Ga naar inhoud


Schwaiger SF9000 geeft niet alle satelieten aan


nol

Aanbevolen berichten

Even voor de goede orde:

Heb je inmiddels gecheckt of je wel vrij zicht hebt op de satellieten die je nog zoekt?

Anders is het natuurlijk niet vreemd, dat een sat-finder ze niet vindt.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De 13 en de 0.8 weet ik niet, ik ben daar niet verder mee gegaan, eerst de Schwaiger goed hebben.

Die geeft de 23.5 niet aan maar ik heb wel goed beeld.
Als die goed werkt ga ik verder met de 13 en 0.8
Trouwens de 0.8 doe ik met een aparte schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist de voeding van de Schwaiger door de ontvanger laten doen maar weer geen lock op de 23.5 maar wel goed beeld

Toen de schotel gedraaid en ik kreeg weer een lock op de 19.2 maar kon de 13 en de 0.8 niet vinden

Ook krijg ik met de Schwaiger geen lock meer op de 28.5
Kortom bijna geen sateliet kan ik meer vinden alleen de 19.2 en de 5

 

Met de Iphone en Dish Aline gekeken maar ik moet toch goed uitzicht hebben behalve de 13 die kan achter de bomen zitten maar de 0.8 (Thor) moet, helemaal in Zweden, toch goed te vinden zijn lijkt mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sattable is wel veranderd naar 211209

Maar helaas nog steeds het geen 23.5 en 13 en 0.8

Iemand nog advies ?

 

De laatste sattable is toch SF9000SatTables160915.img? Dus van 16/9/2015, neem ik aan? (zie de link van @satkijker.)

 

Laad die eerst eens in je satfinder, zou ik zeggen. :eek:

 

groet,

a33

 

Edit: okee, op de 23oost heb je dus in ieder geval wel vrij zicht....; nu de anderen ook testen?

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja katwezel ging dat maar zo gemakkelijk in Zweden als niet Zweed zijnde.

 

Maar ik heb een laptop met com poort en de software is en bleef 1.100(0908)

De sattable is wel veranderd naar 211209

Maar helaas nog steeds het geen 23.5 en 13 en 0.8

Iemand nog advies ?

Volgens mij heb jij nu toch iets foutief gedownload of anderzijds iets verkeerd gedaan.

Jij schrijft dat de Sattable is veranderd naar 211209 en dat begrijp ik niet want dit betekend dat die versie van 21 november 2009.

De laatste beschikbare versie is 160915 dus van 16 september 2015, zie http://www.schwaiger.de/de/service-support/downloadbereich-archiv.html.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

(@Jürgen: Tja, dat schreef ik dus ook zo ongeveer :whistle: .

Maar goed, beter twee keer hetzelfde dan nul keer niks, zullen we maar zeggen....)

 

Over naar @nol.......

 

PS De link van @Jürgen moet zonder punt aan het eind! Zie de link van @satkijker.

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen:

 

Kan jij jouw seriële kabeltje eens doormeten, of die zo is als in post https://www.sat4all.com/forums/topic/341031-welke-satfinder-ipv-de-schwaiger-sf9000-voor-het-afstellen-duo-lnb/?p=2273082 ?

En of er inderdaad in de BD9-plug geen andere doorverbindingen zijn?

 

Dat is namelijk nooit duidelijk bevestigd in dat topic.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie hebben gelijk, ik heb de oude er op gezet. Dat is gebeurd omdat de update software op de bijgeleverde mini cd stond en nadat ik die opgestart had en de sattable wilde updaten toen zag die de oude als eerste staan die op de cd stond en die heb ik aangeklikt
Excuses, mijn fout.

Ik heb nu 160915 er op gezet en ga morgen weer even kijken of alles weer werkt zoals het altijd gedaan heeft.
Bedankt voor het mij op attent te maken !
Ik laat het weer weten of het weer goed werkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nol:

 

Als jij ook zo'n kabeltje hebt, zou jij dat anders ook eens kunnen doormeten? Zie mijn vraag aan @Jürgen, hierboven.

 

Anders blijft die informatie hier op het forum incompleet...

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het getest maar het heeft niet veel opgeleverd.
Ik krijg een lock op 28.5 + 23.5 + 19.2 + 16 + 5
Vreemde is dat ik de schotel meer moet verdraaien als ik van de 19.2 naar de 16 gaat dan van de 16 naar de 5
Daarom denk ik toch dat de laatste sattable niog niet up-to-date is

Ik heb het update kabeltje gemeten en dat is verbonden zoals op de foto is te zien.

 

updatekabel.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het getest maar het heeft niet veel opgeleverd.

Ik krijg een lock op 28.5 + 23.5 + 19.2 + 16 + 5

Vreemde is dat ik de schotel meer moet verdraaien als ik van de 19.2 naar de 16 gaat dan van de 16 naar de 5

Daarom denk ik toch dat de laatste sattable niog niet up-to-date is

 

Nou, da's jammer als die lijst niet beter uptodate gehouden wordt door Schwaiger.

Hoe gaan andere gebruikers hiermee om? Is die .img handmatig aan te passen misschien?

 

 

Ik heb het update kabeltje gemeten en dat is verbonden zoals op de foto is te zien.

 

Fijn, dankjewel!

Dus ook geen interne doorverbindingen tussen 4--6  en 7--8 in de DB9-plug?

Goed dat dit dan nu definitief helder is.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen:

 

Kan jij jouw seriële kabeltje eens doormeten, of die zo is als in post https://www.sat4all.com/forums/topic/341031-welke-satfinder-ipv-de-schwaiger-sf9000-voor-het-afstellen-duo-lnb/?p=2273082 ?

 

  

 

Dat zal niet meer lukken.

Ik heb de SF9000 al ruim één jaar geleden vervangen door een SF9002 en de SF9000 incl. kabels verkocht, dus niet meer in mijn bezit.

De SF9002 wordt d.m.v. een USB kabel ge-update maar deze heb ik intussen ook verkocht omdat ik met satellietontvangst gestopt ben.

 

Nou, da's jammer als die lijst niet beter uptodate gehouden wordt door Schwaiger.

 

Daar ben ik het toch niet zeker van.

Zolang ik en anderen de SF900x via de databestanden hebben ge-update heb ik nooit problemen ondervonden.

Nu moet ik ook wel toegeven dat ik nooit de hele scala op de SF900x beschikbare satellieten heb gebruikt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik kom er weer even op terug, ik ben nu in Nederland en de SF9000 ligt in Zweden maar nog steeds het zelfde en ik heb van Schwaiger de laatste table img toegestuurd gekregen maar dat was de zelfde en nadien nog steeds het zelfde
Iemand nog advies wat ik kan doen als ik weer terug ben in Zweden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke datum heeft de toegestuurde datafile?

 

De laatste beschikbare file op de Schwaiger site is van 17 september 2015, zie onderstaande link.

Deze datafile moet goed functioneren want dat was de file die ik ook als laatste had gebruikt toen ik nog over de SF9000 beschikte.

Maar ja, misschien hebben er intussen wel weer significante wijzigingen op de satelliet plaatsgevonden waardoor deze file niet meer actuel is.

Dit lijkt mij overigens sterk want Schwaiger is wel een goed product die goede updates levert.

Misschien moet je Schwaiger zelf eens benaderen, zij reageren goed op servicevragen.

 

http://www.schwaiger.de/de/service-support/downloadbereich-archiv.html

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...