Ga naar inhoud


VU+Solo4K welke LNB configuratie is het best


Esco

Aanbevolen berichten

Wat betreft de remote fallback tuner: http://forums.openpli.org/topic/36788-remote-fallback-tuner/

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@ ceesv

Heb intussen veel gelezen over diverse technische termen die hier (en op andere fora) gebruikt worden.

Onder andere mijn vraag over remote fallback tuners is daardoor beantwoord.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Canaldigitaal heeft het aantal zenders wat tegelijk gedecodeerd kan worden begrensd op 4 standaard programma's.

Er zijn een beperkt aantal zenders die dubbel tellen.

Wanneer je er daarvan een aan het opnemen bent kan je dus nog maar 3 zenders tegelijk decoderen.

 

Twee vragen:

* Maakt het nog wat uit of het HD zenders zijn of niet?

* En hoe kan je weten welke zenders dubbel tellen?

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Dat testen kan ik nalaten, daar is hier al genoeg over gelezen.

Ik zie mijn kaart niet graag in de strafmode schieten.

 

Twee vragen:

* Betekent dat als even niet oplet met opnames in de timer programmeren en bijvoorbeeld enkele programma's overlappen zonder dat je er erg in hebt en stel even dat je daardoor op 5 of meer opnames gelijktijdig zit dat je kaart in de strafmode schiet?

* En wat is de strafmode?  Word je kaart waardeloos?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je meer zenders probeert te decoderen als de kaart is toegestaan zal je kaart in de strafmode gaan.

Je beeld wordt na verloop van tijd zwart, de kaart stopt met decoderen.

 

Langere tijd de kaart op een zender afstemmen en niet meer aankomen reset de kaart en kan je weer kijken.

er zijn enkele thema zenders die voor 2 gewone zenders tellen bij het decoderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even ter herinnering ik wil dus twee nieuwe ontvangers aan schaffen. Voor die in de huiskamer dacht ik aan een VU+Solo4k en voor op de slaapkamer een wat eenvoudigere twin tuner. Beide met Canadigitaal kaarten. Nu ik dankzij de reacties iets meer thuis raak in de materie begin ik te twijfelen of VU+Solo4K een zinvolle keuze is voor wat betreft mijn wens om met de twee gezamenlijke ontvangers zo veel mogelijk zenders, (Let wel ik bedoel Canaldigitaal gecodeerde zenders!)  op te kunnen nemen. Hierbij is in acht te nemen dat ik de VU+Solo4K zo aan zou sluiten zoals aanbevolen word via Unicable. Met Unicable kan deze ontvanger 24 zenders (ongecodeerde neem ik aan!) tegelijk op nemen. Maar de restrictie zit er in dat Canaldigitaal niet meer dan 3 of 4 opnames/kijken tegelijk toestaat per kaart. Met andere woorden kan ik met één VU+Solo4K en een VU+Solo2 HD twin gezamelijk meer zenders op nemen als met twee VU+Solo2 HD twin ontvangers? Ofwel maakt het door die restrictie van Canaldigitaal niets uit welke van de twee configuraties ik neem omdat de bottleneck bij de kaarten zit?

 

Ik schets hierboven de volledige gewenste situatie voor alle duidelijkheid (ook gezien het Unicable verhaal) maar misschien kan de vraag vereenvoudigd worden tot kan een VU+Solo4K meer Canaldigitaal gecodeerde zenders tegelijkertijd opnemen als een VU+Solo2 HD twin?

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

de vraag kan inderdaad simpel beantwoord worden...

 

zodra u verschillende zenders met een unieke SID ( Station-Identifyer) wordt het kaartje eigenlijk al kritisch overbelast

Film1 HD bijvoorbeeld geld voor 2x SID dus blijft enkel nog OVER: 2 SID van de 4

afhankelijk van de zender die je dan onafhankelijk wilt bekijken gaat wederom de teller van start (extreem simpel gesteld)

kijk je nogmaals FOX HD op een andere tuner is onmiddelijk de rest opgebruikt van de 4SID

 

ergo, je kunt maar twee zenders opnemen en niets anders meer kijken

 

dus het gaat niet eens over een SOLO 4K het gaat over de maximale hoeveelheid verschillende SID's die verbruikt worden

aangepast door Tonskidutch

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee vragen:

* Maakt het nog wat uit of het HD zenders zijn of niet?

* En hoe kan je weten welke zenders dubbel tellen?

 

Het maakt niet uit of een zender HD is of niet, maar welke zenders dubbel tellen en welke niet zou ik ook graag willen weten.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit even mee te lezen, maar als ik het er zo uithaal, klopt het dat de CI gecodeerde zenders slechts 1 SID nodig hebben en CI+ gecodeerde zenders 2 CID nodig hebben?

 

4 SID gedeeld door het aantal SID kanalen is het maximum voor het gebruik?

 

Voorbeeld:

 

NPO1 + RTL4 + SBS6 + MTV = 4 SID werkt wel?

 

NPO1 + Film1 + SBS6 = 4 SID werkt wel?

 

NPO1 + Film1 + SBS6 + MTV = 5 SID wat dus niet gaat werken?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit even mee te lezen, maar als ik het er zo uithaal, klopt het dat de CI gecodeerde zenders slechts 1 SID nodig hebben en CI+ gecodeerde zenders 2 CID nodig hebben?

