Ga naar inhoud


VU+Solo4K welke LNB configuratie is het best


Esco

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Een nieuw topic openen lijkt mij een goed idee. Topic is gestart met de vraag over hoe je lnb's moet configureren en we hebben het ook al over encryptie gehad. Graag per vraag een eigen topic want anders wordt het een bende.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

DE VU+ SOLO 4K heeft standaard een twin DVB-S2 tuner die dus zeer zeker met 2 Coax kabels naar de Twin - LNB wil aangesloten worden.

 

een quatro met een kabel, uit youtube zal wel maar dat geloof je toch zelve niet

bovendien zijn die transponders dan allemaal FTA

want met een CanalDIGITAAL abonnement zal je dat zeer zeker niet gaan lukken  <> die laten maar 2 tegelijk toe om kijken en/of opnemen

 

bovendien werkt de CanalDIGITAAL abo-Smartcard enkel op Oscam softcam

en als straks CI+ actief wordt zul je een CI+ Cam moeten gaan gebruiken die enkele één opname of kijken toestaat.

 

en dat, het actief worden van CI+, is dan ook het einde van alle andere Enigma2 receivers.

 

Ik vermelde de Smartcard problematiek omdat deze problematiek veel meer uw plan om meerdere tuners te gaan gebruiken om zeep helpt.

 

De voorkeur voor de Unicable LNB's met unicable stacked switches of een Multiswitch met normale Quatro LNB's is een kosten kwestie en kabelspagetti.

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

Ja dat begrijp ik goed dat jij de smartcardproblematiek om die reden noemde. Waarom moderator wiz dat anders ziet is mij een raadsel want inderdaad staat of valt het ene met het andere. Door jou info daarover weet ik nu dat het veel minder aantrekkelijk is om een VU+Solo4K te kopen met als argument dat hij zoals in mijn voorbeeld met gemak 13 Duitse zenders (en in de praktijk veel meer) kan opnemen van Astra1. Door de informatie die jij gaf over de beperkingen van de Canaldigitaal smartcard word het een heel ander verhaal.

Nu de vragen van ilseonline die hier op mijn vragen aansloten in en ander topic geplaatst moeten worden word deze gecombineerde informatie uit elkaar getrokken. Jammer. Dan maar heen en weer tussen de topics door zien te fietsen.

Wat de LNB,s betreft.

* Het kan toch ook eenvoudiger met Unicable. Bijvoorbeeld iedere ontvanger zijn eigen schotel met daarin voor de VU+Solo4K slecht een simpele Unicable LNB, bijvoorbeeld deze: Inverto Black Unicable Quad IDLP-QUDL42-UNI2L-1PP zonder switches met slecht een coax naar de VU+Solo4k. Dus geen kabelspagetti?

* En voor de andere twinontvanger een twin DUO LNB met twee coax?

 

* Heeft nog iemand de informatie waarnaar ik ik vroeg in bijdrage 30 namelijk een overzicht van kwadranten en transponders van Astra3 voor de nederlandse zenders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die 4k heeft geen unicable tuners, maar FBC (full band capable) tuners. Unicable is een heel ander protocol waarmee je als je unicable lnb's gebruikt meerdere tuners op een lnb kan aansluiten met slechts 1 kabel.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wiz

zucht....ja dat zeg ik toch al de hele tijd dat je met één unicable LNB (en niet zoals jij zegt Unicable LNB's / geen meervoud dus) een ontvanger kan aan sluiten.

De VU+Solo4K is wel degelijk op één enkele Unicable LNB aan te sluiten met één coaxkabel op slechts alleen de eerste tuner. Intern verwijs je de overige 7 virtuele tuners b,c,d,e,f,g,h  naar tuner a en je hebt dan 8 tuners.

In het schema hierboven moet je Unicable Reciever 1 als de VU+Solo4K zien en de rest weg laten, zo simpel is het.

Ik krijg hier soms uitleg van personen hoe de VU+Solo4K wel of niet aan te sluiten van mensen die het zelf totaal niet weten. Maar gelukkig ook af en toe (zelden) ook van die het wel weten.

Dit komt mede door de nieuwe nogal onbekende techniek van die FBC (full band capable) tuners.

Ook het Unicable principe met één enkele 'speciale'  Unicable LNB is in Nederland vrij onbekend. Je kunt dat alleen al zien aan het gegeven dat ze bij veel satellietboeren niet eens te koop zijn en ze er ook niets van af weten.

