Ga naar inhoud


Storing op NPO1 HD en SD?


Mark via Sat

Aanbevolen berichten

Sinds begin deze maand heb ik regelmatig blokjes en wegvallend beeld op NPO1, zowel op HD als SD. De storingen zijn vaak tijdelijk en meestal van korte duur (enkele minuten). Op alle andere zenders (ik heb een HD basis pakket) heb ik geen problemen.

Als ik de signaal kwaliteit bekijk dan is deze op het moment van de storingen goed, maar is het de bitfoutfrequentie die omhoog schiet en de problemen lijkt te veroorzaken.

 

Ik heb twee verschillende CI modules geprobeerd (die van CD en van Aston); beide geven problemen.

 

Bij de storingsmeldingen op de site van CD staat deze storing niet vermeld.

 

Ben ik de enige of zijn er meerdere mensen met deze storing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Je kunt last hebben van een (bijna) defecte LNB of last van instraling in je schotel. Mooie 3de is een DECt toestel in de buurt van je ontvanger.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch niet een DECT-basisstation in de buurt van je ontvanger gezet.

Dan is er iets mis met je bekabeling als je daardoor storingen krijgt...  Mijn dect station staat vrijwel naast de sat receiver, en ik heb totaal geen storing...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een kennis van me een soort gelijk geval, als er s'middags tussen 1500 en 1800 de zon op de schotel staat, zijn deze zenders  niet meer te bereiken, toch hebben ze als er weer signaal is gewoon tussen 89 en 95% signaal.

Ik heb er toch maar even iemand heen gestuurd met een goede meter om even de zaak na te meten.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tijd voor een nieuwe lnb.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb het probleem met een dect telefoon, op sommige duitse zenders heb ik strepen in beeld Tele5, pro 7 max.

 

Haal ik de adapter van de telefoon uit het stopcontact zij de strepen weg.

 

Ik heb dit op beide recievers.

 

hoe kun je dit probleem oplossen? dacht aan alufolie.

 

1 reciever staat 4m van het basis station.

 

Wat ik wel raar vind is dat het beeld lang niet altijd strepen heeft en haal ik de adapter uit het stopcontact en plug ik deze weer terug ook de strepen op het beeld weg zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Oplossing is goede afgeschermde antennekabel gebruiken, en de antenne pluggen goed bevestigen.

Verder een plaats voor het dect station zoeken waarmee je zo min mogelijk instraling op de antenne kabels hebt.

 

Bij het uit en inschakelen van je dect telefoon zal die steeds een leeg dect kanaal kiezen, en de storing op een andere transponder optreden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oplossing is goede afgeschermde antennekabel gebruiken, en de antenne pluggen goed bevestigen.

Verder een plaats voor het dect station zoeken waarmee je zo min mogelijk instraling op de antenne kabels hebt.

 

Bij het uit en inschakelen van je dect telefoon zal die steeds een leeg dect kanaal kiezen, en de storing op een andere transponder optreden.

Ok, dan moet ik het nog iets anders uitleggen.

 

Ik ben in januari verhuist in mij oude woning had ik dit probleem nooit, nu in mijn nieuwe woning trad opeens dit probleem op.

 

Het enige verschil met de oude woning is dat ik in de nieuwe woning de kabels laat binnenkomen via het kozijn en gebruik daarvoor die ultra platte kabel voor doorvoer van kozijn 22 cm.

 

Kan het zijn dat het aan die platte kabel ligt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, dat kan.

 

Die platte kabels zijn niet afgeschermd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik al gedaan maar alleen over het bruine gedeelte van de platte kabel maar probleem blijft.

 

Ik dacht zelf dat het signaal van de dect telefoon stoort over het plastic gedeelte van de platte kabel (zwart) dat achter de aansluiting zit.

 

Heb net de dect telefoon verplaats dus nu even afwachten of het probleem terug keert.

 

41GXikP.jpg

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens tijdelijk de kabels te verbinden zonder het plat stuk. Het is vrijwel zeker dat er ergens een slechtere verbinding (of water) zit in 1 van de connectors, of aan de schotel. Bespaar NIET op de kwaliteit van de kabel. Dus GEEN goedkope kabel kopen uit de Brico of de Gamma, maar van een echte installateur. Ik zal zeker deze fout niet (meer) maken.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...