Ga naar inhoud


Hoe muziek legaal downloaden en via USB / Smartphone in de auto afspelen?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ooh, dat laatste is interessant want WebRadioFS heb ik er al op mijn DUO2 staan met daarin enkele favoriete radiozenders.

Wist alleen niet dat ik daaruit ook kon opnemen.

Ga dat eens proberen maar vraag mij eigenlijk af hoe ik dan de reclame of andere spraak kan uitfilteren om zo uitsluitend de muziek op de USB stick te zetten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Speciaal voor Tonskidutch.

 

Ik houd van deze muziek, genaamd Italo-Disco zeer populair in de jaren 80 vooral rond Den Haag en tegenwoordig is het ook nog populair in een nieuw jasje.

 

Er zijn zoveel platen uitgebracht dat ik de aantallen nooit zal kunnen vermelden, maar de online stream diensten doen enkel maar aan commerciele meuk, dus mijn smaak valt daar niet te vinden.

 

Hieronder 1 Italo-Disco klapper uit de jaren 80.

 

https://www.youtube.com/watch?v=jZ8AwkakvTc

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja er zijn er meerdere die ik nog allemaal ken van de 80ties maar die ook nergens meer the vinden zijn...

enkel op een grijs gedraaide singel kom je er nog wel eens wat van tegen, bij de dj's de dat spul verzamelen

 

niet alles is digitaal bewaard en of te bewaren

 

soms heeft het zelfs met de rechten te maken die onduidelijk vastgelegd zijn of spotify wel kan en mag weergeven van de auteur

 

leuk dat je het wilde delen

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige
 
 
thuis luister ik via de internetradio ook best veel Russkoe Radio (Veliki Novgorod)...

 

 

 

Via internet radio is veel te vinden, voor alle smaken.

 

Dit is toch ook op te nemen ?

 

Een "zender" waar ik wel eens naar luister heeft altijd een pauze tussen 2 muziek stukken.

Dat is dus gemakkelijk knippen om daar een track van te maken als je dat zou willen.

Artiest en de naam van het nummer dat speelt wordt meegezonden, vooraf, tijdens en na het afspelen.

 

Ik vind dit alleen interessant om nieuwe muziek te leren kennen, ik schrijf de gegevens dan op om de volledige CD te pakken te kunnen krijgen, gr.

 

 

Zilverster. 

 

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Zilverster...  opnemen kan wel als ik dan via de computer luister, en dan in bv VLC player een opname maak. Eigenlijk net zoals je vroeger met het cassettedeck aan de slag ging om van de radio opnames te maken.

In principe luister ik thuis niet via de computer, maar via mijn Logitech Squeezebox touch, die op de versterker aangesloten is.  Daarmee kan ik volgens mij niet opnemen...  maar goed, de meeste muziek die ik dan wil hebben voor in de auto oid, kan ik wel op diverse sites vinden en daarvandaan vaak ik betere kwaliteit downloaden.

 

Ik geniet ook altijd van muziek uit diverse landen. Ik ben geen fan van wat je in Nederlad eigenlijk op de radio hoort... dat is vrijwel de hele tijd engelstalige pop...  en dan hoef ik niet. Ik ben reuzeblij met mijn internetradio-apparaat. Geweldige kwaliteit, en muziek/zenderkeuze uit de hele wereld!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...