste zijn er heel veel,

maar niet allen op sat.

 

Of dit ook je meug is, dat is wel weer een ander verhaal.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het  einde nadert en ik leg er mij bij neer. De tv avond zal er dan als volgt uitzien,tv kijken en op de salontafel de laptop in stand by, wil ik tijdens tv kijken iets checken dan kan ik dat dan doen, TT was handiger maar zal niet anders kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je nog een hdmi ingang op je tv hebt kan je overwegen er een computer hdmi stick op aan te sluiten.

Je hebt dan een hele slimme smart tv ter beschikking.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betreur het ook zeer, dat VRT met teletext stopt.

En dat het verouderd is, is onzin... informatie = informatie. Actuele nieuws is nieuws.

 

TT werkt simpel en het is beproefd. Met name voor ouderen en mensen met een beperking is het juist een waardevolle aanvulling op tv kijken.

 

Maar tsja... geld... 'de teletext redactie kost zoveel'. Daar valt weinig tegen in te brengen. Maar zeg dan ook gewoon de waarheid!

 

Ik vind de oplossing van Dr. IJzerbout een goeie! Misschien dat je een gezamelijke TT redactie moet hebben.

Misschien zou het een soort van wikipedia/opensource redactie moeten zijn. Als een soort vrij kanaal...

 

Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de VRT ook onderzocht hoeveel TT-gebruik er is?

Ik kan me niet voorstellen dat een bezuiniging op de meerkosten van TT zoveel hout snijdt als je er toch al een volledige nieuwsredactie op na houdt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Totaal TV is het volgende te lezen:

 

De Vlaamse publieke omroep VRT trekt eind dit jaar de stekker uit Teletekst. Vanaf 1 juni worden al geen pagina's meer ververst. Ondertiteling op pagina 888 blijft wel bestaan.

 

Na het afsluiten van de nieuwe beheersovereenkomst, waarin Teletekst niet langer als opdracht staat, besliste VRT om de dienst definitief af te bouwen. De middelen die vrijkomen, worden ingezet voor het verder ontwikkelen van andere nieuwskanalen.

 

de VRT heeft enkel een plicht gehad en geen roeping :grin:

 

als andere nieuwskanalen nu verder ontwikkeld worden, is de hoop dat we daar ook ooit nog eens wat van te zien krijgen

ontwikkelen en iets tonen is niet hetzelfde in medialand

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de gebeurtenissen in België de afgelopen maanden lijkt me het maximaal informeren van de bevolking toch wel de primaire taak van de VRT. En dan gaan we millimeteren over de rol van TT?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

je bent niet duidelijk Eduard07

wie millimetert 1 op 1000

de VRT trekt de stekker omdat (ik schreef het) beheersovereenkomst gewijzigd is.

Het lijkt er dus op dat de VRT geen centimeter meer wil doen dan daar in staat, toch? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...