Jump to content
Sign in to follow this  
pel

Topfield SRP2401CI+ Twee externe HDD's aansluiten

Recommended Posts

Had 1 externe HDD aangesloten op de USB-poort aan de achterzijde. Een Seagate 2TB met eigen voeding.

Doet dienst als externe opslag gedecodeerde programma's. (archief) Raakt wat vol...

Dus: een HUB gekocht (met eigen voeding) voor 4 USB 2.0 aansluitingen en die op de USB-poort aangesloten. Daar de Seagate op aangesloten en een tweede HDD, een WD Elements 2TB, ook met eigen voeding. (Na formattering in JFS formaat via de Topfield)

[ik doe steeds alles met eigen voeding omdat ik de voeding van de Topfield niet zwaarder wil belasten. Stopcontacten zat.]

Via de toets SAT op de afstandsbediening kan geschakeld worden van de interne HDD naar de externe HDD. Met alleen de Seagate aangesloten ging dat probleemloos, maar met 2 externe HDD's niet: hij ziet dan alleen de WD HDD. Met paar keer stekkers van de HDD's in/uit de HUB ziet hij beide HDD's.

Probleem: soms wel, soms niet.

Vraag 1: Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? (Toch wat teveel van het goede?)

Vraag 2: er is nog 1 poort over aan achterzijde: een eSATA aansluiting. Zou het helpen een verloopstukje te kopen (beide HDD's hebben geen rechtstreekse aansluitingsmogelijkheid voor eSATA) en de WD HDD aan te sluiten op de eSATA poort?

Of zou dat hetzelfde resultaat geven?

• Like 1

Dat is in elk geval de moeite waard het te proberen. Het kan zijn dat de TF (eigenlijk het ingebouwede linux besturingssysteem) de HDDs via de USB hub niet altijd onderscheiden kan. Neem je de eSATA dan denk ik dat je dat probleem niet meer zal hebben.

maar met 2 externe HDD's niet: hij ziet dan alleen de WD HDD. Met paar keer stekkers van de HDD's in/uit de HUB ziet hij beide HDD's.

Probleem: soms wel, soms niet.

als je de volledige inhoud kwijt wilt raken moet je dat blijven doen

U mag nooit een HDD zomaar fysiek afkoppelen indien u niet vooraf >umount< (het zogenaamd uitwerpen bij pC's)

Dat het tot nu toe nog geen probleem gegeven heeft is pure mazzel.

voorts is de eSATA de inderdaad veel sneller, maar ook hier geld aan en afkoppelen voordat U trekkers gaat trekken

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Joanne
      ik heb een nieuwe  topfield gekocht, omdat mijn oude kapot is. Ik woon al sinds meer als 35 jaar in Duitsland, maar ik kijk bijna alleen maar nederlandse tv. Nu moest ik alle kanalen opnieuw inladen, maar het laad geen nederlandse zenders ofschoon de CI er wel  inzit. Wat doe ik verkeerd? en wat is de oplossing?
    • Guest
      By Guest
      Weet iemand, die net als ik in het bezit is van een Xsarius  Sniper H.265 satelliettuner , of je hier ook satellieten kunt toevoegen, of verwijderen ?
      In de korte handleiding wordt daar niet over gesproken en ga er dus vanuit , dat dat niet kan.
      Als je het installatie menue opent met alle beschikbare  satellieten en je gaat naar een bepaalde  satelliet en je drukt dan op de oké knop, dan zie je een geel  V teken voor de betreffende satelliet . Weet iemand , waar dat voor dient ; is dit, om de satelliet vast tezetten o.i.d. ?

• By Rikie
      Hallo iemand dit wel eens gehad,
      geen beeld op de gecodeerde zenders wel geluid.
    • By Avion
      Mijn Topfield SRP-2401 CI+ kan niet meer opnemen en op timeshift staan. Het kan de harde schijf niet zijn. Ik heb een nieuwe harde schijf ingebouwd... resultaat niets.
      Maar....ik heb eens rond gekeken en nu blijkt dat de Topfield receivers niet meer te koop zijn. Hoe komt dat??? Want als mijn Topfield niet meer te repareren is wil ik een nieuwe kopen. Ik vind het een geweldig apparaat.
    • By alanya
      Hallo allemaal,
      het onderwerp is al eerder voorbij gekomen , maar ik kom er niet meer uit.
      voor ons vakantiehuis heb ik de TF7700 uit de mottenballen gehaald en aan de schotel gehangen.
      helaas nergens Canaldigitaal te vinden.
      - schotel staat goed, sat ontvanger in Philips TV ziet alles keurig. 
      - in TF zit fw 23031
      er zat fastscan in , die is nu uit menu verdwenen .
      22kHz staat uit en kan ik niet aanzetten
      bij frequenties kan ik niet de juiste selecteren.

welke FW kan ik het beste in deze ontvanger zetten..

alle suggesties om dit beestje weer aan de gang te krijgen zijn welkom
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy