Ga naar inhoud


Welke bonen in mijn nieuwe speeltje


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Hopelijk tref je dan geen inferieure bonen waarbij de kans groter kan zijn dat er steentjes tussen zitten.

Weg koffiemolen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kwam die rechter eind 2012 ook niet als beste uit een test bij RTL?

 

En dit is de uitslag:


  • 1. Lidl (winnaar)



Jury-oordeel: "Mooie en romige body. De koffie heeft een goede afdronk. Vergeleken met de andere koffiebonen is deze het minst saai en vlak. Op de bonen ontdekt de jury zweetdruppels, en dat is positief: dat betekent dat de bonen vers zijn."

Bron: http://www.rtlnieuws.nl/editienl/op-zoek-naar-de-lekkerste-koffieboon

 

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de kenners, ik heb de DeLonghi ECAM 22.110 S gekocht.

 

Lijkt een goede keuze. Of verschilt deze veel van de B?

 

De Magnifica S ECAM 22.110.B is door de Consumentenbond al 3 jaar op rij uitgeroepen als Beste Getest én in december 2014 Beste Koop. Dit jaar volgt er weer goed nieuws: want deze machine is in oktober 2015 weer uitgeroepen tot Beste Koop! Deze espressomachine is geschikt voor zowel espressobonen als gemalen espressokoffie. Door de eenvoudige bediening van deze espressomachine zet iedereen in een handomdraai de heerlijkste koffiespecialiteiten!

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, is een typefout van mij. De s is het zwarte model en de sb is zilverkleurig.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al jaren een bonen machine en wat de een lekker vindt is voor de ander niet te zuipen dus wat iemand lekker vindt kun jij wel bagger vinden.

Heel belangrijk is uit te zoeken met welke bonen er uit jouw machine lekkere koffie komt.

De bellarom bonen heb ik ook gehad maar met mijn machine (Jura Impressa)gewoon geen lekkere koffie, ik vind er een vieze nasmaak aan zitten. Echter kom ik bij een klant van mij die die bonen wel gebruikt in zijn Siemens automaat dan geeft het gewoon wel een lekkere kop koffie waarvan ik een 2e bak zeker niet afsla.

 

Wat ik na jarenlang gebruik wel heb geleerd is dat het soort bonen in combinatie met de druk, watertemperatuur, soort water (hard of zacht) en hoeveelheid bonen bepaald of de koffie lekker is of niet.

 

Uit mijn machine komt een lekkere bak koffie met een volle smaak als ik bonen van Mövenpick gebruik.

Meestal heb ik de crema uitvoering maar af en toe verwen ik mezelf ook wel eens met een zak espresso bonen. (vaak een mix van arabica en robusta bonen)

Mijn broer zegt dan altijd "na 1 zo'n bak koffie blijf ik 2 weken klaar wakker" maar ik vind het pure verwennerij om zo'n heerlijke straffe bak koffie te drinken die als het kopje leeg is nog lange tijd je smaakpapillen op hol laat slaan. (ja ook als je een uurtje of wat later naar je eigen gezeik luistert dan ruik je weer koffie)

Het nadeel is wel de prijs van ruim 20 euro per Kg maar ik koop het vaak in het buitenland en betaal dan ook meestal rond de 10 euro per zak van 1 Kg.

 

Vandaar mijn advies koop eerst wat kleine verpakkingen of neem een handje vol bonen mee van iemand en ga proberen zodat je ontdekt welke bonen lekkere koffie geven uit jouw automaat.

Pas daarna ga je zelf kilo pakken kopen.

Ik ben zelf begonnen met direct zakken van 1 Kg te kopen maar kwam er al snel achter dat dit een dure bezigheid is waarbij je al snel 2 weken bezig bent om 1 Kg bonen op te zetten naar koffie.

Is de koffie dan niet echt lekker dan lijkt die zak maar niet leeg te willen of heb je snel voor een kleine honderd euro aan bonen staan die je eigenlijk niet lekker vindt maar waarvan het toch te duur is om zo maar in de kliko te gooien.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over smaken valt niet te twisten, over het nu over de bonen gaat of over de machine. Ik lees ook veel positieve reviews over de Saeco Granbarristo. Geen goedkope machine, maar dan mag je ook wat verwachten.

