Ga naar inhoud


Astra geeft Nederlandse camperbezitters LNB-advies


Sprietje

Aanbevolen berichten

Toen de Astra 3 werd gelanceerd, speelden expats, pensionado's en Nederlandse vakantienomaden niet die rol die ze nu spelen bij CD.

Sterker nog: CD verbood zelfs het kaartje buiten de eigen voordeur te gebruiken.

 

Tijden veranderen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb het nog eens nagemeten. De Astra 23,5 footprint is zowel van Noord-West  tot Zuid-Oost meer dan 5.500km lang (van IJsland tot Irak) als van Zuid-West tot Noord-Oost (van de Canarische Eilanden tot Moermansk) meer dan 5.500km lang. Als je het uitgezonden vermogen over zo'n enorm oppervlak moet verdelen, dan is het logisch dat er dat je een grotere schotel nodig hebt als voor de Astra 19,2 die lang niet zo'n groot bereik heeft.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle transponders hebben een bepaald vermogen. Dat zijn gewoon technische specificaties die voor de lancering zijn bepaald.

Jij kunt je versterker in de TV die het geluid verzorgt ook niet zo maar het dubbele vermogen geven.

Ze kunnen de aanwezige transponders (meestal een stuk of 60) aan of uit zetten want ze staan ook niet allemaal aan en ze kunnen de transponderspecificaties veranderen. Hoe moeilijker je de transponderspecificaties maakt des te meer zenders er op kunnen en een des te grotere schotel heb je nodig om ze te kunnen ontvangen.

 

Ze hebben destijds gewoon voor een onmogelijke footprint gekozen die van IJsland loopt tot Irak en Iran.

Wie heeft daar nu behoefte aan. Tja, en hoe groter het gebied is wat bestreken kan worden, hoe zwakker het signaal natuurlijk wordt. Lang leve de Astra 23,5. Dat hebben ze bij de footprint van de Astra 19,2 beter bekeken.

 

 

 

"Ze hebben destijds gewoon voor een onmogelijke footprint gekozen die van IJsland loopt tot Irak en Iran.

Wie heeft daar nu behoefte aan"

 

Ik in Turkije en velen met mij, dus breng SES Astra niet op een verkeerde gedachte.

Een paar jaar geleden werd de footprint iets "gedraaid", dit voor enkele buitenlanders in Scandinavië.

We weten allemaal dat er duizenden mensen in Spanje en Portugal wonen, overwinteren of op zomervakantie gaan,

dus geef de mensen daar wat meer signaal en in het hoge noorden iets minder, door de footprint een weinig te veranderen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ho, ho Emekli, dat was niet de footprint van de Astra 23,5 maar van de Astra 1N die ze iets gedraaid hebben.

 

 

 

Met excuses, is inderdaad een fout van mij.

 

Betekent natuurlijk niet dat ze de kijkers in het zuid westen van het Iberisch schiereiland, niet een beetje te gemoed kunnen komen.

Om nu een 120 cm. schotel op vakantie mee te nemen gaat wel wat ver.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet je echter wel bedenken dat er niet veel te verschuiven is want dan valt al snel de hotspot van de Canarische Eilanden niet meer over die eilanden.

Maar dat de Nederlandse zenders in het zuiden van Europa moeilijk te ontvangen zijn is mede te danken aan CanalDigitaal die de transponderspecificaties steeds moeilijker maakt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet je echter wel bedenken dat er niet veel te verschuiven is want dan valt al snel de hotspot van de Canarische Eilanden niet meer over die eilanden.

 

Maar dat de Nederlandse zenders in het zuiden van Europa moeilijk te ontvangen zijn is mede te danken aan CanalDigitaal die de transponderspecificaties steeds moeilijker maakt.

 

 

 

Nou, CD, ik denk eerder M7.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor iedereen die meent dat we de ontvangst in zuid Spanje en Purtugal moeten verbeteren, de oplossing is heel eenvoudig.

