Ga naar inhoud


Schwaiger SF9000 geeft niet alle satelieten aan


nol

Aanbevolen berichten

Ik heb al jaren de Schwaiger SF9000 tot volle tevredenheid maar nu ben ik een schotel aan het uitrichten en zie wel de 19.2 en de 28.5 en de 5 maar niet de 23.5 en de 13 en de 0.8W
Ik lees dat het een software probleem probleem kan zijn maar de echte oplossing heb ik nog niet gevonden. Ik las dat iemand de software had geupdate maar toen zag die de 28.5 niet meer
Heeft iemand dit probleem ook gehad en goed opgelost ?
Dan hoor ik dat graag

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welke software en satellitenlijst is nu op de SW9000 actief?

Dit kun je controleren d.m.v. de bijbehorende Update-Software.

Alle 3 kun je op de Schwaiger site downloaden.

 

Als je de juiste software en satellietenlijst download dan kan d'r niets fout gaan, heb dit al vele malen uitgevoerd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit een update uitgevoerd en ook nog nooit de sf9000 aangesloten gehad.
Nu zie ik dat die aan de com poort moet en dat zit niet meer op mijn PC dus even een laptop zien te regelen met com poort

Ook heb ik gekeken op de Schwaiger website maar kan geen update vinden voor de sf9000 en de laatste op de bijgeleverde mini CD is versie 110
Weet jij of dat de laatste is of heb jij een link naar de laatste update voor de sf9000 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de link, ook daar staat 110 als laatste dus die moet en dan maar eens op want zoals ik al schreef ik heb nog nooit aan mijn PC gehangen en dus nooit iets geupdate en ik heb hem in 2010 nieuw gekocht.
Helaas heb ik nog gen PC of laptop gevonden met com poort aansluiting dus nog even zoeken en vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de link, ook daar staat 110 als laatste dus die moet en dan maar eens op want zoals ik al schreef ik heb nog nooit aan mijn PC gehangen en dus nooit iets geupdate en ik heb hem in 2010 nieuw gekocht.

Helaas heb ik nog gen PC of laptop gevonden met com poort aansluiting dus nog even zoeken en vragen.

Daar bestaan toch com naar usb converter snoeren voor ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt en maar ik zit nu in Zweden en moet even kijken waar ik die eventueel kan kopen.
Dit weekend kijk ik of ik een laptop kan regelen en anders ga ik naar de winkel maar dat is 80km hier vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop je toch via een web winkel , netjes aan huis geleverd

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja katwezel ging dat maar zo gemakkelijk in Zweden als niet Zweed zijnde.

Maar ik heb een laptop met com poort en de software is en bleef 1.100(0908)
De sattable is wel veranderd naar 211209

Maar helaas nog steeds het geen 23.5 en 13 en 0.8
Iemand nog advies ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf heb de SF9000 nooit tussen de ontvanger en de schotel aangesloten, daar heb ik slechte ervaringen.

Totdat ik uiteindelijk de SF9002 (met accu) had besteld zette ik de SF9000 op de externe voeding en alleen op de LNB aan.

Nooit problemen mee gehad.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb ik ook altijd gedaan Jürgen en nooit problemen gehad maar nu werkt die dus niet meer zoals het hoort.
Ik zie wel dat de level lampjes gaan branden maar de quality lampjes blijven uit en er komt geen lock dus geen mode lampje op de 23.5
Wel op de 19.2 daar werkt het allemaal goed en ook de 28.5
En ook zie ik de 5 maar niet de 13 en ook de 0.8 niet
Juist die satelieten die ik wil zie ik niet, 0.8 + 13 + 23.5
Balen dus.
Mischien dat ik Schwaiger maar moet gaan mailen of heeft iemand een oplossing of nog advies ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan lijkt het toch meer op een defect van de SF9000 want anders zou ik het niet kunnen verklaren.

Misschien toch wel een mailbericht aan Schwaiger wagen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de 23,5 -13 -0,8 zijn nogal wat wijzigingen geweest, dit kan invloed hebben op de gegevens in de SF-9000 zodat deze satellieten niet herkent worden.

Als je de mogelijkheid hebt om de SF-9000 via de satellietontvanger aan te sluiten en deze afstemmen op een actuele hoge horizontale transponder, kan je proberen of dit wel werkt.

aangepast door satkijker

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...