Ga naar inhoud


Hoe muziek legaal downloaden en via USB / Smartphone in de auto afspelen?


Jürgen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zoiets ja maar ik ben slim genoeg om te kunnen bedenken dat dit niet zal lukken.

Dit betekent dus in de praktijk dat ik zolang ik naar de opgenomen muziek wil luisteren ik per jaar daarvoor € 120,= kwijt ben en dat zonder eventuele toekomstige prijsverhogingen.

Op zich nu ook geen schokkend bedrag want als ik het goed begrijp heb ik daarvoor onbeperkt toegang tot de meest uiteenlopende muziek.

Kan ik zonder eerst een account aan te maken ergens zien wat ik zoal voor muziek kan downloaden?

Ik heb het nog niet zo 1-2-3 kunnen vinden.

 

Je moet geloof ik elke 3 weken aangelogt zijn om de de muziek offline te kunnen luisteren. En met een gratis account (met reclame) kan je de hele collectie beluisteren en proberen. Betaalde accounts leveren de offline optie en betere kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger mocht je opnemen van de radio, maar nu waarschijnlijk niet meer. Ik betaal zo nu en dan voor ononderbroken muziek, en ontvang die via een vu. Neem die op in ts, en met free ts converter maak ik er een MP3 van, om op verplaatsing te luisteren.

Maar ja, dat mag waarschijnlijk niet (meer).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik door Nederland rij heb ik mp3's nodig voor in de auto, omdat ik hier niets van mijn gading op de radio vind... ik download dan gewoon van youtube of myzuka.fm ... of het helemaal legaal is maakt mij niet echt iets uit...  er is al zo veel wat je moet, niet mag etc etc...  zolang het voor eigen gebruik is, mag er volgens mij best veel, en alles is uiteindelijk een beetje rekbaar ;) ...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij YouTube kan ik mij nog iets bij voorstellen maar Myzuka.fm is maar zo Russisch als het maar mogelijk is.

Ik vind het altijd maar link om iets van Russische oorsprong te downloaden.

Ben er 3 keer beroepsmatig voor wat langere tijd in Russland geweest maar heb er slechte ervaringen mee.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb daar best veel russische muziek gedownload, en geen enkel probleem gehad... waarom het link zou zijn om vanuit Rusland te downloaden ipv uit USA of UK of Duitsland of waar dan ook zou ik niet weten....  een virusscanner heb je altijd nodig denk ik.

Ik ben er ook een paar keer geweest, en zo aan mijn "liefde" voor russische muziek gekomen.....  thuis luister ik via de internetradio ook best veel Russkoe Radio (Veliki Novgorod)...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus er kan niks op een smartphone behalve mp3 en een usb interface?

nou dat is dan zwaar klote :grin:

 

losless flac

 

maar goed als je al mp3 hebt en niets wilt doen, dan kun je dat zo houden

 

legaal opnemen of downloaden is "Ouderwets"

je moet online internet streamen via

je LTE G4 Autoradio

of

Phone met Autoradio interface

dan maak je thuis je playlists en zet die op de muziekservers

 

;)

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de auto is BNR voor mij voldoende maar in geval van nood staat er op de server genoeg muziek, alleen zo lang wil ik niet in de file staan.

Dus vanaf de server afspelen indien nodig, alles legaal.

post-51681-0-17237900-1462820853.png

post-51681-0-90269700-1462821311.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn automerk heeft tegenwoordig een eigen muziek stream service via het car entertainment system.

Je kan dan per maand een abo nemen en zig duizend titels via de 4g koppeling tussen de wagen de de fabrikant je muziek on-line afspelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je overal doorheen zoeken wat je wilt afspelen (zoiets dus), maar het kan wel.

post-51681-0-29030000-1462822664.png

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Spotify offline afspelen lukt enkel met een premium abbo. Maand afgelopen geen offline playlist meer mogelijk.

Maar het werkt perfect, doe het al jaren zo.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Streamen in de auto is nog steeds erg duur vind ik... zeker als je door diverse landen rijdt, loopt het volgens mij behoorlijk op, vooral in NL is mobiel internet behoorlijk duur met erg weinig datavolume als ik vergelijk met Scandinavie... Anders had ik al lang gewoon Internetradio in de auto... dat is voor mij het beste... Gedownloade muziek gebruik ik alleen in de auto, thuis luister ik alleen internetradio via de Logitech squeezebox touch die op de versterker aangesloten is...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote probleem zie ik niet zozeer in muziek ontvangen en opnemen, maar het beheren en of gevarieerde playlist samenstellen.

Dat kost namelijk heel wat tijd en moeite.

 

zo een CD verzameling had ik ook geript en op mijn NAS...

 

maar uiteindelijk ken je ze wel allemaal en luister je er niet meer naar

 

Jurgen, je moet eens de VU+ gebruiken met de webradioFS plugin voor je internet muziek. Kun je ook netjes mee opnemen en op je usb zetten.

ciao

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...