Ga naar inhoud


Welke kabeldecoders gebruikt mobistar?


Aanbevolen berichten

Hi,

is hier soms iemand, die zelf, of iemand kent, die mobistar tv heeft, of misschien in een winkel een demo gezien heeft?

Ik ben gevraagd welke type decoder ze gebruiken. zijn het ook van die gammele bakken net als de andere kabelaar, die het om de 2 jaar en minder begeven, of zijn ze van een betere uitvoering?

Op hun site, kan ik dit nergens vinden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb de foto gezien, en de decoder ziet er niet naar uit. Ze zouden beter net als menige satelliet ontvangers, de mogelijkheid bieden om een externe ir oog aan te koppelen, dat je die lelijke kast onder je tv kast kan zetten.

Omdat ik daar niet geregistreerd ben, kon ik niet vragen, of die usb aansluiting bruikbaar was, om media af te spelen.

Voor degene die ook eens foto's wil zien van die mobistar bak en de ab, hier de link: (ik hoop dat het mag):

https://onedrive.live.com/?authkey=%21AN6HVJ1dBwA8PRk&id=DFABA3440AF31091%2142631&cid=DFABA3440AF31091

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze zijn van plan om netflix op die mobistar bakken te zetten en HBO GO binnen nu en 2 jaar.

wel op letten,ze ontvangen de zenders via IP bij mobistar TV ;)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de foto gezien, en de decoder ziet er niet naar uit. Ze zouden beter net als menige satelliet ontvangers, de mogelijkheid bieden om een externe ir oog aan te koppelen, dat je die lelijke kast onder je tv kast kan zetten.

Omdat ik daar niet geregistreerd ben, kon ik niet vragen, of die usb aansluiting bruikbaar was, om media af te spelen.

Voor degene die ook eens foto's wil zien van die mobistar bak en de ab, hier de link: (ik hoop dat het mag):

https://onedrive.live.com/?authkey=%21AN6HVJ1dBwA8PRk&id=DFABA3440AF31091%2142631&cid=DFABA3440AF31091

Dit het Prototype, eind dit jaar komt er vernieuwing .

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kunnen ze IPTV ontvangen, maar volgens de testers, komen de zenders via coax binnen.

Maar het is goed mogelijk, dat ze een combinatie gaan gebruiken, om zenders via het netwerk ip te laten gaan, en via coax. Want de bandbreedte, (ook al zouden ze die uit breiden), is niet onbeperkt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kunnen ze IPTV ontvangen, maar volgens de testers, komen de zenders via coax binnen.

Maar het is goed mogelijk, dat ze een combinatie gaan gebruiken, om zenders via het netwerk ip te laten gaan, en via coax. Want de bandbreedte, (ook al zouden ze die uit breiden), is niet onbeperkt.

 

en hoe komt het als ze de kabel uittrekken van de coax dat ze nog kunnen kijken naar tv ???????

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga uit van hetgeen ik lees, en heb (en kan ook niet) geen beschikking over zo'n decoder. Maar ik kan dan vragen, waarom zetten ze er een kabeltuner in, als ze alles zouden binnentrekken via IP? Waarom zitten op diverse zenders dan een viacces codering op? viaccess is gebruikt door mobistar/orange.

De dag van vandaag is het helaas meestal zo, dat je maar meer mag geloven wat je ziet met "eigen" ogen, en zijn bepaalde berichten gewoon onbetrouwbaar.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

IPTV (Internet Protocol TeleVision)is een verzamelnaam voor diensten en toepassingen die tv-kijken over het internetprotocol mogelijk maken.

Mobistar heeft een coaxkabelnetwerk en gebruikt dat voor levering van DVB-c TV en Internet.

DBV-c en Internet gaan via kanalen en de kabeltuner is nodig op de benodigde kanalen af te stemmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hoe komt het als ze de kabel uittrekken van de coax dat ze nog kunnen kijken naar tv ???????

 

​Klopt dat wel?

Ik heb het één keer gelezen en dan veel herhaald gezien van anderen, maar ik geloof er niet veel van.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op de link, die iemand hierboven gaf, wel op andere links geklikt, en gelezen,dat ze melden dat ze geen beeld hadden bij verwijderen coax.

Ik zou eerder geloven, dat het beeld verdwijnt als de netwerk kabel uit de decoder wordt gehaald.

Mobistar die orange wordt, kan hetzelfde doen als orange frankrijk. Een moderator meldde, dat bij hun satelliet pakket geen beeld is, als de ontvanger niet is aangesloten aan hun thuismodem. Aangezien het hetzelfde bedrijf is, zou je zoiets kunnen verwachten in belgie.

Het zou me niet verbazen, dat al die orange ontvangers in dezelfde fabriek worden geassembleerd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op de link, die iemand hierboven gaf, wel op andere links geklikt, en gelezen,dat ze melden dat ze geen beeld hadden bij verwijderen coax.

Dat kon bijna niet anders, als je IPTV via de kabel doet, heb je geen voordeel meer van het medium.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de coax uit m'n Mobistar decoder trek dan valt m'n beeld weg. Als ik de wifi uitschakel, of de netwerkkabel uit trek, heb ik nog wel gewoon beeld.

 

Maar ik heb de decoder ondertussen helemaal uitgeschakeld: wat een miserie is die bak zeg... Als de gratis test afgelopen is dan zal ik geen betalende klant worden. Hun internet vind ik wel OK maar ik hoef er geen TV abonnement bij en ze mogen het niet apart aanbieden van het BIPT.

aangepast door voodoodoll
Link naar reactie
Delen op andere sites

En wie heeft het bipt zover gekregen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard Telenet. Waarom zouden ze ook niet proberen hun invloed uit te oefenen? Het BIPT moet onafhankelijk zijn van al die invloeden...

 

Het probleem voor mij is gewoon dat ik zowel het Belgisch als buitenlands voetbal intensief volg en er bij Mobistar geen extra pakket zoals Play Sports zal zijn. Dus het is voor mij gewoon niet interessant om over te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...