Ga naar inhoud


Schakelen tuner A (DVB-C) naar tuner B (DVB-S)


IPTVNL

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Ik ervaar het volgende probleem met mijn Zgemma H2.H double tuner:

 

Als ik schakel van mijn tuner A Ziggo (DVB-C) naar tuner B canaal digital (DVB-S), dan krijg ik de melding : Afstemmen mislukt.

 

Als ik dan snel een aantal keer (circa 1 minuut) switch tussen kanalen op tuner B, is het probleem verholpen en kan ik gewoon netjes mijn zenders bekijken.

 

Dit probleem heb ik alleen van tuner A naar tuner B, niet andersom.

 

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen ?

 

PS. Ik had dit probleem ook al met mijn vorige ontvanger (Zgemma H1)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Dat is vaak Diseqc gerelateerd. In de tunerinstellingen de Diseqc instelling nakijken. Vaak kun je een beetje spelen met de tone-burst AAN/UIT en als de optie er nog inzit de herhaling van Diseqc commando op 2 of 3 zetten. In sommige gevallen kan ook de kwaliteit van je bekabeling/connectoren problemen geven.. Als lastste zou je ook nog een andere Diseqc switch kunnen gebruiken (tenzij je alleen een duoLNB hebt natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@IPTVNL, volgens mij is tuner A de dvb-s tuner en B de dvb-c tuner, maar dat even terzijde, en het schakel probleem heeft niets met je diseqc te maken want de 2 tuners hebben een aparte antenne ingang.

 

Wat je wel kunt doen als je pli gebruikt dan heb je bij de ''Tuner prioriteit'' keus uit Auto of tuner A of tuner B. Ook voor opnames kun je dat aangeven in het zelfde menu. En heb je de Ziggo kaart in de ontvanger of share je intern van een andere ontvanger voor satelliet, hij heeft nl maar 1 kaartlezer dus je moet een keus maken.

 

Even off topic, hoe bevalt deze H2H (dual core), ik zit er aan te denken deze ontvanger ook te gaan aanschaffen, met de oude h2 (single core) was nogal wat loos las ik doordat er afwisselend een Sony of Samsung tuner gebruikt werd en de drivers daarvoor niet lekker werkten.

Beste Sjaak,

 

Je hebt gelijk over de tuner A en B, het is inderdaad andersom.

En ik heb een interne share vanuit een andere box om het cardreader probleem op te lossen.

 

De H2.H bevalt mij redelijk, echter lijkt hij af en toe signiaal verlies te hebben. Waardoor het beeld ''blurry'' word.

Mijn orginele box van ziggo heeft dit niet en het signiaal is beter.

Ik ben er nog niet achter waar dit nou aan ligt.

 

Bedankt voor de tuner prio tip.

Zou ik hem dan op auto moeten zetten? als ik de andere tuner op prio 1 zet, ben ik bang dat het probleem zich verplaatst.

Ik zal als ik thuis ben even er mee gaan stoeien.

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Het is wel degelijk Diseqc gerelateerd. Er zitten 2 onafhankelijke tuners in. Eén DVB-C (heeft niets met Diseqc te doen) en één DVB-S2 die wel degelijk met Diseqc te doen heeft!! Voor de NL zenders is de Astra1 en 3 van belang en miet er dus geschakeld worden! In een duoLNB zit een interne Diseqc A/B. Deze schakelt op één of andere reden niet direct waardoor een gekozen zender niet werkt... Daarom treedt het probleem ook op bij satelliet ontvangst en uiteraard niet bij kabelontvangst! Mooie test is om een kanaal te kiezen op de sat en wachten tot je beeld hebt. Dan over naar een Ziggo zender. Dan weer terug schakelen naar dezelfde sat-zender. Heb je meteen beeld dan kun je op zeker uitgaan van een Diseqc schakelprobleem..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@IPTVNL, de signaalsterkte weergave van een Ziggo ontvanger kun je niet vergelijken met die van een E2 box, bij Ziggo kom je niet verder als hooguit 40-50%.

Als ik het zo lees heb je te weinig signaal op je H2H voor dvb-c, dat is hier op mijn ET8000 92 %, maar die zit dan ook direct op mijn Tratec antenne versterker zonder splitter troep. Voor al mijn ander 3 Ziggo ontvangers heb ik ook een directe aansluiting op de Tratec die er 4 heeft.

Op het Open Pli forum las ik dat het schakelen tussen de 2 tuners wel eens problematisch was, maar met de H2H zou dat geen probleem zijn. http://forums.openpli.org/topic/40789-zgemma-h2-met-cxd2837-tuner-hapert-met-openpli4/?view=findpost&p=534615

 

http://forums.openpli.org/topic/40789-zgemma-h2-met-cxd2837-tuner-hapert-met-openpli4/

 

Wat ik me ook nog afvraag, is jouw interne share wel in orde omdat hij zo traag switcht, wat gebruik je als softcam CCcam?, Zelf heb ik hier een oscam servertje draaien voor CDS en voor Ziggo met een duo Stinger USB card reader, daar hangen 2 ontvangers aan.

Beste Sjaak,

 

Ik gebruik ook Oscam op de ontvangers. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Wat kan Oscam met het trage switchen te maken hebben  ?

Je schrijft ook dat het misschien kan zijn dat mijn dvb-c tuner te weinig signiaal binnen krijgt. allebij de tuners werken perfect, geen signiaal verlies dat het kijken onmogelijk maakt. Dan zou switchen toch ook geen probleem moeten zijn ?

Het lijkt mij eerder dat er iets is met de DVB-S tuner instellingen. Want: DVB-S naar DVB-C is prima .....DVB-C naar DVB-S duurt lang.

Bekabeling in het huis en naar de ontvanger is getest en prima.

 

Ik ben de weg even kwijt :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat misschien ook nog kan is dat DVB-S tuner naar EPG packages aan het grabbelen is tijdens het switchen. Gevolg is dat hij langzaam switcht van -C naar -S.

Kan dit zo zijn ? Zoja, kan ik het EPG uitschakelen voor alleen de DVB-S tuner?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

@Sjaak(k)

Het probleem is dat als hij van kabel naar satelliet overschakelt het misgaat. Niet andersom.. Bij de eerste overschakeling van kabel naar satelliet moet de satelliettuner dus van alles initialiseren. Pas na een aantal maal op de satelliettuner te zappen komt de boel tot leven... Als de satelliettuner gebruikt blijft worden tijdens het zappen is er ook niets aan de hand.. Het gaat dus mis bij de eerste keer van kabel naar satelliet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak(k)

Het probleem is dat als hij van kabel naar satelliet overschakelt het misgaat. Niet andersom.. Bij de eerste overschakeling van kabel naar satelliet moet de satelliettuner dus van alles initialiseren. Pas na een aantal maal op de satelliettuner te zappen komt de boel tot leven... Als de satelliettuner gebruikt blijft worden tijdens het zappen is er ook niets aan de hand.. Het gaat dus mis bij de eerste keer van kabel naar satelliet...

Spijker op z'n kop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Tsja... Het is en blijft een "penny & dime" receiver.... Je geeft nog steeds geen info over de gebruikte sat-hardware. DuoLNB van Canal Digitaal? Losse LNB's met losse switch? Allemaal zaken die we toch even moeten weten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...