Beter is het voor informatie op Duitse sites te kijken wat ik dus veel doe.

Voor de informatie hoe het te cofigureren in combinatie met Canaldigitaal, Smartcard, Nederlandse zenders, Astra 3 indeling wat betreft Kwadranten en transponders moet ik echter met Nederlanders communiceren want daar weten de Duitsers logischerwijze niets (of weinig) van af.

Ja wiz, deze gecombineerde info is allemaal belangrijk om te weten of het zin heeft om VU+Solo4K aan te schaffen onder andere ivm. hoeveel kanalen je tegelijkertijd kunt op nemen. 

Daarom vond ik het ook jammer dat je vond dat ilseonline naar een apart topic moest want "haar" vragen sloten aan bij wat ik graag wil weten. Oké genoeg gezeurd : :D

 

Als iemand weet hoe op Astra3 de indeling van de kwadranten en Transponders er uit ziet`dan graag. Zie mijn eerdere post nummer 30.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Esco,

zuchten behoord niet echt tot de antwoorden en of repliek

 

ik ben blij dat je het principe begrepen hebt hetgeen ik als link eerder schreef als optie.

Het principe van de kwadranten en transponders is natuurlijk al veel eerder aan de orde geweest wegens het meervoudig kunnen opnemen.

{ elke vorm van vraag is dus in de zoekfunktie denkbaar }

En dus is dat ook terug te vinden op sat4all, bovendien moet je gewoon voor alles aan zenders op 23,5 Oost eens op kingofsat.net bekijken.

 

Mede wegens het feit dat Knaldiguttal elke zoveel weken weer verstoppertje speelt en weer een nieuwe zender en transponder indeling aangegaan is zul je telkens moeten bijstellen en ook vaak moeten scannen naar de nieuwe frequenties. (fastscan is voor de meesten een begrip)

 

ciao ciao

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

bedankt voor de tips.

Ben nu al enige tijd aan het zoeken en kijken. Zoekfunctie is inderdaad handig. Zal wel pech hebben of niet in de juiste hoekjes zoeken maar een overzicht c.q.. schema van de Astra3 met indeling van de kwadranten en Transponders wbt. de CD kanalen. kingofsat.net geeft ook niet zo'n overzicht. Ik ga nog door met zoeken maar als iemand nog tips of links heeft graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel ik gebruik de VU+Solo4K als hoofdSTB verbonden met een 2e STB via LAN.

Wensen zijn:

* Ik wil de HD van de hoofdSTB kunnen benaderen met de 2eSTB om opnames die daar op staan af te afspelen.

* Wil timer opnamen kunnen programmeren vanuit de hoofdSTB op de 2eSTB.

* Moet ik daarvoor (bij voorkeur) twee dezelfde merken STB's hebben.

* Moeten het wel beide (bij voorkeur) Enigma2 STB's zijn?

* Moet er dan op beide dezelfde Image op staan?

* Welke image is daar het geschiktst voor?

* Kan bijvoorbeeld naast een Vu+Solo4K als hoofdSTB als 2e STB een Xtrend ET-9500 of  een Gigablue Quad Plus functioneren?

* Alle ideeën tips zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met een Vu Solo 4K kan je via de web interface alles bedienen onafhankelijk van of die stand-by staat of wakker is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een Vu Solo 4K kan je via de web interface alles bedienen onafhankelijk van of die stand-by staat of wakker is.

Ja maar de vraag was of ik met,  dus vanaf,  de 2e ontvanger in mijn voorbeeld een Xtrend ET 9500 de Vu+Solo4K kan laten ontwaken uit zijn stand-by stand? Of bedoelde je dat met je antwoord dat dit kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 om wat te doen

hoezo ontwaken

 

je hebt deep sleep en je hebt stand by

 

deep sleep is de minst actieve status die puur voor timer opnamen gedacht is

 

stand by is de eerst volgende waar enkel beeld uitvoer en osd uitgeschakeld zijn maar alle andere functies zijn mogelijk

zo ook fallback tuner of streamen naar pC

 

wake on LAN is iets ander en kan enkel met de DUO2

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Een nieuw topic openen lijkt mij een goed idee. Topic is gestart met de vraag over hoe je lnb's moet configureren en we hebben het ook al over encryptie gehad. Graag per vraag een eigen topic want anders wordt het een bende.

 

@ Wiz   post nr. 29 en 31

 

waar is dat nieuwe topic geplaatst van Iseonline?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...