Ga naar inhoud


probleem met instelling van Astra 3


ontvangst

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Als ik dit via antenne instellen, dan naar positioner waar diseqs 1.2 staat, probeer te wijzigen heb ik of uit of usals als mogelijkheid

dus hoe wijzig diseqc 1.2  naar diseqc 1.0

Diseqc 1.2 op uit zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat je coaxkabel hebt met een middenader van ijzerdraad met een heel dun laagje koper van een paar micron er op.
Deze coax geeft te veel verliezen om de lnb's en diseqc-switches van voldoende spanning te voorzien.
Je schrijft dat je de zenders NPO 1HD, NPO3 HD, NET5 HD, VERONICA/DISNEY XD HD niet kunt ontvangen. Dat zijn allemaal zenders die op een transponder zitten met horizontale polarisatie waar je 18v voedingsspanning voor nodig hebt. Door de extra weerstand in deze CCS coaxkabel heb je te weinig spanning om ze goed te laten schakelen.

Probeer het eens met een stuk goede coaxkabel die je tijdelijk even gebruikt. Dan weet je of het probleem daar in zit.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat jou lnb instelling ook op 10600 Mhz

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat je coaxkabel hebt met een middenader van ijzerdraad met een heel dun laagje koper van een paar micron er op.

Deze coax geeft te veel verliezen om de lnb's en diseqc-switches van voldoende spanning te voorzien.

Je schrijft dat je de zenders NPO 1HD, NPO3 HD, NET5 HD, VERONICA/DISNEY XD HD niet kunt ontvangen. Dat zijn allemaal zenders die op een transponder zitten met horizontale polarisatie waar je 18v voedingsspanning voor nodig hebt. Door de extra weerstand in deze CCS coaxkabel heb je te weinig spanning om ze goed te laten schakelen.

 

Probeer het eens met een stuk goede coaxkabel die je tijdelijk even gebruikt. Dan weet je of het probleem daar in zit.

Ik werd onlangs opgeroepen voor het zelfde probleem, geen één HD en Canvas HD (+ NPO 1 & 3 HD etc.) - Na meting bleek de TV-VL Duo lnb defect, "enkel" het 23.5 gedeelte werkte niet meer met de Horizontaal - High transponders - Na vervangen lnb alles terug OK !

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm, ik had dit ook met inverto duo lnb's. Waren het dit type?

welk type nr?

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi dat het nu wel weer werkt

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...