Ga naar inhoud


Problemen met Vlaamse zenders


durumke

Aanbevolen berichten

Bij bericht plaatsen gebruik je "volledige editor", (staat naast bericht plaatsen). Als je hierop klikt zie je groot scherm met links onder  "bijlagen toevoegen"

 Bladeren

Hierop klikken en je kan een foto bijvoegen. Wil je zeker zijn dat alles in orde is dan kan je nog onderaan op voorvertoning bericht klikken.

Veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste durumke

Volgens mij zie ik iets grandioos fout staan op de foto's die je genomen hebt.
Op de foto in bericht 17 kijken de lnb's 70-75% van de schotelhoogte terwijl dit op 40% van de schotelhoogte moet zijn.
Als ik de foto in bericht 19 en bericht 22 kijk zie ik dat de verloopring 23/40mm bijna voor de helft uit de lnb-klem steekt. Dit geeft de mogelijkheid dat de triple-lnb in een heel andere richting gezet kan worden dan de bedoeling is.
Als de (triple)lnb zo hoog op de schotel gericht is, krijg je maar een deel van het signaal van de schotel omdat hij helemaal over de schotel heen kijkt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffffffffffffff, na lang zoeken en de lndb eruit gehaald, wat aan gekuist, de houder, dat zwarte plastiek, naar beneden gezet, is nu eindelijk alles in orde.

 

Aan iedereen vriendelijk dank voor de goede raad. Speciaal voor Astro Iris ;)

 

Nu weet ik wat te doen bij een volgende installatie als er eens iets stuk moest zijn of vervangen moet worden. Who knows.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik het nu goed durumke dat nadat je de verloopring mooi in het midden van de lnb-klem hebt gezet waardoor de lnb's minder hoog op de schotel gericht waren je probleem opgelost was.
Ik adviseer je om nog eens met de triple-lnb te schuiven zodat je optimaal signaal hebt, dus even wat dichter naar de schotel en wat verder van de schotel totdat je maximale signaalkwaliteit hebt.
Ik wil met alle plezier nog even de exacte schuinte van de triple-lnb voor je uitrekenen als ik weet in welke plaats of regio (straal van maximaal 25km) je woont.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit ervaring:

 

(ook) De Triple lnb maximum naar de td64 schotel toe schuiven, daarna roteren voor max. kwaliteit ...

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal wat je schrijft maar het is geen Triax TD64 maar een SAB of een Inverto schotel. Ik weet niet of het bij die schotels ook van toepassing is dat je ze zo dicht mogelijk naar de schotel moet zetten.
Bij een Triax 64 is de lnb-arm 10mm te lang.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...