Jump to content

IPTV met een AndroidTV

el canario
 Share

Go to solution Solved by Michel,

Recommended Posts

Ik overweeg een TV aan te schaffen met AndroidTV, bijvoorbeeld een Philips PFK6500/12. Heeft iemand ervaring met het lokaal streamen van IPTV met dit soort TVs? Zijn er IPTV apps beschikbaar voor dergelijke TVs die met een kanalenlijst.m3u kunnen werken? De kanalen lijst genereer ik met een handig programmatje 'Enigma-TV IPTV Generator'.

De bedoeling is het streamen van kanalen van mijn satellietontvanger via het lokale netwerk naar de TV zoals dat werkt met apps als 'IPTV-Pro'. Dit werkt prima met een tablet en met een telefoon. (SD op de Nexus 7 2de generatie, SD en HD feilloos op de Nexus 5x) en ik vroeg me af of een TV met AndroidTV dit ook zou kunnen. Heeft iemand ervaring hiermee? 

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Is je tv versleten/stuk? Je zou ook gewoon een android box bij je tv kunnen plaatsen, en aansluiten op een hdmi ingang en op internet. Je hebt dan wel een extra ab bij je tv liggen.

Ontvangst hotbird met tivusat kaart via de vu zero 4K.cd riant (tijdelijk enkel de tv app).tvv sat en antenner via tv. telenet met de telenet box, en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ (tv met een kaartje).Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Is je tv versleten/stuk? Je zou ook gewoon een android box bij je tv kunnen plaatsen, en aansluiten op een hdmi ingang en op internet. Je hebt dan wel een extra ab bij je tv liggen.

Bedankt voor je reactie, maar de bedoeling is nou net om geen extra apparatuur erbij te hebben. 

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Een vervolgvraag: werkt Kodi goed op Philips tv's met Android TV? Binnen Kodi kan ik dan de IPTV add-on gebruiken neem ik aan(?).

Iemand ervaring??

Hoi,

ik heb deze tv.

De apps die je kan downloaden zijn beperkt.

Kodi kan je installeren, maar ik heb nog geen werkende streams kunnen downloaden.

Ik heb een app gevonden waarmee ik mijn dreambox kan bedienen en laten streamen naar de tv.

Echter kan je maar vijf keer van stream veranderen of je moet de app kopen.

Opgenomen bestanden kan je er volgens mijn niet mee afspelen.

je kan wel via een omweg streamen.

er zijn apps voor op je tablet of smartphone. Via een omweggetje  langs je tablet kan je zo wel naar de tv streamen.

You tube werkt feilloos.

Bestanden en films afspelen van je nas lukt ook nog wel, maar om mijn dreamboxte mounten, daar ben ik nog niet in gelukt.

mvg

dreambox8000 ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2

• Beheerders
  • Solution

Zelf heb ik ook een Android TV (Sony) en draai daar probleemloos kodi 16 op.

Streamen is daarmee ook geen probleem. Ik stream o.a. vanuit mijn enigma2 box met de vu+ plug-in.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Zelf heb ik ook een Android TV (Sony) en draai daar probleemloos kodi 16 op.

Streamen is daarmee ook geen probleem. Ik stream o.a. vanuit mijn enigma2 box met de vu+ plug-in.

Ik lees echter nogal wat negatieve reacties over Kodi op Philips tv's met AndroidTV, terwijl Sony alleen wat grotere tv's met Android heeft op dit moment; ik zoek een 32 inch tv.

Wellicht toch maar een Android TV Box of stick overwegen. Of een sat receiver zoals de Vu+Zero die gemakkelijk met IPTV streams om zal kunnen gaan.

Edited by el canario

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By cookie monster
      Mijn Octagon sf8008 via mijn tablet bekijken , kan dit , en mag dit ??
      Ik vond via goegel wel iets ivm VU+ (sat4all) , maar of dit kan helpen ??
      Ik zie 2 mogelijkheden !! Draadloos , via zo'n 2,4 ghz video ,
      Marmitek Digital TV Anywhere , die heb ik nog ergens liggen !!
      Maar hoe moet je zoiets aansluiten op een tablet ?? (niet handig lijkt me)
      Of kan ik de octagon streamen naar mijn tablet en/of naar mijn TV in de woonkamer ??
      (Als het wettelijk niet mag , einde verhaal !!)
      Anders moet ik weeral gaten gaan boren , dan begint het hier op emmentaler te lijken 😱

Mercikes alvast 🙂
    • By Skysurfer
      Ik heb een Philips tv 48pfs8209 waarvan de software niet goed meer werkt. Hij springt in het menu steeds naar de verbindingsinstellingen en blijft dat doen als in een loop. Ik heb de firmware op een usb stick maar kan het niet opnieuw installeren omdat dezelfde firmware er al op staat. Is dit niet op enige manier te overschrijven?
    • By digitaal kijker
      weet er al iemand wat er gebeurd met de BBC 1 en 2 zenders in de Benelux na 1 januari 2021 door de Brexit, is er al nieuws geweten daaromtrent en niet de aannames van dat ene Nederlandse blad met site  
      normaal gezien hebben deze zenders enkel uitzendrechten voor de UK vanaf 1 januari, heb al gezocht bij de providers in belgie bv en daar melden ze enkel dat je niet meer naar je opnames en live tv kan kijken via de app en online van bv telenet in de uk en Ierland vanaf 1 januari, meer info hebben ze nog niet gemeld.
    • By Rivellino
      De TV van mijn schoonmoeder (Loewe  xelos 37 sl) werkt niet meer naar tevredenheid.
      De TV is sinds een jaar aangesloten op een Ziggo media-box. Daarvoor gebruikte ze alleen de CI+ module in de TV.  
      Ik ben aan het rondkijken naar een goede vervanger (van de TV).

De keuze is overweldigend. Ik denk aan een TV met de volgende eigenschappen:
      - schermdiagonaal: 43 inch (lijkt mij voldoende voor de seniorenflat).
      - eenvoudige bediening, liefst met één afstandsbediening. 
      - internet functies zal ze niet gebruiken, 
      - opnemen van programma's is niet nodig.
      - Het geluid van de TV moet voldoende zijn, geen koppeling aan externe audio-apparatuur.

Bij een eerste verkenning zie ik bijv. de LG 43UM7400PLB Zwart.

Ik ontvang graag hints en tips van jullie.
    • By Orgeldandri
      Ik kom via Facebook in contact met deze link.
      http://www.lockdowntv.be/wie-zijn-wij/

Iemand die het kent? 
      Beweert volstrekt legaal te zijn.

Wie weet meer?
    • By Juultje
      Ik zoek de zender Goldstar TV. Dit is een duitse muziek zender. Ik zie dat hij via duitsland wel te krijgen is, maar zodra ik verder wil gaan, zegt hij iets niet voor deze regio. Dat is Nederland. Is het mogelijk om het toch te huren via duitsland op mijn formuler z8 of via app naar mijn tv. Bijv naar mijn chromecast. Ik heb geen satelliet meer. Dus moet echt via het internet gaan 
    • By klinker
      Ik heb een Philips smart tv en wil daar een iptv app op hebben welke app werkt het beste en hoe krijg ik hem ingesteld  op mijn tv 

Gr klinker
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.