De Jura maakt - dacht ik - vooral ook machines voor de zakelijke markt. Geen goedkope jongen, en dan mag je m.i. toch wel wat verwachten.

 

Mijn ervaring blijft, dat half-automaten -zoals ECM- de lekkerste koffie geven. Je bent wel wat ambachtelijker bezig, maar het resultaat komt wel dichter bij wat ik in Italië gewend ben voorgezet te krijgen. Weet alleen niet welke bonenmixen ze daar het meest voor gebruiken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tip , de smaak wordt mede bepaald door het gebruikte water , thuis (moeten) we een brita filter gebruiken en in de ardennen niet , enorm smaak verschil , we halen gewoon bonen bij de lokale koffiebrander , gebruik zeker geen te,,kleine,, boontjes want dat vergt meer onderhoud

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik drink ook zeer graag een potje koffie of een bak koffie.

Je kan het nu wel "raar" vinden.

De lekkerste koffie, vind ik nog altijd, hoe ze me grootmoeder maakte.

Verse bonen malen, en met een fluitketel, het warm water opgieten.

post-40019-0-86641600-1462345652.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Jura maakt - dacht ik - vooral ook machines voor de zakelijke markt. Geen goedkope jongen, en dan mag je m.i. toch wel wat verwachten.

Jura maakt inderdaad machines voor de zakelijke markt, maar ook voor de particulier.

Ze staan bekend als de uitvinders van dit soort koffiemachines en waren heel lang de enige die deze volautomaten leverde.

De goedkope machines van hun kun je beter laten staan (vind ik tenminste want daar zijn wel betere voor te vinden) de wat duurdere machines (om een idee te geven, die van mij koste nieuw bijna 1800 euro en was een middenmoter) zijn een heel stuk beter en gaan ook veel langer mee.

Mijn 1e machine (impressa Ultra) had in 10 jaar ruim 20.000 koppen koffie op de teller staan en naast een nieuwe waterpomp en een keer wat nieuw rubbers ed. verder geen kosten aan gehad.

De huidige staat al weer op 17433 koppen en werkt ook elke dag weer probleemloos.

Deze is toen gekocht omdat het wel handig leek om ook cappuccino's, cafe au lait en andere smaakjes te kunne produceren maar denk dat er nog niet 1% andere smaakjes mee gemaakt zijn. Mede omdat je na melk te hebben gebruikt het systeem weer schoon moet spoelen enz.

In de tussentijd ook andere machines gehad als de Seaco compact en de Seaco odea voor op kantoor maar ik betrapte me er zelf op dat ik steeds vaker wel even langs huis ging om daar een kop echte koffie op te halen omdat uit die Seaco's toch heel andere koffie uit kwam en vrij regelmatig storing gaven, vandaar dat daar nu de oude staat en ik privé deze nieuwe heb gekocht.

 

Maar wat hier boven staat aangeven klopt echt, het gebruikte water maakt een wereld van verschil. Ga ik op vakantie oid. en gaat de machine mee dan gaat er nooit kraanwater in maar altijd flessenwater waar veel minder kalk in zit en geen chloor want dat beïnvloed de smaak echt enorm.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moest er toch aan denken vandaag toen ik het filtertje opzette in bureau hoe we vroeger koffie maakten.

niet dat het beter was of zo

maar toch.

 

In ieder geval, er zijn toch nog zeer populaire Koffiebranders in de binnensteden die een scala aan koffie bonen en malingen aanbieden

de betere koffiebrander kent de maling voor specifieke machines

 

en dus is dat testen van welke boon ook testen van de maling die bij bepaalde machinies ingesteld kan worden

er is geen overeenstemmende smaak behalve de wansmaak

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lekkerste koffie, vind ik nog altijd, hoe ze me grootmoeder maakte.

Verse bonen malen, en met een fluitketel, het warm water opgieten.

In grootmoeders tijd zette men ook koffie in een koffiepot met losse percolator.

Die stond dan meestal ritmisch te pruttelen op een petroleumstel. 

 

k09135_original_1.jpg

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...