 

4 SID gedeeld door het aantal SID kanalen is het maximum voor het gebruik?

 

Voorbeeld:

 

NPO1 + RTL4 + SBS6 + MTV = 4 SID werkt wel?

 

NPO1 + Film1 + SBS6 = 4 SID werkt wel?

 

NPO1 + Film1 + SBS6 + MTV = 5 SID wat dus niet gaat werken?

 

Waar haal je dat vandaan en wat zijn dan CI en CI+ gecodeerde zenders?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar haal je dat vandaan en wat zijn dan CI en CI+ gecodeerde zenders?

 

Ik gokte wat met de SID, neem aan dat de niet CI+ gecodeerde zenders slechts 1 SID hebben, klopt dat of zit ik er totaal naast?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn bij Canaldigitaal geen CI+ gecodeerde zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de vraag kan inderdaad simpel beantwoord worden...

 

zodra u verschillende zenders met een unieke SID ( Station-Identifyer) wordt het kaartje eigenlijk al kritisch overbelast

Film1 HD bijvoorbeeld geld voor 2x SID dus blijft enkel nog OVER: 2 SID van de 4

afhankelijk van de zender die je dan onafhankelijk wilt bekijken gaat wederom de teller van start (extreem simpel gesteld)

kijk je nogmaals FOX HD op een andere tuner is onmiddelijk de rest opgebruikt van de 4SID

 

ergo, je kunt maar twee zenders opnemen en niets anders meer kijken

 

dus het gaat niet eens over een SOLO 4K het gaat over de maximale hoeveelheid verschillende SID's die verbruikt worden

 

Het lijkt er op dat deze vraag van mij en inmiddels ook van  Alex1970 en ilseonline beantwoord kan worden door Tonskidutch, zie bovenstaand citaat met voorbeelden van twee zenders die 2 SID in beslag nemen? Dat heeft hij lijkt mij toch ergens van.

Dus wachten we even af hij (of iemand anders) met de informatie komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja als je heel goed de oscam webinterface bekijkt tijdens het heen en weer zappen

en als je tegelijk opnames maakt op een tweede tuner of via webinterface (hetgeen ook dan geldt als de derde of meervoudige SID)

 

ik schrijf daarover al jaren, en kan nog steeds niet tot een andere conclusie komen

op een transponder met dezelfde SID kon je een paar opnames starten

het herindelen met nieuwe SID betekend dat er veel striktere belemmeringen gelden voor die ene Kaart

als je maar 4SID ter beschikking hebt ben je snel uitgepraat...

aangepast door Tonskidutch

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het hele verhaal van CI en CI+ heeft er niets mee te maken?

 

Als ik het goed begrijp ligt het aan het aantal SID's dat een zender gebruikt zodat je met de rest eventueel een andere zender kan bekijken?

 

Ik dacht altijd dat een zender 1 SID gebruikte, maar dat wisselt dus per zender?

 

Zo ja, is dat een soort beveiliging tegen interne cardsharing zodat het aantal zenders binnenshuis beperkt blijft?

 

Wat als je de ene zender gecodeerd opneemt en later decodeert om er naar te kunnen kijken dan wel in een bestand om te zetten, werkt dat beide dan ook?

 

Of zit ik nu totale onzin te schrijven?

 

Indien ja, dan begrijp ik het nog steeds niet.

 

Of moet ik hier een nieuw topic over openen?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als voor ilseonline is het voor mij ook nog niet duidelijk. Een nieuw topic openen lijkt mij niet nodig omdat ik als topic-opener dit soort informatie ook nodig heb voor het bepalen van mijn configuratie (en wat wel en niet te kopen) van mijn twee nieuw aan te schaffen ontvangers waarvan als het goed uit valt een n'  VU+Solo4K word.

Dus wacht ik even af wat de antwoorden op de vragen van ilseonline worden.

 

Verder zou ik graag wat informatie hebben over de transponders of misschien moet ik Kwadranten zeggen van Astra3 met een overzicht van de Nederlandse (Canaldigitaal) zenders.

Als voorbeeld heb ik 2 overzichten bijgevoegd van Astra1 met de Duitse (zender) Kwadranten ofwel Ebenen zoals zij dat noemen.

In zo'n overzicht kun je zien welke zenders in hetzelfde kwadrant zitten. Het aantal tegelijkertijd te kijken/opnemen zenders hangt af of ze wel of niet in hetzelfde kwadrant zitten, ofwel samen in een kwadrant zitten. Vooral als je maar een of twee 'normale' tuners hebt.

 

In het 1e plaatje (beetje vaag geworden met kopiëren) zie je alle zenders verdeeld over de 4 kwadranten.

In het 2e plaatje zie wat je met een VU+Solo4K met zijn standaard aanwezige 2   FBC tuners tegelijkertijd kan kijken/opnemen. In dit voorbeeld (2e plaatje) 13 HD zenders verdeeld over 3 kwadranten.

 

Van Astra3 heb ik dat, (ongeveer zoiets als het eerste plaatje en dan met de Nederlandse zenders) nergens kunnen vinden.

 

Astra-19.2-Grad-Ost-Auswahl2-210x550.jpg

Astra-192-Grad-Ost-ein-JASS-Anschluss-35

aangepast door Esco
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...