Alle zenders terug naar Astra 1.

 

En ja, abonnementsgeld voor iedereen met 5 Euro omhoog voor de compensatie van de hogere transponderhuur.

En als we dan toch bezig zijn verhogen we het abonnementsgeld nog een keer met 5 Euro, en halveren het aantal zenders per transponder/verdubbelen het aantal transponders, zodat die arme Kampeerwagens met hun 50 cm automatische schotels ook weer werken.

Dan komt het uitrichten van de schotels in Nederland er ook niet meer zo op aan, ontvangst op een kromme roestige breinaald is dan ook weer mogelijk

 

Maar of daar de kijker in Nederland wat voor voelt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor iedereen die meent dat we de ontvangst in zuid Spanje en Purtugal moeten verbeteren, de oplossing is heel eenvoudig.

Alle zenders terug naar Astra 1.

 

En ja, abonnementsgeld voor iedereen met 5 Euro omhoog voor de compensatie van de hogere transponderhuur.

En als we dan toch bezig zijn verhogen we het abonnementsgeld nog een keer met 5 Euro, en halveren het aantal zenders per transponder/verdubbelen het aantal transponders, zodat die arme Kampeerwagens met hun 50 cm automatische schotels ook weer werken.

Dan komt het uitrichten van de schotels in Nederland er ook niet meer zo op aan, ontvangst op een kromme roestige breinaald is dan ook weer mogelijk

 

Maar of daar de kijker in Nederland wat voor voelt?

 

 

Ik denk dat je eerste zin wel een utopie zal blijven, maar je weet het natuurlijk nooit.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer wij de extra kosten willen ophoesten?

 

Maar dat zie ik niet gebeuren, voor een verhoging van het abonnement met 1 2 Euro stapt men al op.

En daarom wordt op dit moment de fec verlaagd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat men in de toekomst beter beeld heeft in het "buitenland" dan in de benelux...

het aantal abonnenten daalt in de benelux en stijgt in de overwinterRAARs landen

 

 

Dat heb ik schijnbaar nu al, mede door mijn grote 150 cm. schotel, want kleine openingshoek.

Er zijn op Arabsat diverse freqs die het zelfde zijn op Astra 3, maar niks geen probleem.

Wat ik wel moet doen, de skew heel nauwkeurig afstellen.

En dan te denken dat mijn "foute" LNB ook nog eens scheel in de schotel kijkt.

Heb alleen uitval bij een hoosbui, maar dat gebeurt in NL ook wel eens.

 

Off topic, wacht nog steeds op mijn Duo 2 die bij de douane blijft hangen.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat men in de toekomst beter beeld heeft in het "buitenland" dan in de benelux...

het aantal abonnenten daalt in de benelux en stijgt in de overwinterRAARs landen

En deze abonnees zeuren niet over een euro meer of minder.Zolang ze de Nederlandse zenders maar hebben.

Want de keus is natuurlijk niet moeilijk tussen "iets duurder" of  "geen ontvangst" 

 

(En inderdaad Cees, veel Nederlanders vallen over een eurootje meer, terwijl velen aan de andere kant vaak niet op een eurootje kijken.

"Penny-wise and pound-foolish." noemen de Engelsen dat.) 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

als die Benelux mensen slechtere ontvangst hebben, dan is the fool die bij M7 het roer omgegooid heeft

en niet iemand die voor minder of meer geld een abonnement heeft lopen

 

niet de abonnent is een fool, die provider is al jaren niet wijs

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat de oude troep van Astra 1 en 2 naar de positie op 3 is gedumpt om daar nog het nodige geld uit te slepen?

 

Het zijn dan toch verouderde satellieten, daar kan je nu niet veel van verwachten, mogelijk in de toekomst als de betere satellieten van Astra 1 en 2 weer vervangen worden en weer naar 3 verplaatst worden weer wel als CDS dan nog bestaat, of heb ik dat mis?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...