Ga naar inhoud


Schwaiger SF9000 geeft niet alle satelieten aan


nol

Aanbevolen berichten


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Jurgen
Ik heb SF9000Sat Tables 160915 toegestuurd gekregen.

En ik heb weer een mailtje naar de hotline van Schwaiger gestuurd met de hoop dat ze een oplossing hebben

@Yugi

Kan dat ? Kan je een table van een nieuwere versie hernoemen voor een oudere versie satfinder ?

Dat zou mooi zijn want die is van 210616 dus vrij recent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Yugi

Kan dat ? Kan je een table van een nieuwere versie hernoemen voor een oudere versie satfinder ?

Dat zou mooi zijn want die is van 210616 dus vrij recent.

Zoals ik al schreef, dit is geen verstandig advies want als jij een andere updatefile in de SF9000 plaatst dan crasht de SF9000, weet dit uit eigen ervaring.

Schijnbaar is de software daarop niet berekent want die accepteerd immers incorrecte datafiles.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Weer terug van vakantie en vandaag de SF9000 thuis uitgeprobeerd.
Ik zie hier thuis in Nederland wel alle (0.8W + 13E + 19.2E + 23.5E) satellieten alleen de Thor op de 0.8W blijft knipperen.
De SF9000 is dus blijkbaar goed (pfff)
Wat kan de oorzaak zijn dat die o.a. de 23.5E in Zweden niet aangeef terwijl ik wel goed beeld heb ?
Waarom blijft het lampje van de Thor hier thuis knipperen terwijl ik wel goed beeld heb ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik doen maar ik denk zelf dat ze geen verklaring zullen geven waarom die in Zweden de 23.5 niet aangeeft en thuis wel ook al heb ik in Zweden beeld. Al zou die daar niet helemaal correct staan maar wel beeld geven dan moet de SF9000 wel de 23.5 aangeven.
Misschien dat ze wel kunnen uitleggen waarom de Thor op 0.8W blijft knipperen en dan bedoel ik de led van de Thor en het 4e level lampje. Quality lampjes branden allemaal. Zou dat betekenen dat de schotel misschien iets verdraait is ? Voorheen brandde het Thor lampje constant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Weer terug in Zweden en als eerste de laatste update geïnstalleerd maar weer geen 23.5 en geen 0.8W
Bij de Thor gaan 2 level lampjes branden maar meer niet. Wel beeld
Op de 23.5 helemaal geen lampjes maar ook hier wel beeld
Probleem is dat ik nu niet weet of die goed staat.
Maar iemand nog advies of raad of zou die defect zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Weer terug in Nederland met de SF9000 die ik niet goed krijg.
Inmiddels weer de laatste sat table van 210617 van Schwaiger ontvangen en er op gezet maar nog steeds geen 23.5 of 0.8

Is er iemand in de buurt van Utrecht die mijn SF9000 kan uit proberen ?

Of weet iemand waar ik hem ter reparatie kan aanbieden of is dat de moeite niet waard en kan ik beter gelijk een andere kopen ?
Wat is het verschil tussen de 9000 en de 9002 ?
Wat is het alternatief ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Een inwoner van hier, die ook lid is geweest van sat4all, heeft mij geholpen. Hij heeft toevallig ook een SF9000 en die doet het goed dus hebben we mijn SF9000 op zijn schotel aangesloten en alle satellieten worden netjes aangegeven incl. de 23.5 dus mijn SF9000 is goed maar als ik hem aan een campingschotel koppel dan slaat die de 23.5 over en gaat die van de 19 naar de 28
Mijn vraag is kan het aan de LNB liggen ?
Zou mij ook weer vreemd lijken want in Zweden ziet die de 23.5 ook niet maar ik heb wel goed beeld maar wie weet weten jullie of dat dan toch mogelijk is.
Hij snapte dat ook niet en kwam met de LNB suggestie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zou kunnen bedenken is dat de LOF van de LNB wat verschoven is, en dat daardoor de ingegeven frekwentie in de frekwentietabel dan dus net niet gevonden wordt.

 

Je zou eens aan Schwaiger kunnen vragen of ze daar een oplossing voor hebben; bijvoorbeeld een programma waarmee je zelf de frekwentietabel kunt veranderen?Oof de LOFs van de Schwaiger?

 

Maar ja, het is maar een veronderstelling van me...

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al blij dat er iemand meedenkt dus alle adviezen zijn welkom maar ik heb net 4 andere LNB´s geprobeerd en het zelfde probleem
Vreemde is dat ik het ook in Zweden heb, geen 23.5 en geen 13 en geen Thor 1W en hier ook niet.
Maar bij een plaatsgenoot wel alles
Net met de SF70 geprobeerd en ik hoor luide piepjes. Bij de piepjes de SF9000 er aan en de eerste was de 19.2, toen met de SF70 door gedraaid tot ik weer luide piepjes hoorde en weer de SF9000 er aan gehangen en toen had ik 2 lampjes branden maar weet niet welke satelliet het was.
Draai ik weer verder dan hoor ik weer piepjes met de SF70 en weer geen satelliet op de SF9000
Draai ik weer verder dan hoor ik luider piepjes en dat blijkt dan de 28 te zijn

Ik snap er niets van en repareren hoef niet want hij doet het bij de plaatsgenoot dus ??? Na zo´n lange tijd dat ik er al mee bezig ben denk ik er over om hem weg te gooien maar sinds ik weet dat die het wel doet bij de plaatsgenoot twijfel ik weer maar zo heb ik er ook niets aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, frustrerend probleem.

Is er niet een verschil in de manier van testen, of in het type installatie van jou en je plaatsgenoot of zo?

Andere manier van voeden van de sat-finder?

 

Of is hij gewoon kapot (verlopen condensator of zo), en je kunt nooit ontdekken wat dan.....

Als zo'n ding onbetrouwbaar is, heb je er weinig aan...

 

Groet,

a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorrie voor mijn late reactie maar ik krijg geen mail dat er gereageerd is.
Ik weet het ook niet meer en mijn plaatsgenoot ook niet.
De LNB is het enige wat nog kan en dat gaf Schwaiger ook aan, lukt ook dat niet dan gaat die waarschijnlijk met pijn in het hart de kliko in.
Ik laat het nog wel weten als ik het geprobeerd heb met een nieuwe LNB al twijfel ik of dat wel HET probleem is want zoals ik al schreef in Zweden heb ik goed beeld op de 23.5 maar de Schwaiger geeft hem daar niet aan.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...